Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 7 juli

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 7 juli

Berichtdoor erikcreugers » ma jun 10 2013 7:47 pm

Hallo,

Als nieuweling lijkt het mij leuk om jullie een keer mee te nemen naar een mooi stukje Limburg. Ik ben geboren en getogen in het Limburgse Schinnen, en laten we daar nou toevallig mooi in het groen verscholen de Alfa Bierbrouwerij hebben liggen. De ligging van de brouwerij brengt met zich mee dat er twee vliegen in één klap kunnen worden geslagen. (eigenlijk drie want we kunnen veel van elkaar leren op het gebied van fotografie...)

1. Het fotograferen in een bierbrouwerij
2. De omgeving van de brouwerij

ALFA verzorgt rondleiding met proeverij van ma. t/m zo.

Het programma ziet er als volgt uit:

- Ontvangst met koffie/thee en Limburgse vlaai.
- Nieuwste bedrijfsfilm op een breedte van 7 meter.
- Korte uiteenzetting van de historie van de brouwerij met een bezoek aan de ALFA bron
- Rondleiding door diverse afdelingen met uitleg over het brouwproces.
- Proverij van onze ALFA bieren met hartige hapjes.
- Leuke attentie bij vertrek.

Naast de brouwerij ligt de Mulderplas, dit is een voormalige slikvijver van de Staatsmijnen, welke na jaren van verloedering enkele jaren geleden volledig op de schop is genomen. Tegenwoordig komen hier dan ook tal van zeldzame vogelsoorten voor, en heeft het slik plaats gemaakt voor groen. Het gehele gebied maakt deel uit van Landschapspark de Graven, een natuurgebied dat zich uitspreid van Sittard naar Schinnen. Het mooie van dit alles is dat je de auto kunt laten staan bij de brouwerij om langs de Geleenbeek te wandelen in de richting van Kasteel Terborgh. (ongeveer 3 kilometer) Ook hier is de natuur geheel teruggebracht in haar oorspronkelijke staat en hebben zeldzame vogels en andere dieren hun broed/leefplek gevonden.

Brouwerijbezoek:
Prijs: € 9,75 p.p.
Kinderen tot 5 jaar zijn gratis en van 5 t/m 15 bedraagt de prijs € 5,00 per kind (aan personen onder de 16 jaar wordt geen alcohol verstrekt er is frisdrank verkrijgbaar).

Wanneer: van ma. t/m zo.

Tijden: 09.00 / 12.30 en 16.00 uur.

Duur: ca. 2.5 uur

De rondleiding gaat door bij een minimaal aantal deelnemers van 20 personen.

De brouwerij is niet rolstoel toegankelijk.

Reserveren is verplicht.

Wanneer? Ik neem contact op met de brouwerij met de vraag of 7 juli mogelijk is. Dit is op een zondag, dus het meest geschikt voor de meeste deelnemers. Meer informatie vinden jullie op mijn website http://www.erikisonline.nl/evenementen/bezoek-alfa-bierbrouwerij-en-wandeltocht-geleenbeekdal Echter inschrijven kan middels een PB

Tot dan!
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas

Berichtdoor keenoncoolstuff » za jun 22 2013 11:32 pm

Leuk initiatief! Ik heb zeker interesse. Van mij nog geen definitieve aanmelding maar voor 99% zeker, en we komen met z'n 2en dan.

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas

Berichtdoor Willem Focus » za jun 22 2013 11:47 pm

Hoi,

Indien je het niet al te vroeg kunt/wilt afspreken komen wij met 2 personen richting Limburg! :D

Groeten Willem :wink2:
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas

Berichtdoor erikcreugers » zo jun 23 2013 4:21 am

Willem Focus schreef:Hoi,

Indien je het niet al te vroeg kunt/wilt afspreken komen wij met 2 personen richting Limburg! :D

Groeten Willem :wink2:
Ik ga voor de rondleiding van 12.30 uur. Echter ik heb van de brouwerij nog geen bevestiging gekregen.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas

Berichtdoor Willem Focus » zo jun 23 2013 12:03 pm

erikcreugers schreef:
Willem Focus schreef:Hoi,

Indien je het niet al te vroeg kunt/wilt afspreken komen wij met 2 personen richting Limburg! :D

Groeten Willem :wink2:
Ik ga voor de rondleiding van 12.30 uur. Echter ik heb van de brouwerij nog geen bevestiging gekregen.



Ons heb je !
Willem Focus

Clublid
Berichten: 1446


Locatie: Rijen
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Bezoek Alfa Bierbrouwerij en omgeving Mulderplas 7 juli

Berichtdoor erikcreugers » di jul 02 2013 9:04 pm

De wandeling zoals gepland op 7 juli kan GEEN doorgang vinden.
Op dit moment vinden er in de nabijheid van de brouwerij wegwerkzaamheden plaats, en vindt de waterleiding maatschappij het broodnodig om juist dit weekend de waterleiding in zijn geheel te vervangen waardoor de brouwerij niet te bereiken is. Daarom is de brouwerij dit weekend gesloten. In overleg met jullie zal ik nu een andere datum moeten plannen. Via mijn eigen website, waar dezelfde oproep stond had ik al 17 aanmeldingen, samen de vier aanmeldingen via het NCN forum had ik dus voldoende deelnemers. Helaas gooien anderen nu roet in het eten, maar er komen nog bezoekmomenten genoeg. Mijn oprechte excuses :(
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten