MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Van welke fotograaf vind je de foto het beste en/of mooiste bij het thema 'Klassiek stilleven'?

Peiling eindigde op vr dec 22 2023 11:33 am

annoh
2
7%
René S64
0
Geen stemmen
pimmetje
7
24%
Gerrit
3
10%
AnnetteV
0
Geen stemmen
Frans Martens
5
17%
Tony D
0
Geen stemmen
wim hoppenbrouwers
2
7%
FloraBean
4
14%
Karina2
1
3%
josti
5
17%
ErikReijnders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 29

Onderwerp:

MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor josti » zo dec 03 2023 11:33 am

Dag allemaal,

Het thema van november 2023 was 'Klassiek stilleven'. Van tevoren had ik gedacht dat dat geen makkelijk thema zou zijn, maar ik ben verrast door de creatieve invulling van de deelnemers. Chapeau! We hebben deze maand twaalf deelnemers. Alle twaalf geplaatste foto's doen mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand' in de wacht te slepen. Van een deelnemers kreeg ik de exif via de mail. Zoals al elders op het forum door het bestuur gemeld, mogen de foto's voor de maandopdracht met elk merk fototoestel gemaakt zijn. Binnenkort zal ik dat ook in het draadje met de voorwaarden aanpassen. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en deelname :thumbup: . Het was volgens mij een lastige opdracht maar met Google waren er vele voorbeelden te vinden. De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Een moeilijke opgave om de mooiste of beste foto te kiezen; ga je voor het thema in het stilleven, de sfeer, de compositie de technische kwaliteit, de belichting.... veel factoren om rekening mee gehouden en aan jou om een keus te maken.
Breng je stem uit op de foto van jouw voorkeur. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 22 december 2023 ongeveer 11.30 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Klassiek stilleven" vind je hier.
De winnende foto's van 2023 staan na afloop van de polls in dit draadje.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2022 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021 en 2022
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor ErikReijnders » zo dec 03 2023 12:07 pm

moeilijke keuze, die of deze , er zijn best een aantal die erg goed zijn, uiteindelijk gekozen voor Pimmetje, zijn keuze om klasiek te vertalen naar oude fotografie spreekt me wel aan.
Nikon Coolpix a1000 Nikon D800, www.erikreijnders.nl
Gebruikersavatar
ErikReijnders

Clublid
Berichten: 115


Locatie: Heemskerk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor LosGoud » zo dec 03 2023 1:36 pm

Mijn stem is naar Wim gegaan. Prachtige 3D opname, zo goed passend in deze tijd van het jaar.
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor Tony D » zo dec 03 2023 5:42 pm

FloraBean krijgt dit keer mijn stem. Het moment waarop de rook van de kaars nog zichtbaar is: heel goed getimed.

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; en medewerker bladredactie
Online
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor pimmetje » zo dec 03 2023 8:48 pm

Ik ga voor de foto van Gerrit. Ingetogen kleuren maar bovenal vind ik het horloge dat op vijf voor twaalf staat sterk.
pimmetje

Clublid
Berichten: 974


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor josti » wo dec 20 2023 10:22 am

December; een tijd van lijstjes en ook bij de NCN loopt nog een laatste lijstje van dit jaar. De poll van december met daarin de keus voor de mooiste/beste foto van november loopt alweer tegen het eind aan. Vandaag, morgen en overmorgen tot half twaalf kan je je stem nog geven aan de mooiste of beste foto bij het thema 'Klassiek stilleven". Het is op dit moment een spannende race; drie foto's die slecht een punt van elkaar verschillen aan de top en een tweetal daar vlak achter. Het kan nog alle kanten uit!
Dus als je nog moet stemmen, tot en met aanstaande vrijdag 22-12 kan je je voorkeur in de poll aangeven. Doen!

Denk ondertussen nog aan het thema van december: 'Boom' Tot en met 31-12 kan je je mooiste foto kwijt in het draadje van deze maandopdracht om mee te doen aan de laatste maandopdracht van 2023.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO november 2023, Beoordelen foto's "Klassiek stilleven"

Berichtdoor josti » za dec 23 2023 12:14 pm

De poll is gisteren gesloten en we hebben weer een winnaar; de foto van pimmetje heeft na een spannende poll de meeste stemmen gekregen. Daarmee wint Pim deze maandopdracht van november 2023.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.
Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.

Denkt iedereen daarnaast nog aan de maandopdracht van deze maand, december 2023 met het thema 'Boom'? Het is nog niet zo druk met de inzendingen... de vele natte (en korte) dagen zullen wel debet aan het tot nu toe geringe aantal inzendingen zijn of misschien wacht iedereen weer tot de laatste dagen om een foto te plaatsen.. We hebben in ieder geval nog ruim een week om die ene fantastische foto bij het thema 'Boom' te maken en te plaatsen in het draadje bij dat thema. Je kunt nog tot en met 31 december 2023 een foto plaatsen om mee te doen.
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten