Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor joske75 » ma feb 27 2012 7:59 pm

jac49 schreef:
john hoenen schreef:
jac49 schreef:OH ja: Dit schijnt ook een hele mooie locatie te zijn: http://www.foto-locatie.nl/index.php?p=locatie&id=196. (Sorry Rene, weer een stukkie verder :huh:)


Dat klinkt ook heel intressant Mark ,ik heb heb eens op hun side rondgesnuffeld ,ik zal eens wat meer informatie inwinnen,en kijken of er animo is om er met een stel leden naar toe te gaan.
Hier hun side.
http://www.landschaftspark.de/der-park



Goed idee Marc en Jac,

Ik geef het stokje over...
Maak er wel een nieuw topic van, oja de eerste twee inschrijvingen heb je al. :wink:

Gr. John.
Zou dit een goed idee zijn voor een wat latere termijn ? op de planning staat al zoveel , dus nog even wachten met het stokje :lol:
Jac.



Locatie schijnt in/nabij een milieuzone te liggen waardoor je een vignet nodig hebt. Zijn te bestellen bij de ANWB. Schijnt een levertijd van een week te zijn. Kosten zouden 14 euro zijn. Zijn er toevallig mee bezig op het BS-forum.
joske75



Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor jac49 » di feb 28 2012 12:39 pm

http://www.duisburgnonstop.de Openen en dan in het suchen veld Umweltzone intikken.
Je hebt inderdaad een zogenaamde Umweltplakette nodig als je naar het landschafspark in Duisburg wil,want dit ligt in de Umweltzone.
Bovenstaand een erg nuttige link.
Zo wordt het organizeren van een trip naar het Landschaftspark een stuk lastiger,en op korte termijn haast niet te doen.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor MarcTelkamp » di feb 28 2012 6:49 pm

Nou, ik ga er 11-mrt naar toe in ieder geval. Effe kijken. En die Duitsers kunnen me eens helemaal de boom in met hun stickertjes !
Ik rijd goddomme een Hybride (sinds 3 dagen :)). Da's schoon genoeg.
ALS er al op gecontroleerd wordt (en dat wordt het niet) dan is de boete 40 euro (mocht ik me er niet onderuit kunnen lullen).
Gebruikersavatar
MarcTelkamp

Forumlid
Berichten: 117


Locatie: Heerlen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor jac49 » di feb 28 2012 7:41 pm

MarcTelkamp schreef:Nou, ik ga er 11-mrt naar toe in ieder geval. Effe kijken. En die Duitsers kunnen me eens helemaal de boom in met hun stickertjes !
Ik rijd goddomme een Hybride (sinds 3 dagen :)). Da's schoon genoeg.
ALS er al op gecontroleerd wordt (en dat wordt het niet) dan is de boete 40 euro (mocht ik me er niet onderuit kunnen lullen).


Nou Mark ,ik weet het zo zeker nog niet ,als ze een nederlands kenteken zien???? :evil: :wink:
Maar ik wil de buren niets veronderstellen. :wink:
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor weimaraner » di feb 28 2012 9:58 pm

Ben een klein jaar geleden in het Landschaftspark geweest om (portret)foto's te maken en heb geen last gehad stickers e.d..
Maar als ik even Google ligt het gebied inderdaad in de "Umweltzone". Een boete kost blijkbaar 40 euro, wat een keuring/sticker voor je auto kost geen idee.

Het is een (gratis) toegankelijk park met aangelegde paden en relingen e.d. dus niet echt urbex - maar zeker een bezoek waard als je er van houd. En voordeel is dan weer dat er een hapje en drankje te krijgen zijn en toiletten zijn. Hieronder een paar plaatjes die ik er geschoten heb. Geen wereldplaten maar het geeft een beetje een indruk (en ik was er immers voor portretfotografie dus heb deze even tussendoor geschoten) :) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
weimaraner

Clublid
Berichten: 2294


Locatie: Alblasserwaard
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor jac49 » di feb 28 2012 11:33 pm

Schijnt toch een heel mooie lokatie te zijn op je foto's afgaande. 8)
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.
jac49

Forumlid
Berichten: 2389


Locatie: Gemeente Roerdalen. Limburg
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor jan » di feb 28 2012 11:45 pm

weimaraner schreef:Ben een klein jaar geleden in het Landschaftspark geweest om (portret)foto's te maken en heb geen last gehad stickers e.d..
Maar als ik even Google ligt het gebied inderdaad in de "Umweltzone". Een boete kost blijkbaar 40 euro, wat een keuring/sticker voor je auto kost geen idee.

De sticker kost € 13,95
Voor meer info zie hier: http://www.anwb.nl/auto/dagelijks-rijden/tips-en-advies,/milieusticker-voor-stadcentra-duitsland.html?gclid=CNKg1_fewa4CFcVN3godJ2nbPA
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor Genster » wo feb 29 2012 5:06 pm

weimaraner schreef:Ben een klein jaar geleden in het Landschaftspark geweest om (portret)foto's te maken en heb geen last gehad stickers e.d..
Maar als ik even Google ligt het gebied inderdaad in de "Umweltzone". Een boete kost blijkbaar 40 euro, wat een keuring/sticker voor je auto kost geen idee.

Het is een (gratis) toegankelijk park met aangelegde paden en relingen e.d. dus niet echt urbex - maar zeker een bezoek waard als je er van houd. En voordeel is dan weer dat er een hapje en drankje te krijgen zijn en toiletten zijn. Hieronder een paar plaatjes die ik er geschoten heb. Geen wereldplaten maar het geeft een beetje een indruk (en ik was er immers voor portretfotografie dus heb deze even tussendoor geschoten) :) :


Wow, mooie foto's !!!
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor Fotomaat » zo mar 04 2012 10:49 am

Hallo,

Beter laat dan nooit, ik heb nog wat foto's op Flickr gezet: http://www.flickr.com/photos/69923771@N ... 143484072/

Groeten
Jan
Fotomaat



Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor Genster » zo mar 04 2012 10:52 am

Fotomaat schreef:Hallo,

Beter laat dan nooit, ik heb nog wat foto's op Flickr gezet: http://www.flickr.com/photos/69923771@N ... 143484072/

Groeten
Jan


Ziet er goed uit Jan.
Je bent op een paar plekken geweest die ik helemaal niet heb gezien :D
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor Galloper » zo mar 04 2012 12:44 pm

Genster schreef:
Fotomaat schreef:Hallo,

Beter laat dan nooit, ik heb nog wat foto's op Flickr gezet: http://www.flickr.com/photos/69923771@N ... 143484072/

Groeten
Jan


Ziet er goed uit Jan.
Je bent op een paar plekken geweest die ik helemaal niet heb gezien :D

Deze zijn ook mooi. Ik hou me aanbevolen voor een volgend bezoek :). Liefst met mooi weer ;)
Gebruikersavatar
Galloper

Forumlid
Berichten: 606


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Uitstapje naar Luik. (26 februari 2012)

Berichtdoor Fotomaat » zo mar 04 2012 5:17 pm

Genster schreef:
Fotomaat schreef:Hallo,

Beter laat dan nooit, ik heb nog wat foto's op Flickr gezet: http://www.flickr.com/photos/69923771@N ... 143484072/

Groeten
Jan


Ziet er goed uit Jan.
Je bent op een paar plekken geweest die ik helemaal niet heb gezien :D


Bedankt voor het compliment. Het was zo groot dat er iid wel plekken waren waar niemand was. :lol: :wink: :wink:
Fotomaat




Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten