MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Fotografie maandopdracht. Per september 2011 is deze foto opdracht overgegaan in de NCN Foto opdracht.

Welke fotograaf maakte volgens jou de mooiste foto bij het thema 'Hoop'?

Peiling eindigde op wo feb 21 2024 12:12 pm

Jacqueline Ermens
11
44%
Hester
1
4%
Ronald53
2
8%
wimhoppenbrouwers
3
12%
ErikReijnders
1
4%
Tony D
3
12%
TinoZ72
1
4%
joepnd
0
Geen stemmen
josti
0
Geen stemmen
LosGoud
2
8%
Karina2
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Onderwerp:

MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor josti » do feb 01 2024 12:12 pm

Dag allemaal,

Het thema van januari 2024 was 'Hoop'. Dat leek mij aan het begin al een moeilijk onderwerp. Zeker als je Hoop ziet als een iets waar naar uitkijkt. De inzendingen gaan voor een deel die kant uit maar ook naar de concrete betekenissen van Hoop; veel, en ook shit (in goed Nederlands) :wink:. Het aantal inzendingen is is deze maand elf en deze elf foto's voldoen allemaal aan de voorwaarden en ze doen dus alle elf mee in de poll om de eretitel 'foto van de maand'. Zoals al elders op het forum door het bestuur gemeld, mogen de foto's voor de maandopdracht nu met elk merk fototoestel gemaakt zijn. De door het bestuursbesluit aangepaste voorwaarden voor deelname zijn inmiddels verwerkt in het informatiedraadje bij de maandopdracht. Lees dat nog eens goed door als je aan de maandopdrachten deelneemt. Alle deelnemers weer hartelijk dank voor jullie inspanning, creativiteit en enthousiasme :thumbup:. De poll staat hieronder klaar om in te vullen. De foto's zijn te zien door op de link (verderop in dit bericht) te klikken. Bekijk en beoordeel de foto's. Aan jou de taak om een keus te maken uit de elf inzendingen.
Breng je stem uit op de foto van jouw voorkeur. Je mag je stem zoals altijd motiveren, niet verplicht maar leuk en leerzaam voor de makers van de foto's.
Je kunt je stem uitbrengen tot en met 21 februari 2024 ongeveer 12.00 uur.
De ingezonden foto's voor het thema "Hoop" vind je hier.
De winnende foto's van 2024 worden na afloop van de polls in een apart draadje getoond dat binnenkort in de sectie Maandopdrachten verschijnt.
De foto's die de maandopdrachten van 2017 tot en met 2023 hebben gewonnen, vind je via deze links: 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 en 2023
En tenslotte vind je in dit draadje de foto's die gekozen zijn als foto van het jaar van de maandopdrachten van afgelopen jaren (2015 en verder).

Groet, Jos

PS Nu je hier toch bent om een stem uit te brengen op jouw favoriete foto van de maand januari 2024, kan je gelijk ook jouw favoriete foto van heel het jaar 2023 kiezen. De foto's staan in dit draadje en de poll vind je hier.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Boom"

Berichtdoor MarcoEos70D » do feb 01 2024 3:17 pm

Mijn stem gaat naar Tony, vanwege de mij aansprekende link met het thema.

@josty: je moet de titel nog even aanpassen :wink2:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2330


Ervaringsniveau: ****

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Boom"

Berichtdoor josti » do feb 01 2024 5:10 pm

MarcoEos70D schreef:……
@josty: je moet de titel nog even aanpassen :wink2:

Dank je Marco: ff niet goed opgelet. Nu klopt het weer
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor LosGoud » do feb 01 2024 10:17 pm

Mijn stem is naar Wim gegaan. Een hoop in 3D wordt dan wel een hele grote hoop!
Groeten van Ben
Mijn Foto's
Gebruikersavatar
LosGoud

Forumlid
Berichten: 212


Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor josti » di feb 20 2024 10:13 am

De poll voor deze maand loopt nog twee dagen: vandaag en morgen tot ongeveer 12.00 uur. Wil je nog stemmen op de mooiste foto van deze maandopdracht met het thema ‘Hoop’, dan kan dat nu nog dus. Neem nog even de moeite om de foto’s te bekijken en breng dan je stem uit!

Denk ook aan de maandopdracht van februari: ‘City beats’. Het aantal inzendingen is nog laag…. moeilijk thema, nog geen tijd gehad of nog geen idee wat je wilt maken… ? We hebben nog tot en met 28 februari om een foto bij dit thema te plaatsen.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor Tony D » di feb 20 2024 1:18 pm

Het is schrikkeljaar, dus dan mag je toch inzenden tot en met 29 februari neem ik aan?

Ton
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, 70-300 VR met FTZii, SB700; http://www.photony.nl en medewerker bladredactie
Gebruikersavatar
Tony D

Moderator
Berichten: 2785


Locatie: Vlaardingen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor josti » di feb 20 2024 2:27 pm

Ik schrikkel ervan :crazy: . Je hebt helemaal gelijk Ton!
Meer foto's zien? Klik hier, daar of op www.joswerkhoven.nl
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor josti » wo feb 21 2024 2:11 pm

Gisteren is deze poll gesloten; het was de hele maand niet heel spannend deze keer en we hebben uiteraard weer een winnaar; de foto van Jacqueline Ermens heeft na de poll de meeste stemmen gekregen. Daarmee wint Jacqueline de maandopdracht van januari 2024.
Van harte gefeliciteerd namens alle deelnemers en liefhebbers van de maandopdracht :prost:.
Ik heb je inmiddels een pb gestuurd voor de afhandeling van deze maandopdracht.

Denkt iedereen daarnaast nog aan de maandopdracht van deze maand, februari 2024 met het thema 'City beats'? Zelf vind ik het is een lastig thema en ik denk nog wel meer mensen want het loopt nog geen storm met de inzendingen... of misschien wacht je tot de laatste dagen om een foto te plaatsen of heb je het gewoon druk... we hebben in ieder geval nog meer dan een week om een foto bij het thema 'City beats' te maken en te plaatsen in het draadje bij dat thema. Je kunt nog tot en met 29 februari 2024 een foto plaatsen om mee te doen.
josti

Maandopdrachten
Berichten: 2911


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: MO januari 2024, Beoordelen foto's "Hoop”

Berichtdoor Jacqueline Ermens » wo feb 21 2024 3:56 pm

Iedereen Bedankt voor de stemmen op mijn foto Hoop

Tot een volgende keer,
Groetjes Jacqueline
Gebruikersavatar
Jacqueline Ermens

Clublid
Berichten: 62


Locatie: Etten-Leur
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “Maandopdracht”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten