MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke fotograaf heeft de mooiste/beste foto gemaakt bij het thema 'Verbinding'?

Peiling eindigde op zo mei 21 2023 6:04 pm

Hester
0
Geen stemmen
ErikReijnders
2
9%
LosGoud
1
4%
wim hoppenbrouwers
2
9%
Willem Focus
7
30%
René S64
5
22%
EdvandeZilver
0
Geen stemmen
Tony D
3
13%
Richard
1
4%
Bert vD
1
4%
Timmeh4
0
Geen stemmen
Karina4
0
Geen stemmen
josti
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 23

Onderwerp:

MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor josti » ma mei 01 2023 6:04 pm

Dag allemaal,

Het thema van april 2023 was 'Verbinding'. Net als in maart zijn er deze maand dertien foto's geplaatst, en alle dertien foto's voldoen aan de voorwaarden en doen mee met de poll. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder klaar om door jullie ingevuld te worden. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Alle foto's staan op één pagina. Bekijk en beoordeel de foto's. Breng daarna je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 mei 2023 ongeveer 18.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Verbinding" vind je hier.
De winnende foto's van 2023 staan na afloop van de polls dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2022 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor LosGoud » ma mei 01 2023 9:05 pm

Mijn stem is gegaan naar de drie dimensionale verbinding van Wim!
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor MarcoEos70D » ma mei 01 2023 9:24 pm

Ik heb gestemd op de foto van Tony. Fotografisch misschien niet de sterkste foto, maar wel de enige die me raakte tijdens het scrollen. Een mooi, veelzeggend beeld (pun intended).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor josti » za mei 20 2023 11:39 pm

Nog één dag om jouw stem uit te brengen! De poll voor de mooiste/beste foto van de maandopdracht van april is spannend en loop bijna.ten einde; morgen, 21 mei kan je nog tot 18.00 uur stemmen. Zo te zien zijn er nog wel een aantal non-'ers die nog niet hebben gestemd. Dus ben je er nog niet aan toe gekomen of heb je er nog niet aan gedacht.... het kan nog!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor Willem Focus » zo mei 21 2023 11:21 am

Weet niet of het mocht, maar heb deze keer toch op mijn eigen foto gestemd, omdat ik deze het dichtst in de buurt vond komen met wat verbinding in deze tijd voor mij betekent. Ik kwam toevalling het bankje tegen in ‘s Hertogenbosch toen ik een dagje met mijn vrouw daar aan het winkelen was.

Er staan in mijn beleving al teveel zaken tegenover elkaar.

Groet……Willem 😉
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor Bert vD » zo mei 21 2023 11:32 am

Wat mij betreft prima, maar als iedereen dat dan gaat doen…. Maar ms gebeurd dat al wel.
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor josti » zo mei 21 2023 11:51 am

Hmm, er staat nergens dat het niet mag maar een stem op mijn eigen foto... Dan zou die echt veel beter moeten zijn (blijft subjectief natuurlijk) dan de anderen en dan zou ik liever geen stem uitbrengen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor Willem Focus » zo mei 21 2023 11:56 am

Het is sowieso al jammer natuurlijk dat er dertien foto's staan, waarvoor zegge en schrijven negentien mensen de moeite genomen hebben om er een stem aan te geven. Van die mensen is naar alle waarschijnlijkheid een belangrijk deel ook maker van een van die foto's ! Dus leven doet het jammer genoeg niet echt op het forum. En eigenlijk is het best een leuk draadje.

Groet....Willem :wink:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor Bert vD » zo mei 21 2023 12:42 pm

Een heel leuk draadje. We kunnen ook afspreken sowieso te stemmen als je mee doet, maar alleen niet op jezelf?
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1479


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor josti » zo mei 21 2023 1:03 pm

Elk draadje zal zo zijn eigen liefhebbers hebben. Voor elk wat wils denk ik altijd. Dit draadje loopt al lang met een wisselend aantal deelnemers zo ongeveer tussen de tien en twintig foto's per thema en vaak wat meer invullers van de poll. Het thema zal zeker invloed hebben op het aantal deelnemers. In overleg met de Winnende deelnemers zoeken we een uitdaging voor zoveel mogelijk ncn'ers.
Niet stemmen op jezelf lijkt mij een prima 'gentle(wo)mens agreement'. Controle daarop vind ik te ver gaan als het technisch al mogelijk zou zijn (geen idee of dat zou kunnen).
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor LosGoud » zo mei 21 2023 1:27 pm

Tja, zonder de intentie te hebben om een discussie te beginnen, wat de één als de beste weergave van verbinding ziet, ziet een ander (ik) als (zoals zo vaak gebeurt in deze moderne tijd) juist het benadrukken van de verschillen. Ik sluit me voor de 100% bij jullie aan, Josti en Bert : Niet stemmen op jezelf.
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor Karina2 » zo mei 21 2023 9:09 pm

Willem Focus schreef:Weet niet of het mocht, maar heb deze keer toch op mijn eigen foto gestemd, omdat ik deze het dichtst in de buurt vond komen met wat verbinding in deze tijd voor mij betekent. Ik kwam toevalling het bankje tegen in ‘s Hertogenbosch toen ik een dagje met mijn vrouw daar aan het winkelen was.

Er staan in mijn beleving al teveel zaken tegenover elkaar.

Groet……Willem [emoji6]
Heel eerlijk en mooi verwoord!
Ik vind het ook mooi dat je meer voor de symbolische betekenis bent gegaan. (Hopelijk komt ergens in de loop van dit jaar de mogelijkheid om meer dan 1 punt weg te geven. Zelf ervaar ik dat namelijk nog weleens als een beperking, waardoor diverse foto's ongewild tussen wal en schip vallen.)
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1578


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO april 2023, Beoordelen foto's "Verbinding"

Berichtdoor josti » ma mei 22 2023 7:17 pm

De poll is gisteren gesloten en de laatste dagen is er niet veel veranderd in de ranking. De foto van Willem Focus had de meeste stemmen en dat is zo gebleven. Daarmee wint Willem de maandopdracht van april 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.
Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, mei 2023? Het thema is ‘Spring'’ en je kunt nog tot en met 31 mei 2023 een foto plaatsen om mee te doen
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten