MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Wie heeft de mooiste foto gemaakt bij het thema 'Kijk omhoog' en krijgt jouw stem?

Peiling eindigde op zo mar 21 2021 5:05 pm

bcvthul
1
4%
swimmer
0
Geen stemmen
Tony D
0
Geen stemmen
Karina2
0
Geen stemmen
hans de wit
0
Geen stemmen
w.wind
1
4%
Richard
1
4%
JDPix
0
Geen stemmen
ErikReijners
0
Geen stemmen
henkk
5
18%
EdvandeZilver
1
4%
Nikkormaat
0
Geen stemmen
René S54
1
4%
jan
1
4%
Jacqueline Ermens
9
32%
josti
1
4%
Frans Martens
4
14%
Ronald53
3
11%
Belinda
0
Geen stemmen
Gemmageluk60
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28

Onderwerp:

MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor josti » ma mar 01 2021 5:05 pm

Dag allemaal,

Hierboven de poll voor de foto's van de maandopdracht van februari 2021 met als onderwerp "Kijk omhoog".
Ook deze maand zijn er weer meer dan een gemiddeld aantal inzendingen geplaatst: maar liefst 20 foto's. Enkele foto's doen helaas niet mee omdat het niet gelukt is ze geplaatst te krijgen, omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen of omdat ze alleen als voorbeeld zij geplaatst. Zoals gebruikelijk zijn deze foto's uit het draadje verwijderd om verwarring te voorkomen.
Bij alle ander foto's zijn de exif-gegevens, soms met wat moeite, verschenen. Gelukkig is er altijd voldoende hulp bij dit soort problemen :thumbup:. Die foto's voldoen daarmee wel aan de voorwaarden en staan hierboven in de poll. Alle deelnemers bedankt voor het meedoen.
Bekijk en beoordeel de foto's: er is weer veel variatie in de uitwerking van het thema dus zal het best weer lastig zijn deze maand. Let op: er zijn twee pagina's. Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste vindt. Je mag je stem motiveren, maar dat is niet verplicht. Sommige leden doen dit liever niet omdat ze dan beïnvloed worden, maar wat mij betreft wordt het draadje dan boeiender.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 maart 2021, ongeveer 17.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Kijk omhoog" vind je hier.
De winnende foto's van 2021 zullen na afloop van de polls in dit draadje verschijnen.
De foto's die de maandopdrachten van 2017, 2018, 2019 en 2020 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019 en 2020.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor EdvandeZilver » ma mar 01 2021 6:02 pm

Frans kijkt omhoog naar een roodborst die omhoog kijkt. Mooie strakke foto, deze omhoogkijken² heeft mijn stem.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3093


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor René S64 » ma mar 01 2021 6:45 pm

Mijn stem gaat naar Jacqueline, de vogels met die prachtige avond lucht.
Tenminste als ik uitga van het tijdstip in de exif 8)
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor henkk » ma mar 01 2021 10:02 pm

Ik ga ook op Jacqueline's foto stemmen. Ik had laatst ook zo wat vogels in beeld maar niet met zo'n mooie achtergrondlucht. Heel fraai !
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4900


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor hans de wit » di mar 02 2021 11:24 am

mijn stem gaat dit keer naar EdvandeZilver omdat deze foto naar 2 kanten kan uitleggen.
mooi omdat er zulke grote ijspegels hangen.
gevaarlijk omdat het een hoop schade aan de persoon kan toebrengen als je dit op je hoofd krijgt.
voor de rest zijn er weer heel verschillende foto's ingeleverd en ben ik aan het nadenken over het volgende thema STAAL.
groeten Hans
D7200 + JUPIO grip
SIGMA 24/70 f2.8 DG OS HSM Art
SIGMA 70/200 mm sport f 2:8
SIGMA 150/600 mm sport f 5-6.3
SIGMA TC-1401
BENRO statief + CARUBA schommelkop + Manfrotto videokop + Leofoto RANGER LS-223C
SIRUI monopot + YONGNUO flitser
Gebruikersavatar
hans de wit

Forumlid
Berichten: 743


Locatie: Zeist
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Nikkormaat » di mar 02 2021 11:57 am

Ik betrap mij erop dat ik mij telkens het meest voel aangetrokken tot een "eenvoudig" abstract beeld. Daarom heb ik op bcvthul gestemd.
In ruim 50 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80 en D750 naar Z6 ll
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is steeds weer iets nieuws te leren.
Gebruikersavatar
Nikkormaat

Clublid
Berichten: 2775


Locatie: Kennemerland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor swimmer » di mar 02 2021 2:01 pm

Bij het doorscrollen door de inzendingen ontsnapte mij bij het zien van de kat van Jan meteen een "wow". Bij het roodborstje van Frans had ik dezelfde reactie maar dan wel ook met een lach ... de lach wint het voor mij :)
D7100, 35mm f/1.8 G, 50mm f/1.4 G, 105mm f/2.8 G, 300mm f/4 IF-ED, 70-210mm f/4, Sigma 18-35mm f/1.8, Tokina 16-50mm f/2.8 G
http://www.flickr.com/photos/wimmerstefan/
Gebruikersavatar
swimmer

Forumlid
Berichten: 727


Locatie: Nijmegen

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor HeleenJanssenvanLoon » di mar 02 2021 5:10 pm

De vogels van Jacqueline, die door het beeld fladderen, krijgen mijn stem. De schitterende kleuren van de avondlucht maken de foto echt heel bijzonder 🏆.
HeleenJanssenvanLoon

Clublid
Berichten: 26


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Tony D » di mar 02 2021 8:07 pm

Ik ga niet meer zeggen op wie ik gestemd heb. Dat is bijna nooit de winnaar :? :lol:
Wat mij wel opvalt, en niet voor het eerst deze keer, is dat er een aantal dezelfde keuzes gemaakt worden. Dit keer veel omhoog kijkende dieren.We hebben ook al eens twee keer zo’n hoogspanningsmast van onderaf gezien. Twee keer het binnenste van een gloeilamp, twee keer druppels op een ruit met een wazige achtergrond.
Het is natuurlijk ieders goed recht om welke foto dan ook in te dienen, als je hem bij het thema vindt passen. Maar ik vind het jammer dat een bepaald idee wordt nagedaan, ook al is dat voor de ‘volgende’ fotograaf een mooie foto.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor ErikReijnders » di mar 02 2021 9:38 pm

even een vraagje, Ik ging zojuist hier heen om te stemmen, vergat eerst in te loggen en, oeps ik kon zien wat er tot nu gestemd was. eenmaal ingelogd kon ik dat niet meer zien? het lijkt me niet de bedoeling dat je vooraf kunt kijken wie er al punten hebben en wie niet. Is daar iets mee te doen?
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Tony D » di mar 02 2021 9:41 pm

Erik, voor zover ik weet kun je dat altijd zien als ingelogd forum-lid

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor ErikReijnders » wo mar 03 2021 7:20 pm

Tony D schreef:Erik, voor zover ik weet kun je dat altijd zien als ingelogd forum-lid

Ton


Ben je ingelogd en heb je nog niet gestemd dan kun je niet zien wat er eerder door anderen is gestemd. heb je eenmaal een stem uitgebracht dan zie je de resultaten tot nu en dus wie er voor of achter staat.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Tony D » wo mar 03 2021 7:24 pm

Erik, ik ben ingelogd en heb nog niet gestemd. Toch kan ik nu zien welke stemmen er al uitgebracht zijn.
Misschien komt het omdat ik geen ‘gewoon’ forumlid ben, maar een vrijwilliger van de ncn.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor josti » wo mar 03 2021 7:27 pm

Tony D schreef: .... Maar ik vind het jammer dat een bepaald idee wordt nagedaan, ook al is dat voor de ‘volgende’ fotograaf een mooie foto.

Ik denk niet dat het een kwestie van nadoen is Ton. Ik heb er dan ook geen moeite mee dat er foto's tussen staan die op elkaar lijken. Blijkbaar hebben wij fotografen regelmatig het zelfde idee bij een thema. Ik heb al vaker contact gehad met deelnemers over 'gekaapte' ideeën. Soms zoeken ze dan iets anders als er nog tijd genoeg is en soms plaatsen ze de lijkende foto toch omdat ze hem toch wezenlijk anders vinden. Beide opties kunnen wat mij betreft door de beugel.
Alleen als het echt een nagenoeg identieke foto is zou ik hem persoonlijk zelf niet plaatsen.
Daarnaast hoor ik vaak dat deelnemers een hele maand het thema in hun hoofd hebben en een ingezonden foto al in de loop van de maand is gemaakt. Dan loop je natuurlijk het risico dat je idee al door een ander is uitgevoerd en moet je afwegen wat je doet. Voordeel is dat je nog beter gaat kijken bij het beoordelen in de poll.
De vogelfoto's van deze maand waar je waarschijnlijk op doelt vind ik wel op elkaar lijken maar zijn ook weer allemaal heel anders naar mijn idee.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Frans Martens » do mar 04 2021 9:09 am

Misschien wel aardig om in dit kader de winnaars van november 2018 en december 2020 eens naast elkaar te leggen...
(met ongetwijfeld geen slechte bedoelingen van Ed, laat dat duidelijk zijn)
Frans Martens

Clublid
Berichten: 1984


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten