MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto bij het thema 'Hout(en)' vind je de beste en krijgt jouw stem?

Peiling eindigde op do jul 21 2022 12:12 pm

SandorGora
0
Geen stemmen
René S64
7
21%
ErikReijnders
1
3%
HeleenJanssenvanLoon
1
3%
sabinegoedhart
4
12%
LosGoud
2
6%
wim hoppenbrouwers
1
3%
jur001
3
9%
Tony D
0
Geen stemmen
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
josti
2
6%
kerkhofp
2
6%
Karina2
9
27%
Richard
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 33

Onderwerp:

MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor josti » vr jul 01 2022 12:12 pm

Dag allemaal,

Als je van hout houdt, had je de afgelopen maand geluk. Het thema was immers 'Hout(en)'. Het aantal inzendingen deze maand bedraagt net als de vorige maand veertien foto's. Alle veertien foto's voldoen aan de voorwaarden en ze doen dus allemaal mee aan de poll. Iedereen bedankt voor jullie inspanning en deelname, vooral diegene die de laatste, zeer warme dagen nog op pad zijn geweest :thumbup: .Deze maand was het thema wat minder ruim maar er is toch weer heel verschillend geïnterpreteerd De poll staat hieronder weer klaar om door jullie ingevuld te worden. De foto's zijn te zien door op de link te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 juli 2022 ongeveer 12.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Hout(en)" vind je hier.
De winnende foto's van 2022 staan na afloop van de polls dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2021 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor josti » za jul 02 2022 1:47 pm

Mijn stem gaat deze maand naar de foto van jur001. Ik vind het gebruik van de lens creatief. Door het zoomen word je de foto ingeleid naar de boom. waar al het hout vandaan komt. Mooi gevonden! Ook de compositie door de net niet centrale plaatsing van de boom is mooi.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor bcvthul » zo jul 03 2022 3:37 pm

Ik was al bang dat er veel van dat soort foto’s zouden komen. Waardoor de keuze nogal lastig zou worden. Gelukkig voor mij heeft Karina als enige hier een foto van gemaakt. Dus zij heeft mijn stem gekregen.
Gebruikersavatar
bcvthul

Forumlid
Berichten: 1984


Locatie: Tilligte
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor henkk » ma jul 04 2022 2:13 pm

De houten huisjes in Houten vind ik ook de mooiste inzending voor het maandthema Hout(en) :clap:
Mooi high key weergegeven !
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4907


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor ErikReijnders » ma jul 04 2022 6:40 pm

Om meer stemmen te genereren had ik wellicht de meer standaard foto moeten insturen. (staat wel op Flickr.com) Het stemmen op de inzendingen was best even lastig, wat is nu mooi en bovendien origineel. Zelf lijk ik steeds naar andere zaken te kijken dan het gros van de deelnemers. De nieuwe opdrach is een heel brede opdracht waar bijna alles mogelijk lijkt en tegelijk onmogelijk. Wat werkt voor de een heeft geen enkele chemie voor de ander. Heel benieuwd naar de inzendingen die komen gaan.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 98


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » wo jul 06 2022 2:43 pm

Toch had ik dit wel verwacht. De opdracht was wel goed gevonden. Zelfstandig naamwoord en bijvoeglijk.
De 3D opname van mijn brug kwam waarschijnlijk houterig over...
Proficiat met de houten huizen! zeker geen cliche-opname
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1417


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor Karina2 » do jul 07 2022 10:08 pm

Hartelijk dank voor de positieve feedback. Het is echter nog lang geen gelopen race, hoor. Het is vandaag pas de 7e vd 7e, wat betekent dat we pas op 1/3e vd stemtermijn zitten en nog 2 weken te gaan hebben. Ik moedig dan ook een ieder die wil stemmen zeker aan om te stemmen op de foto die je het meest/beste vindt passen bij het thema.

Erik, jouw foto's zitten bij mij geregeld in mijn persoonlijk favoriete top 3. Helaas kunnen we maar op 1 foto stemmen, waardoor de waardering voor andere foto's vaak buiten zicht blijft.

Ton(y) heeft eerder aangegeven hier ook weleens moeite mee te hebben en had toen het liefst een 1/2 stem aan de een gegeven en een 1/2 aan de ander. Dat begrijp ik heel goed, omdat ik vaak ook voor datzelfde dilemma sta.

Dit is voor mij dan ook reden geweest om een ander puntensysteem, waarbij je je stem over meerdere foto's kunt verdelen met Jos(ti) te bespreken. Hij staat hier positief tegenover en heeft dit aan het IT-team doorgespeeld. Het IT-team bekijkt momenteel of en hoe dit het beste vorm gegeven kan worden.

Ik denk dat de mogelijkheid om meerdere punten (bijv 3 ipv 1) te kunnen geven/verdelen, leuk is voor zowel de stemmers als de fotografen. Op die manier verwacht ik dat er meer afwisseling ontstaat en meer foto's punten toebedeeld krijgen.
Wanneer er groen licht is van IT-team zal Jos(ti) daar vast meer over vertellen.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's

Berichtdoor ErikReijnders » vr jul 08 2022 6:34 pm

Karina2 schreef:Ik denk dat de mogelijkheid om meerdere punten (bijv 3 ipv 1) te kunnen geven/verdelen, leuk is voor zowel de stemmers als de fotografen. Op die manier verwacht ik dat er meer afwisseling ontstaat en meer foto's punten toebedeeld krijgen.
Wanneer er groen licht is van IT-team zal Jos(ti) daar vast meer over vertellen.


We gaan het afwachten, klinkt als een goede aanvulling
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 98


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor René S64 » za jul 09 2022 11:22 am

Een andere mogelijkheid zou ook een 3, 2 en 1 punt score kunnen geven.
Zoals Karina aangeeft als je een top 3 hebt, kan je op die wijze je punten verdelen.
groet,
René
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor josti » za jul 09 2022 5:55 pm

Zoals Karina2 al aangeeft, wordt er achter de schermen gewerkt aan een ander puntensysteem. Dat is in de basis klaar maar de testfase van dit nieuwe systeem is nog bezig. Zodra dat ook klaar is, zullen jullie bij de poll op een andere manier de punten kunnen verdelen. Dan volgt ook een toelichting die ik in het infodraadje bij de maandopdracht zal opnemen.
Voor deze maand is het weer een spannende poll in de top van de ranglijst!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor Tony D » za jul 09 2022 7:15 pm

Ik vind de dubbele Houten van Karina2 een creatieve oplossing voor het thema. Daarnaast vind ik het ook een mooie foto, (maar dat zijn ze eigenlijk allemaal wel). Zij krijgt mijn stem deze maand.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor gvdnberg » zo jul 17 2022 12:38 pm

Mijn stem gaat ook naar Karina2. Juist ook vanwege het dubbele Houten. In de omschrijving lees ik de achtergrond, waarbij ik wil toevoegen dat niet alleen in het Caribisch gebied, maar ook in Scandinavië toch veel verschillende kleuren houten huisjes aan de (vissers-) kade staan. Falun rood voor de goedkoopste gebouwen en de overheid, maar ook grijs, geel, blauw en groenig komen voor.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Actieve Nikon gebruiker met The difference maker, mooi glas en nog wat spullen. Vraag even een nefje als je mijn foto's wilt verbeteren. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gebruikersavatar
gvdnberg

Clublid
Berichten: 3129


Locatie: Tilburg
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor LosGoud » zo jul 17 2022 3:23 pm

Mijn stem is deze maand (uiteraard) weer naar Wim gegaan, die steeds weer prachtige foto's, die mij boeien, weet te maken.
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor josti » di jul 19 2022 8:38 pm

Nog twee dagen om je stem uit te brengen op de voor jou mooiste foto bij het maandthema 'Hout(en)'.
De strijd aan kop is spannend... wordt het de foto van Karina2 of die van Rene S64? Of zet een van de andere foto's een ultieme eindsprint in...
Aanstaande donderdag sluit de poll en weten we welke foto de favoriet is.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2022, Beoordelen foto's "Hout(en)"

Berichtdoor josti » do jul 21 2022 11:13 pm

De poll is vanmiddag gesloten voor de stemming op de foto van de maand juni 2022. In de top van het klassement, om maar in tourtermen te spreken, is de laatste dagen niets meer veranderd en deze maand kreeg de foto van Karina2 de meeste stemmen.
Daarmee wint Karen de maandopdracht van juni 2022 met het thema ‘Hout(en)’.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost: .

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van de maandopdracht van juni.

Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, juli 2022? Het thema is 'Chemie" en je kunt nog tot en met 31 juli een foto plaatsen!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2899


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten