MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke fotograaf maakte de mooiste foto bij het thema 'Zonsondergang' en spreekt je het meest aan..?

Peiling eindigde op vr mei 21 2021 7:51 pm

EdvandeZilver
0
Geen stemmen
Nikkormaat
0
Geen stemmen
ErikReijnders
0
Geen stemmen
Tony D
5
19%
Richard
2
8%
josti
1
4%
hans de wit
1
4%
Snoepjess
1
4%
Annette
5
19%
bcvthul
6
23%
Belinda
0
Geen stemmen
henkk
2
8%
HeleenJanssenvanLoon
3
12%
Ronald53
0
Geen stemmen
weimaraner
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 26

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor Ronald53 » za mei 22 2021 2:31 pm

Maurice schreef:Kortom voor wat het waard is; Ronald, je hebt een fraai beeld neergezet. :thumbup:
Bedankt Maurice, dat doet me goed. :) Voor mij is zo'n complimentje van jou zeker wat waard.
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1553


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor jan » za mei 22 2021 2:39 pm

Maurice schreef:Zonder de anderen tekort te willen doen, ben ik verbaasd over de uitslag van deze MO.

Er is slechts 26x gestemd, maar het beeld dat Ronald hier neerzet wordt met nul stemmen echt onder gewaardeerd. Uit de foto van Ronald blijkt dat de fotograaf aan het werk is gegaan, nagedacht heeft over de compositie (stapje rechts misschien nog), sluitertijd en nabewerking. Dat zie ik in mindere mate terug in de andere foto's die, niet vervelend bedoeld, iets meer regisserend van aard zijn.

Kortom voor wat het waard is; Ronald, je hebt een fraai beeld neergezet. :thumbup:

Tja, Maurice zo maakt iedereen zijn keuze. Ik had 3 foto's op "mijn" lijstje" staan t.w. Tony D, Bcvthul en henkk en uiteindelijk mijn stem gegeven aan Tony D.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4305


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor bcvthul » za mei 22 2021 6:06 pm

@maurice: hoewel ik de foto van Ronald53 ook heel mooi (en goed) vind hem ik niet op hem gestemd. Mijn reden: het is geen zonsondergang foto.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor Karina2 » za mei 22 2021 7:59 pm

En ik vond 'm te donker, te massief en te zwaar waardoor ik de sfeer niet prettig vond, waardoor die bij mij ook niet de shortlist haalde. Een gelijksoortig beeld maakte Belinda, maar dat vond ik prettiger ogen lichter, opener en niet beklemmend. Overigens is dat ook een foto die geen stem opleverde. Blijkbaar spreken die beelden minder aan dan andere.
Dus geen kwestie van onderwaardering (en waarschijnlijk ook geen onderbelichting[emoji6]) maar meer een kwestie van smaak en dat is persoonlijk, waarbij een ieder zijn afwegingen maakt. Er zijn ook geen vaste criteria. Zo scoorden bij mij Henk, Nikkormaat en Josti bonuspunten voor hun gekozen originele invalshoek, maar ging mijn stem uiteindelijk naar Beert Chris, omwille van de sfeer en het prachtig verlichte tweetal bomen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor josti » za mei 22 2021 10:13 pm

Maurice schreef:...Er is slechts 26x gestemd, maar het beeld dat Ronald hier neerzet wordt met nul stemmen echt onder gewaardeerd. ...

Dank voor je reactie Maurice. Van mij mogen er ook meer NCN'ers stemmen :thumbup: . Dat verschilt per maand nog al eens. De andere reacties op jouw post geven al aan dat de foto van Ronald beslist een fraaie foto is, maar elk maakt zijn of haar eigen afweging waarom er op één van de foto's gestemd wordt. De (verborgen) zonsondergang in Ronalds foto is denk ik voor de meesten (lig voor mij) slechts kleine bijvangst bij het een onderwerp (de palen en de lucht wat mij betreft) van het beeld, ondanks dat het thema ruim geïnterpreteerd mag worden. Het thema knalt er bij enkele andere foto's veel meer uit.
Overigens is voor mij persoonlijk het geven van motivaties waarom je wel of niet op een foto stemt een toegevoegde waarde van het draadje omdat we elkaar dan laten lezen waarom een beeld aanspreekt of wat je juist beter vindt kunnen. In het verleden deed ik dat elke maand, maar omdat ik vind dat het niet 'mijn' draadje moet worden sinds ik de organisatie van Mieke heb overgenomen, laat ik het graag aan anderen over en motiveer ik wat summierder.
Ik hoop dat je post meer NCN'ers aanzet om te stemmen en om hier te posten wat ze van de foto's vinden.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2021, Beoordelen foto's "Zonsondergang"

Berichtdoor wadwandelaar » za mei 22 2021 11:41 pm

Ontzettend gefeliciteerd Beert Chris! Je hebt de meeste stemmen gekregen en je hebt terecht gewonnen.
@Maurice Er is ongeveer 3 weken de tijd om te stemmen, foto's te beoordelen en je stem te onderbouwen. Vind het sneu dat je Ronald53 niet van de 0 af hebt gehaald.
wadwandelaar

Forumlid
Berichten: 165


Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten