MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Wie heeft de mooiste foto gemaakt bij het thema 'Kijk omhoog' en krijgt jouw stem?

Peiling eindigde op zo mar 21 2021 5:05 pm

bcvthul
1
4%
swimmer
0
Geen stemmen
Tony D
0
Geen stemmen
Karina2
0
Geen stemmen
hans de wit
0
Geen stemmen
w.wind
1
4%
Richard
1
4%
JDPix
0
Geen stemmen
ErikReijners
0
Geen stemmen
henkk
5
18%
EdvandeZilver
1
4%
Nikkormaat
0
Geen stemmen
René S54
1
4%
jan
1
4%
Jacqueline Ermens
9
32%
josti
1
4%
Frans Martens
4
14%
Ronald53
3
11%
Belinda
0
Geen stemmen
Gemmageluk60
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 28

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor MarcoEos70D » do mar 04 2021 9:33 am

Tsja, hoe meer maandwinnaars, hoe groter de kans dat een soortgelijk idee al eens is uitgevoerd. Dat is nu eenmaal zo bij fotografie: de kans dat je nog écht een originele foto maakt, wordt steeds kleiner.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2317


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Tony D » do mar 04 2021 5:40 pm

Marco, ik bedoel het juist per maand. Dat je door de jaren heen vergelijkbare thema’s hebt is wat anders.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor Karina2 » do mar 04 2021 6:49 pm

N.a.v. 2 aspecten die ik hier voorbij zie komen, mijn reactie daarop:

"Dubbele" inzendingen
Zoals Jos(ti) al opmerkte, denk ik ook dat het geen kwestie is van nadoen. Zelf heb ik ook al diverse keren gehad, dat ik al een idee in mijn hoofd had, maar nog geen tijd had om het uit te voeren. Tegen de tijd dat ik het uitgevoerd had en wilde uploaden, bleek er dan al een soortgelijk iets te staan. Tot nu toe, ben ik steeds uitgeweken naar een ander idee, maar dat ga ik zeker niet altijd meer doen, mede gezien er ook nog een recht is om een eenmaal geplaatste foto later in de maand weer te vervangen door een andere. Dan wijk je uit naar een ander idee, omdat iemand je al voor was met hetzelfde idee, maar dan blijkt diegene zijn foto last-minute weer in te trekken en een andere te plaatsen, waardoor je je oorspronkelijke idee dus (achteraf gezien) wel had kunnen plaatsen. Ik ga daar zelf in ieder geval geen rekening meer mee houden, dat vind ik te veel "gedoe" en te veel tijd kosten.
Deze maand zijn er meerdere vogel-inzendingen, maar ook daar heb ik geen moeite mee. Sterker nog mijn stem gaat ook naar een vogelfoto en dat is niet degene die ik zelf gemaakt heb :wink:

Zichtbaarheid stemmen
Ook dit lijkt me geen probleem. Ik ga ervanuit dat iedereen die stemt dat doet op de foto die hem/haar het meeste aanspreekt. Dat lijkt me een puur individuele keuze gebaseerd op eigen argumenten, waarbij het er niet toe doet hoeveel stemmen een foto (al) heeft.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1532


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor josti » vr mar 19 2021 1:37 pm

Nog even en dan sluit de poll voor deze maandopdracht weer: tot aanstaande zondag rond het eind van de middag heb je nog de tijd om je stem uit te brengen. Doen dus als je dat nog niet gedaan hebt!

Voor mIjn persoonlijke stem heb ik het gezocht in de foto’s van Ed (sfeervolle en nostalgische plaat) Jacqueline (mooie sfeervolle opname), Richard (verrassend standpunt en smaakvol afgebeeld) en Jan (intrigerend waar de kat naar kijkt). Bij alle vier zijn er voor mij ook wel enkele kritische noten: de wat strakke kadering bij de foto’s van Ed en Richard, de iets afleidende achtergrond in het bokeh bij de foto van Jan en bij de foto van Jacqueline vind ik de ruimte links en rechts wat krap. Ondanks deze noten blijf ik het vier mooie foto’s vinden👍.
Alles overwegend is mijn stem naar Jacquelines foto gegaan.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO februari 2021, Beoordelen foto's "Kijk omhoog"

Berichtdoor josti » zo mar 21 2021 9:54 pm

De stemming is alweer voorbij en de foto van Jaqueline Ermens ontving ruimschoots de meeste stemmen. Daarmee wint Jacqueline de maandopdracht van februari 2021 met het thema ‘Kijk omhoog’. Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en bekijkers van de maandopdracht :prost: .

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van de Maandopdracht van februari.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten