Omgeving Steenfabriek Plinthos Schinnen

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Omgeving Steenfabriek Plinthos Schinnen

Berichtdoor erikcreugers » vr aug 28 2015 2:36 pm

Afbeelding
Eén datum is nog niet gepland, maar in principe kan dit iedere zondag! Dus heb je interesse? Prik een datum en laat het mij even weten...
Regelmatig kom ik langs de voormalige steenfabriek St. Jozef in Sweikhuizen. Nadat de steenfabriek jarenlang had leeggestaan, en eigenlijk alleen maar stond te verpauperen is het hele complex enkele jaren geleden opgeknapt en verbouwd tot het Natuurtransferium Plinthos.
Tegenwoordig kun je er een hapje eten en een drankje nuttigen. Voor de kinderen is er een grote natuurspeeltuin van 1.000 m², en kun je er een doorlopende expositie bezoeken over de fabricage van stenen. Ook kun je er nog een oude ringoven uit 1920 bezichtigen. Ruim 95 jaar geleden is de steenfabriek gebouwd, en heeft dienst gedaan tot 1974. Vele huizen in deze omgeving zijn dan ook opgetrokken met bakstenen die hier zijn geproduceerd.

Ik heb onlangs ook een filmpje gemaakt van de omgeving van Plinthos. Echter het forum biedt geen mogelijkheid om filmpjjes te plaatsen, dus daarom een link naar mijn website.
http://www.erikcreugers.nl/natuurtransferium-plinthos
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Omgeving Steenfabriek Plinthos Schinnen

Berichtdoor MarcoEos70D » vr aug 28 2015 2:49 pm

Er komen dan vast betere foto's uit dan de onderstaande, want daar krijg ik acute hoofdijn van.

Mooi dat oud erfgoed een nieuwe bestemming, met oog voor het oude, krijgt.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-

Marco Weening Fotografie
Gebruikersavatar
MarcoEos70D

Forumlid
Berichten: 2329


Ervaringsniveau: ****


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten