MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema 'Op de hei' vind je de beste? Doe mee en stem hier!

Peiling eindigde op di sep 21 2021 7:15 pm

Gerard de Zwaan
2
6%
anne
0
Geen stemmen
JerryBig
0
Geen stemmen
Skippy
1
3%
henkk
0
Geen stemmen
weimaraner
11
31%
Hannibalb
1
3%
hans de wit
0
Geen stemmen
Jacqueline Ermens
1
3%
ReneG
3
9%
josti
1
3%
jan24
0
Geen stemmen
jan
9
26%
EdvandeZilver
0
Geen stemmen
ErikReijnders
0
Geen stemmen
mandersp
0
Geen stemmen
HeleenJanssenvanLoon
1
3%
kerkhofp
1
3%
Karina2
4
11%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Onderwerp:

MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor josti » wo sep 01 2021 7:15 pm

Dag allemaal,

Augustus is weer voorbij (net als de zomer :wink: , hoewel we een mooie week tegemoet gaan volgens de deskundigen) dus kunnen we de beste 'Op de hei'-foto gaan kiezen; hierboven daarom de poll voor de foto's van de maandopdracht van augustus 2021 met het thema 'Op de hei'.
Dit thema sprak blijkbaar veel NCN'ers aan; we kunnen deze maand kiezen uit 19 foto's. Eén van de geplaatste foto's voldeed helaas niet aan de voorwaarden en is in overleg met de maker verwijderd. Voor alle deelnemers dank voor jullie inspanning en deelname. Bekijk en beoordeel de foto's (let op; er zijn weer twee pagina's). Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 september 2021 ongeveer 19.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Op de hei" vind je hier.
De winnende foto's van 2021 zullen na afloop van de polls in dit draadje verschijnen.
De foto's die de maandopdrachten van 2017, 2018, 2019 en 2020 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019 en 2020.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor bcvthul » do sep 02 2021 9:52 am

Voor mij was het dit keer makkelijk kiezen. Het is de foto van weimaraner geworden. Licht, compositie en kleur vind ik heel mooi.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor ErikReijnders » do sep 02 2021 7:21 pm

noem dat gemakkelijk, vond het best even lastig, welke foto te kiezen. uiteindelijk gekozen voor het berglandschap met de heide er voor. neemt niet weg dat er meer goede inzendingen zijn.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 97


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor tim62 » wo sep 08 2021 10:35 pm

Mijn keus is gevallen op Jan (Hagen), met ReneG en Weimaraner als runners-up. Qua compostite wint voor mij de foto van Weimaraner, maar ik vind die foto wat (te) donker waarbij de kleur van de hei wat mij betreft niet goed naar voren komt, wat ik jammer vind. De foto van Rene laat wat mij betreft het intense paars van de bloeiende hei goed zien, het mooie zonnetje links boven is daarvan de oorzaak. De doortekende boom met de zon erachter van Jan vind ik fraai, evenals het kleurverloop in de lucht. Het kleine boompje rechts had weggemogen :)

Wel een moeilijke keus dit keer, de verschillen zijn klein. Complimenten voor alle inzenders!
Bekijk mijn foto's op ∞500px
tim62

Clublid
Berichten: 135


Locatie: Amsterdam
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor Tony D » vr sep 10 2021 1:28 pm

Ik twijfelde tussen Jan Hagen en Karina2: De laatste heeft het thema "Op de hei" mooi weergegeven. Klein minpuntje: De fietsers rijden de foto uit. Maar dat kan je niet altijd beïnvloeden natuurlijk.
De sfeer van de foto van Jan vind ik heel mooi.
Uiteindelijk toch voor de foto van Jan gekozen, juist vanwege die dromerige sfeer.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2731


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor josti » zo sep 19 2021 8:39 pm

Nog niet gestemd op jouw favoriete foto? Het kan nog: tot en met de 21ste kan je de op één van de foto’s stemmen bij het thema ‘Op de hei’. Op dit moment is het een nek-aan-nek-race tussen de foto’s van weimaraner en van jan…. Spannend!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2021, Beoordelen foto's "Op de hei"

Berichtdoor josti » wo sep 22 2021 5:54 pm

De stemming voor de foto van de maand augustus is weer voorbij en de foto van weimaraner ontving de meeste stemmen. Daarmee wint weimaraner de maandopdracht van augustus 2021 met het thema ‘Op de hei’. Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en bekijkers van de maandopdracht :prost: .

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van de Maandopdracht van augustus
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2892


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten