MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke kleurrijke foto vind je de beste? Maak hieronder je keuze!

Peiling eindigde op wo sep 21 2022 8:52 pm

josti
0
Geen stemmen
wim hoppenbrouwers
1
3%
Marco Eos70D
0
Geen stemmen
gvdnberg
0
Geen stemmen
SandorGora
0
Geen stemmen
ErikReijnders
4
12%
Boem
1
3%
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
René S64
3
9%
AnnetteV
4
12%
Gerard de Zwaan
1
3%
henkk
0
Geen stemmen
Tony D
6
18%
tim62
1
3%
HeleenJanssenvanLoon
1
3%
Ronald53
0
Geen stemmen
ben42
3
9%
Anette
0
Geen stemmen
Karina2
9
26%
 
Totaal aantal stemmen: 34

Onderwerp:

MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor josti » do sep 01 2022 8:52 pm

Dag allemaal,

Het thema van de afgelopen maand augustus was 'Kleurrijk'. een onderwerp waar veel ncn'ers raad mee wisten. Deze maand dingen negentien foto's mee voor een plekje in de eregalerij. Alle negentien foto's voldoen aan de voorwaarden en ze doen dus allemaal mee aan de poll. Iedereen bedankt voor jullie inspanning en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder weer klaar om door jullie ingevuld te worden. De foto's zijn te zien door op de link te klikken. Let op dat er nu weer twee pagina's zijn om ze te bewonderen. Bekijk en beoordeel de foto's. Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 september 2022 ongeveer 20.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Kleurrijk" vind je hier.
De winnende foto's van 2022 staan na afloop van de polls dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2021 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor LosGoud » do sep 01 2022 9:39 pm

Mijn stem is voor de prachtige foto van Wim.
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor SandorGora » do sep 01 2022 10:06 pm

Mijn stem is vandaag voor René S64. Omdat een blik in mijn eigen naaigarendoosje me zo'n rijk gevoel geeft.
Vriendelijke groet,
Sándor Góra
Gebruikersavatar
SandorGora

Forumlid
Berichten: 97


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor René S64 » do sep 01 2022 11:56 pm

Toen ik de afbeelding van Annette voorbij zag komen, wist ik al waar mijn stem naartoe zou gaan. Wat een ingeving om diverse delen van ons " kleurrijke " magazine vast te leggen :clap:
Hoewel ik ook moet zeggen dat niet de makkelijkste keuze was dit keer, omdat er vele creatieve inzendingen bij zaten.
Groet,
René.
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor MarcoEos70D » vr sep 02 2022 9:00 am

Wat mij betreft "lest best": ik vind de foto van Karina echt geweldig, in idee en uitvoering.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2321


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor ErikReijnders » zo sep 04 2022 5:27 pm

mooie inzendingen en dus een moeilijke keuze. de potloden vond ik een mooie maar ook de vlinder en de drie glazen. het is voor mij uiteindelijk die laatste geworden . neemt niet weg dat er meer prachtige foto's tussen zitten.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 99


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » za sep 10 2022 9:32 am

Mooie kleurrijke ontmoeting in Museum! Dus mijn stem met het rode potlood.
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1417


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor ben42 » ma sep 12 2022 8:06 pm

Buiten mijn fabeltastische foto, zie ik er twee die er helemaal bovenuit springen.
Tony D met de kleurrijke poppetjes (en de spiegeling natuurlijk).
Karina2, met haar strakke vloeibare afbeelding.

Gekozen voor Karina2 met haar drie glazen, waarbij ik me afvraag of de herhaling van geel (45 graden van links boven) en de herhaling van rood (45 graden van rechtsonder) in contrast staan met de link tussen blauw en groen over de diagonaal van linksonder naar rechtsboven. Spannend de herhaling en dan toch net niet.
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2613


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor josti » ma sep 19 2022 9:04 pm

Deze poll voor de foto van de maand augustus loopt al bijna drie weken. Er is al door veel mensen gestemd op dit moment en in de top is het best spannend. Maar de laatste dagen kan er nog van alles gebeuren; de poll sluit over twee dagen (aanstaande woensdag 21 september).
Dus als je nog wilt stemmen.... klik dan hierboven op het rondje voor de naam van de maker. Je kunt de foto's bij het thema 'Kleurrijk' bekijken door op de link in de openingspost te klikken.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor josti » do sep 22 2022 7:01 pm

De poll is gisteren gesloten voor de stemming op de foto van de maand augustus 2022. Deze maand kreeg de foto van Karina2 de meeste stemmen. Goed bezig! Want dit is de derde keer dit jaar dat Karen de maandopdracht wint :thumbup:
Het thema in de maand augustus 2022 was 'Kleurrijk' en Karen vertaalde dat in een fraaie partyfoto.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van de maandopdracht van augustus.

Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, september 2022? Er zijn tot nu toe niet heel veel deelnemers (zeven foto's). Als je nog mee wilt doen.... Het thema is 'Spanning" en je kunt nog tot en met 30 september een foto plaatsen! Nog een dikke week dus voor de inzendtermijn sluit. Ik ben benieuwd wat voor spannende foto's er nog bijkomen...
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2022, Beoordelen foto's "Kleurrijk"

Berichtdoor Karina2 » za sep 24 2022 6:17 pm

Hartelijk dank voor de stemmen en de leuke reacties!
Ben, de Pisang Ambon was op, maar gelukkig was er nog Blue Curaçao in huis, daarom klopt de herhaling niet helemaal :wink:
De foto heb ik gemaakt op de dag van mijn verjaardag en deze 'MO-winst' is zo een leuk verrassend cadeautje ten teken dat het bij veel mensen in de smaak viel. Dat geldt, denk ik minder voor de inhoud van de glazen zelf, maar dat terzijde. :D

Gezien de zeer kleurrijke opbrengst van deze MO vond ik het dit keer wel heel erg moeilijk kiezen en had ik erg graag meerdere punten willen weggeven. Een aantal foto's is nu op 0 punten blijven staan, waardoor de waardering, die er zeker wel is, nu niet zichtbaar is. Op een aantal foto's wil ik daarom even reageren. Voor mij voldoen alle foto's goed aan het thema.
Het beeld dat me direct aansprak, is dat van Erik. Het thema springt eruit en maakt me ook gelijk vrolijk. De kleuren spatten van het scherm, dat doen ze ook bij de foto van Wim. De foto van Boem heeft letterlijk een originele invalshoek, waar Ton een erg originele leuke invalshoek met een maatschappelijke knipoog heeft gekozen. Origineel vind ik ook de foto van Jos en prachtige foto's vind ik de keuze voor natuur van zowel Marco als Tim.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de foto van de magazine covers van Annette V, omdat dit eigenlijk het thema in de breedste zin omvat, wanneer ik kijk naar wat we zoal gepubliceerd hebben in de diverse edities. Daarnaast vind ik het ook wel een mooie verwijzing naar hoe kleurrijk NCN is in de diversiteit van leden, activiteiten en soorten fotografie.
Toch hoop ik dat we op korte termijn een meerpuntensysteem kunnen implementeren, zodat we onze waardering voor meerdere foto's ook daadwerkelijk zichtbaar kunnen maken.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1540


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten