MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Van welke fotograaf vind je de foto het beste/mooiste bij het thema 'Ondersteboven'?

Peiling eindigde op za okt 21 2023 8:31 pm

Tony D
11
37%
ErikReijnders
1
3%
wim hoppenbrouwers
2
7%
w.wind
1
3%
joepnd
4
13%
Timmeh4
0
Geen stemmen
josti
0
Geen stemmen
henkk
0
Geen stemmen
Gemmageluk60
1
3%
Karina2
0
Geen stemmen
ben42
5
17%
tim62
5
17%
 
Totaal aantal stemmen: 30

Onderwerp:

MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor josti » zo okt 01 2023 8:31 pm

Dag allemaal,

Het thema van september 2023 was 'Ondersteboven'. Het aantal deelnemers deze maand is twaalf en alle twaalf geplaatste foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand' in de wacht te slepen. Van enkele deelnemers kreeg ik de exif via de mail. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . Het was volgens mij best een pittige opdracht. De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Het zal weer lastig worden om je favoriete foto uit de ingezonden foto's te halen!
Breng je stem uit op de foto die jij het beste/mooiste vindt. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 oktober 2023 ongeveer 20.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Ondersteboven" vind je hier.
De winnende foto's van 2023 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2022 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor wim hoppenbrouwers » ma okt 02 2023 11:14 am

Leuke vondsten! ben42 met de KeyMission? heeft wel mijn voorkeur gekregen.
Ik maak geen compo's, maar registreer slechts in 3D.
anaglyphen rood/cyan brilletje gebruiken voor de diepte!

https://flic.kr/g/BbRE2
Gebruikersavatar
wim hoppenbrouwers

Clublid
Berichten: 1427


Locatie: Rotterdam
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor MarcoEos70D » ma okt 02 2023 11:29 am

Mooie inzendingen. Vrijwel allemaal prima passend bij het thema.

Ik heb gestemd op de foto die voor mij niet alleen het thema letterlijk uitbeeldt, maar ook de realiteit van dit moment, waarin de maatschappij volledig ondersteboven lijkt te staan, symboliseert. Daarom gaat mijn stem naar Tim62.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor ErikReijnders » ma okt 02 2023 7:01 pm

zeker mooie inzendingen, niet al te veel wat wel weer jammer is. wel moeilijk kiezen.er zijn meerdere die mijn stem konden krijgen. uiteindelijk gekozen voor het zweefvliegtuig neemt niet weg dat dit net zo goed een van de andere had kunnen worden.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 115


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor josti » vr okt 20 2023 9:52 am

Het loopt alweer naar het eind van de poll toe: vandaag en morgen kan je nog je stem uitbrengen op je favoriete foto bij het thema ‘Ondersteboven’. Het lijkt een gelopen race, maar ik zie ook dat er nog wat minder gestemd is dan gebruikelijk… dus heb je nog niet gestemd, neem nog even de moeite om de foto’s te bekijken en de beste te kiezen. Ik ben benieuwd of er nog wat aan de ranking verandert.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor josti » ma okt 23 2023 11:34 am

De poll is inmiddels gesloten en we hebben weer een winnaar; de foto van Tony D stond ruim bovenaan en dat is zo gebleven. Zijn foto heeft uiteindelijk de meeste stemmen gekregen. Daarmee wint Ton de maandopdracht van september 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.

Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.
Denkt iedereen nog aan de maandopdracht van deze maand, oktober 2023? De herfst is inmiddels begonnen en de kleuren worden steeds intenser. Laat je weer inspireren door dit prachtige jaargetijde en maak een mooie foto bij het thema 'Herfstkleuren'. Plaats de foto dan voor deze maandopdracht! Je kunt de foto dan nog tot en met 31 oktober 2023 plaatsen om mee te doen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO september 2023, Beoordelen foto's "Ondersteboven"

Berichtdoor Tony D » ma okt 23 2023 2:41 pm

Leuk dat ik weer eens gewonnen heb. Dank aan een ieder die op mij gestemd heeft!

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten