MO juli 2023, Beoordelen foto's "ICM"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke fotograaf maakte volgens jou de mooiste foto bij het thema 'ICM'?

Peiling eindigde op ma aug 21 2023 5:05 pm

ErikReijnders
2
7%
kiek
1
3%
Hester
1
3%
jan24
0
Geen stemmen
René S64
0
Geen stemmen
tim62
8
28%
Bert vD
7
24%
josti
3
10%
joepnd
1
3%
Karina2
6
21%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Onderwerp:

Re: MO juli 2023, Beoordelen foto's "ICM"

Berichtdoor jan24 » do aug 10 2023 2:24 pm

Ik heb de camera simpel een kwart slag gedraaid. Niet meer, niet minder.
Probeersels met zoomen stemden mij niet tot tevredenheid.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
jan24

Clublid
Berichten: 1819


Locatie: Apeldoorn
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO juli 2023, Beoordelen foto's "ICM"

Berichtdoor josti » zo aug 20 2023 10:26 am

Vandaag en morgenhen je nog de gelegenheid om jouw stem uit te brengen! De poll voor de mooiste/beste foto van de maandopdracht van juli is weer best spannend en loopt bijna ten einde; morgen, 21 augustus kan je nog tot 17.00 uur stemmen. Tot nu toe zie ik 28 stemmers. Dat kan nog wel wat beter Dus ben je er nog niet aan toe gekomen of heb je er nog niet aan gedacht.... doen!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2023, Beoordelen foto's "ICM"

Berichtdoor josti » di aug 22 2023 1:03 pm

De poll is gisteren gesloten en de stand aan kop is gebleven zoals die was; de foto van tim62 stond bovenaan en dat bleef zo. Daarmee wint Teun de maandopdracht van juli 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.
Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, augustus 2023? Laat je inspireren door het thema 'Structuur in de natuur' en plaats een foto voor deze maandopdracht! Je kunt nog tot en met 31 augustus 2023 een foto plaatsen om mee te doen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO juli 2023, Beoordelen foto's "ICM"

Berichtdoor Karina2 » ma aug 28 2023 5:13 pm

Beste Tim en Bert,
Voor mij geen verrassing dat jullie zo hoog zijn geëindigd, gefeliciteerd, jullie beiden waren ook mijn favoriet.
Tim, ik vind het een heel geslaagde foto geworden, het lijkt inderdaad wel een impressionistisch schilderij. Ook de kleuren spreken mij erg aan. Een zonnig schilderachtig beeld waar je vanzelf vrolijk van wordt :)
Zelf heb ik ook zoiets geprobeerd, maar ik kwam niet tot zo'n resultaat als het jouwe. Jouw toelichting en exif-data geven mij echter handvatten om het nogmaals te gaan proberen. Dus dank voor het delen.
Bert, jij gaf aan dat het je eerste stappen waren wat ICM betreft. Wat een geweldig resultaat voor zo'n eerste poging. Ik vond het een intrigerend beeld en was dan ook erg benieuwd wat je gedaan had. Wat leuk om te zien hoe je met eenvoudige middelen zelf een soort studio hebt gebouwd en hoe je het aangepakt hebt. Ik vind het altijd weer een verrassing om het eindresultaat versus 'het kijkje achter de schermen' te zien. Leuk dat je de moeite hebt genomen om ook een foto van achter de schermen te plaatsen (of in dit geval misschien beter gezegd: voor de schermen :wink: )
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1580


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten