MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Van welke fotograaf vind je de foto bij het thema B(l)oeiend'' het best/mooist?

Peiling eindigde op vr jul 21 2023 4:23 pm

josti
0
Geen stemmen
Hester
1
3%
Willem Focus
0
Geen stemmen
wim hoppenbrouwers
1
3%
annoh
3
10%
HeleenJanssenvanLoon
2
7%
Tony D
1
3%
EdvandeZilver
1
3%
ErikReijnders
0
Geen stemmen
Karina2
6
20%
kerkhofp
3
10%
René S64
8
27%
JacquelineErmens
4
13%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Onderwerp:

MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor josti » zo jul 02 2023 4:23 pm

Dag allemaal,

Het thema van juni 2023 was 'B(l)oeiend'. De meeste van jullie kozen het thema met de 'L' dus zien we veel boeiende bloeiers :wink:. Alle dertien geplaatste foto's voldoen aan de voorwaarden en doen mee met de poll. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Ook deze keer is dat best lastig want wat maakt de ene bloeiende foto mooier of beter dan de andere...Breng je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 juli 2023 ongeveer 16.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "B(l)oeiend" vind je hier.
De winnende foto's van 2023 staan na afloop van de polls dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2022 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor EdvandeZilver » wo jul 05 2023 7:20 pm

Mijn stem voor René, alles wat bloeit en boeit in één foto.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3153


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor LosGoud » wo jul 05 2023 8:19 pm

Mijn stem gaat naar Wim, een prachtige bloeiende en boeiende opname!
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor Karina2 » do jul 06 2023 11:11 pm

Dit keer is mijn stem naar de foto van Ton gegaan, omdat ik het een erg originele vondst vind die beide ladingen erg goed dekt.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » za jul 08 2023 8:31 am

Opname van RenéS64 is voor mij de winnaar. veel zeggend. Overigens waren alle prachtige inzendingen wat compo aangaat.
Echter opnames die opdracht nabijkomen hebben mijn voorkeur. :lol:
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1427


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor ErikReijnders » za jul 08 2023 8:08 pm

Afgelopen maand was er een discusie te lezen tussen de inzendingen. iemand had moeite met het plaatsen, uiteindelijk lukte dat. de maker bleek een ander merk camera gebruikt te hebben. daarover stond een vraag. met opmerking dat het niet de bedoeling was? ik heb even terug gekeken in de regels staat daar niets over. de desbetreffende foto is wel verdwenen. ik neem aan dat de maker daar zelf om verzocht heeft. Waarom ik dat denk, een van de foto's in deze reeks is namelijk ook niet met een Nikon gemaakt. In dit fotum verbaasde me dit echter wel. de vraag rest wat was de reden dat de gewraakte foto er niet tussen staat? uit de tekst blijkt immers dat er geen inzendingen zijn afgewezen.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 115


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor josti » zo jul 09 2023 8:42 pm

@Erik: als een foto niet met een nikon-camera is gemaakt, doet hij wel gewoon mee met de maandopdracht. De foto gaat aan het eind van het jaar niet mee in de poll voor de jaarfoto. Alleen als een foto niet in de betreffende maand is gemaakt, neem ik contact op met de maker en in overleg wordt dan een foto verwijderd. Normaal gesproken meld ik dat ook bij het plaatsen van de poll. Wat ik niet doe is deze overleggen registreren. Het kan goed zijn dat ik at deze keer ben vergeten melding te maken van het niet meedoen en verwijderen van de foto, maar het kan ook zijn dat de maker de foto zelf heeft terug getrokken. Als ik weer thuis ben van vakantie zal ik eens kijken of ik dat van de vorige maand kan terug zoeken.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » di jul 11 2023 9:38 am

En dan kan je ook nog met een Nikon body en vreemde lenzen opnames maken. LOL
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1427


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor Tony D » di jul 11 2023 10:15 pm

We hebben ooit op een ledenvergadering besloten dat we als NCN ervan uitgaan dat je met een Nikon body werkt. Lenzen van andere merken kunnen wel, maar andere body's niet. Zo is Sigma ook een van onze partners.
Ik kan me dus voorstellen dat we voor de maandopdracht ook alleen foto's accepteren die met een Nikon body zijn gemaakt.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor Tony D » di jul 11 2023 10:21 pm

Het valt me op dat er hee veel foto's zijn van bloeiende bloemen, maar dat daar eigenlijk nergens boeiend in te zien is.
Blijven er drie foto's over: die van Willem, maar die heeft niet iets bloeiends er in zitten, mijn eigen foto (maar daar stem ik niet op) en die van René. Daar zitten mensen geboeid naar iets bloeiends te kijken op zoek naar insecten en zo.
Die krijgt dus dan mijn stem.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor annoh » di jul 11 2023 10:48 pm

Het gaat toch om het beeld? Als je dat vindt dan is waarmee je dat beeld maakt ondergeschikt.
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
Online
annoh

Forumlid
Berichten: 370


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor Karina2 » wo jul 12 2023 9:40 am

Uit de formulering en schrijfwijze van het thema heb ik begrepen, dat je mocht kiezen: of bloeiend, of boeiend of beide verenigd in een beeld.

Sowieso vind ik heel veel bloeiende foto's boeiend. Dat laat Hesters foto van het vingerhoedskruid al zien. Best een bijzonder (fraai) stuk kunstzinnig werk van moeder natuur en daarmee naast bloeiend ook zeker boeiend. De fotograaf heeft dat goed in beeld gebracht, m.i. Maar het boeiende kan ook in de opnametechniek, bewerking of standpunt zitten, zoals o.a. bij Wim, Annoh en Jacqueline.
Voor mij voldoet dan ook elk beeld aan het thema en zitten er ook heel veel beelden tussen die beide thema's gecombineerd in een beeld laten zien.
Juist dit keer zie ik veel creatieve vondsten. Daardoor vond ik het ook erg lastig kiezen. Helaas kan ik nog steeds maar 1 punt/stem geven, terwijl er voor mij juist heel veel foto's in aanmerking kwamen om op te stemmen. Bij deze dan ook 'chapeau' voor alle deelnemers!
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor josti » do jul 20 2023 10:19 am

De poll van deze maandopdracht is bijna ten einde: wil je je stem nog uitbrengen op de voor jou mooiste of beste foto deze maand, dan kan je nu nog stemmen. Tot morgenmiddag staat de poll open.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juni 2023, Beoordelen foto's "B(l)oeiend"

Berichtdoor josti » za jul 22 2023 7:15 pm

De poll is gisteren gesloten en de stand aan kop is gebleven zoals die was; de foto van René S64 had de meeste stemmen en dat bleef zo. Daarmee wint René de maandopdracht van juni 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.
Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, juli 2023? Er zijn nog slechts twee deelnemers, misschien speelt de vakantie al een rol of het thema te lastig? Hopelijk komen er de laatste anderhalve week nog wel wat deelnemers bij. Hoe dan ook, laat je inspireren, beweeg je camera deze keer ook eens op een heel andere manier en plaats een foto voor deze maandopdracht! Het thema is ‘ICM'’ en je kunt nog tot en met 31 juli 2023 een foto plaatsen om mee te doen.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten