MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Van welke fotograaf vind je de foto het beste/mooiste bij het thema 'Structuur in de natuur'?

Peiling eindigde op do sep 21 2023 8:24 pm

Tony D
0
Geen stemmen
Timmeh4
6
22%
wim hoppenbrouwers
1
4%
René S64
2
7%
LosGoud
2
7%
HeleenJanssenvanLoon
2
7%
ErikReijnders
0
Geen stemmen
joepnd
1
4%
Patrick
5
19%
Jacqueline Ermens
0
Geen stemmen
annoh
0
Geen stemmen
josti
2
7%
Hester
0
Geen stemmen
Bert vD
1
4%
ben42
4
15%
kerkhofp
0
Geen stemmen
Karina2
0
Geen stemmen
tim62
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Onderwerp:

MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor josti » vr sep 01 2023 8:24 pm

Dag allemaal,

Het thema van augustus 2023 was 'Structuur in de natuur'. Het aantal deelnemers deze maand is achttien en alle achttien geplaatste foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand' in de wacht te slepen. Van enkele foto's was aanvankelijk de exif niet zichtbaar, maar de makers stuurden een link in een pb of de foto zelf en ze voldoen gelukkig ook aan de voorwaarden. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Let op de tweede pagina, daar staan er ook nog een paar! Zoals gebruikelijk maken we samen het stemmen weer lastig want er zit weer veel fraai werk bij dat nogal van elkaar verschilt.
Breng je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 september 2023 ongeveer 20.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Structuur in de natuur" vind je hier.
De winnende foto's van 2023 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2022 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor Karina2 » ma sep 04 2023 10:50 am

Wat een prachtige, veelzijdige en creatieve opbrengst deze maand. Ook leuk en leerzaam om dingen te zien die ik nog niet kende. Zo was de kompaskwal van joepnd geheel nieuw voor mij (aan de Nederlandse kust gevonden, of elders?), zwammen die ik nog niet kende en verrassende voor mij nieuwe onderwerpen van Ton en Ben. Ik vind er heel veel aansprekende foto's tussen zitten, wat de keuze dan ook moeilijk maakt. Er zitten 2 foto's tussen die elk heel duidelijk verschillende structuren laten zien. Enerzijds die van Bert waarin zowel de structuur van de slak als van het huisje dusdanig in beeld zijn gebracht dat ze bijna voelbaar zijn. Ook de foto van Jos heeft dat tweeledige wat bijna voelbaar is. Uiteindelijk is mijn stem, naar die foto gegaan.
Karina2

Bladredactie
Berichten: 1583


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor josti » wo sep 20 2023 9:25 am

De poll voor de mooiste/beste foto van de maandopdracht van augustus is op dit moment een nek-aan-nek-race. Spannend dus! De poll loopt nog tot morgen, 21 september. Je kunt dan nog tot ongeveer 20.00 uur stemmen. Tot nu toe zijn er 20 stemmen uitgebracht. Daar zullen er traditiegetrouw nog wel wat bij komen. Dus ben je er nog niet aan toe gekomen of heb je er nog niet aan gedacht.... doen!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor EdvandeZilver » wo sep 20 2023 2:02 pm

Mijn stem gaat naar de foto van Patrick omdat hij de structuur van het zand heel mooi heeft weten te vatten in perspectiefverloop van het beeld van rechts onder diagonaal naar linksboven. Prima compositie i.c.m. structuur in de natuur.
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3153


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor stronk » wo sep 20 2023 2:13 pm

Eens! En wellicht de laatste winnaar met een ander merk camera :thumbup:
Nikon Z9 en wat voorbind glaasjes.
Gebruikersavatar
stronk

Forumlid
Berichten: 581


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor EdvandeZilver » wo sep 20 2023 2:39 pm

Ja, stem Patrick!! :prost:
Gebruikersavatar
EdvandeZilver

Forumlid
Berichten: 3153


Locatie: De Liemers
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor René S64 » do sep 21 2023 10:59 am

Zo op de valreep nog mijn stem uitgebracht.
Dit keer moeilijk om een keus te maken, maar niet laten leiden door "cameramerk sentimenten" :roll:
Besmet met het NAS-virus, Intussen gevaccineerd met het Sony-vaccin.
René S64

Clublid
Berichten: 531


Locatie: Enschede
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor josti » vr sep 22 2023 4:18 pm

De poll is gisterenavond gesloten en we hebben weer een winnaar; de foto van Timmeh4 heeft uiteindelijk de meeste stemmen gekregen. Daarmee wint Tim de maandopdracht van augustus 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.
Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, september 2023? Het is nog niet zo druk met de inzendingen... is het een moeilijk thema of wacht iedereen weer to het eind van de maand? Wat het ook is, laat je inspireren door het thema 'Ondersteboven' en plaats een foto voor deze maandopdracht! Je kunt nog tot en met 30 september 2023 een foto plaatsen om mee te doen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO augustus 2023, Beoordelen foto's "Structuur in de natuur"

Berichtdoor ben42 » vr sep 22 2023 4:50 pm

Wat de maand september betreft, ik heb wel een idee, maar de uitvoering vereist een situatie die ik (nog) niet kan creeren.
Dus wel ideeen, maar nog geen uitvoering.
Ben.
p.s. dit is waar de maandopdracht omgaat. Eerst idee en dan omzetten.
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
Gebruikersavatar
ben42

Moderator
Berichten: 2632


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten