Orchideeënhoeve 20-05-2013

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Orchideeënhoeve 20-05-2013

Berichtdoor Jester » zo mei 19 2013 9:51 pm

Vorr morgen - 2de Pinksterdag - een uitje naar de Orchideeënhoeve gepland. Het is even een eindje rijden, zo'n 200 km, maar ik heb er erg veel zin in :D . Ik ga samen met een vriend proberen wat mooie foto's te maken van de flora & fauna. Nieuwe statief, D7000 en flink wat glaswerk gaan uiteraard mee!

Wellicht kan ik binnenkort wat resultaten laten zien, als de bankrekening weer aangevuld is wil ik me aanmelden als lid en eens uitzoeken hoe foto's te uploaden.

Zijn er misschien toevallig andere forumleden die hetzelfde gepland hebben?

Groeten, Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Orchideeënhoeve

Berichtdoor justme » zo mei 19 2013 10:14 pm

Wil daar ook nog wel eens naar binnen, ben er onlangs wel langsgereden, maar geen tijd voor gehad.

Ben erg benieuwd.

Voor het plaatsen van foto's kan ik je alvast verwijzen naar dit topic: viewtopic.php?f=82&t=44854#p583901
Gebruikersavatar
justme

Forumlid
Berichten: 3223


Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Orchideeënhoeve 20-05-2013

Berichtdoor Kroontje » zo mei 19 2013 10:16 pm

Draadje verplaatst ;)

Of hier kijken, daar zie je meer mogelijk heden ;)
Kroontje



Onderwerp:

Re: Orchideeënhoeve

Berichtdoor Jester » zo mei 19 2013 10:26 pm

Dank voor de link. Als ik wat meer tijd heb ga ik het eens uitzoeken. Vanmiddag dochterlief -vorige week 15 geworden - naar buiten gestuurd met de D70s en een 18-70 kitlens, 2Gb kaartje erin, komt ze 1,5 uur later binnen met een vol kaartje :D . Die heeft de smaak aardig te pakken. Even vlug door de foto's gescrolled en daar zaten toch leuke foto's tussen. Ze had gespeeld met diafragma, scherpte en compositie! Op die leeftijd moest ik toch nog niks hebben van dat gel*l van mijn vader over scherptedieptes en diafragma's, hahaha!

Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Orchideeënhoeve 20-05-2013

Berichtdoor André » ma mei 20 2013 12:43 am

Ik kan je deze locatie echt van harte aanbevelen en de 200km is het dubbel en dwars waard. Vooral als je van vlinders houd. De vlindertuin is de grootste van europa en echt fantastisch mooi. En het is er niet zo extreem warm en vochtig als in de bekende kas-achtige vlindertuinen. Er zijn veel mooie hoogte verschillen, rustplekjes en je komt er ook als je geluk hebt een paar prachtige grote reptielen tegen. Neem vooral je macrolens mee, en genieten maar.

Heel veel plezier gewenst.

PS Ik zie net op de TV reclame dat ze er nu ook een lorietuin hebben. Leuke beestjes, maar hebben helaas wel de nijging om alles en iedereen onder te schijten. Oppassen dus.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Orchideeënhoeve 20-05-2013

Berichtdoor Jester » ma mei 20 2013 7:26 am

Dank je wel, André! Gaat zeker lukken :D Ik houd zeker van vlinders. Ik ben al een paar keer in Blijdorp geweest, en de vlindertuin daar is het eerste waar ik naartoe loop, en daarna naar het reptielenhuis. Leuke zijstap: ik heb daar een aantal jaren geleden een agaam gefotografeerd in Blijdorp en een flinke crop van een oog gemaakt. Dat was echt heel gaaf, dus die foto op Facebook. Krijg ik de volgende dag een mailtje uit Australië van iemand die vroeg of hij die foto mocht gebruiken, want een vriend van hem was tattoo artiest en hij wilde dat oog op zijn arm... Ik heb hem de orginele NEF bestanden toegestuurd, dus er loopt nu een Australiër met een foto van mij op zijn arm :lol: Henk Schiffmacher, eat your heart out!

Affijn, ook bedankt voor je laatste tip, moeten we de regenpakken en 'smoelendoekjes' maar mee :lol:

Nu ga ik aan de koffie en fototas verder inpakken. Groeten, Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
Gebruikersavatar
Jester

Forumlid
Berichten: 416


Locatie: Zwijndrecht
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten