MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke foto vind je het best bij het thema 'Abstract' passen, of vind je gewoon het mooist?

Peiling eindigde op ma nov 21 2022 7:46 pm

Richard
2
7%
HeleenJanssenvanLoon
1
4%
ErikReijnders
2
7%
wim hoppenbrouwers
1
4%
Tony D
7
26%
Hansgeijs
1
4%
AnnetteV
1
4%
josti
3
11%
René S64
1
4%
Jacqueline Ermens
4
15%
kerkhofp
0
Geen stemmen
jan24
3
11%
Boem
0
Geen stemmen
a3aanw
0
Geen stemmen
FloraBean
0
Geen stemmen
Karina2
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Onderwerp:

MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Berichtdoor josti » di nov 01 2022 7:43 pm

Dag allemaal,

Het thema van de afgelopen maand oktober was 'Abstract'. Gezien de reacties vonden een aantal inzenders dat best een lastig thema maar kijkend naar de inzendingen, hebben jullie er ook deze keer fraaie beelden bij bedacht; leuk om te zien!. Deze maand zijn er zeventien foto's geplaatst die meedoen om als mooiste gekozen te worden. Op één na voldoen de foto's aan de voorwaarden en zestien foto's doen dus mee aan de poll. Met de maker van de foto die niet aan de voorwaarde voldeed, heb ik contact gehad en de volgende keer wordt daar op gelet. Alle deelnemers weer bedankt voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder weer klaar om door jullie ingevuld te worden. De foto's zijn te zien door op de link te klikken. Let op dat er nu weer twee pagina's zijn om ze te bewonderen. Bekijk en beoordeel de foto's. Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 november 2022 ongeveer 19.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Abstract" vind je hier.
De winnende foto's van 2022 staan na afloop van de polls dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2021 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020 en 2021.
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Berichtdoor josti » di nov 08 2022 12:08 pm

“Wat is abstract, of misschien beter, wat vind ik abstract”, vroeg ik mij af bij het zien van de geplaatste foto’s. Ik kan mij wel vinden in wat Hans onder zijn foto plaatste: Een abstract fotograaf geeft niet de realiteit weer, maar werkt in vormen, lijnen en kleuren. Een mooi uitgangspunt waarbij de werkelijkheid niet direct zichtbaar is of die er hooguit bij bedacht kan worden.
Zo redenerend blijven er voor mij een paar foto’s over: die van Richard, AnnetteV, René S64, Jacqueline Ermens en in iets mindere mate die van jan24. De foto van AnnetteV intrigeert mij dan het meest en krijgt daarom mijn stem.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Berichtdoor josti » zo nov 20 2022 10:28 am

Nog niet gestemd? Het kan vandaag en morgen nog! Op dit moment gaat de gekleurde splash-foto van Tony D aan de leiding.
Zal dat zo blijven of blijkt over twee dagen dat een van de andere foto’s deze laatste dagen nog veel stemmen krijgt…. We zullen het aanstaande maandag aan het begin van de avond weten. Stem dus vandaag of morgen als je dat nog niet hebt gedaan.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Berichtdoor josti » di nov 22 2022 2:04 pm

En we hebben weer een duidelijke winnaar! Gisteren is de poll gesloten voor de stemming op de foto van de maand oktober 2022 met het thema 'Abstract'. De foto van Tony D kreeg de meeste stemmen.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost: .

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van de maandopdracht van oktober

Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, november 2022? Het thema is ‘Verval’ en je kunt nog tot en met 30 november een foto plaatsen!
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2900


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO oktober 2022, Beoordelen foto's "Abstract"

Berichtdoor Tony D » di nov 22 2022 6:15 pm

Wat leuk weer!
Dank aan iedereen die op mijn foto gestemd heeft.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2743


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten