31-10: Excursie Alfa Brouwerij en wandeling rondom brouwerij

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

31-10: Excursie Alfa Brouwerij en wandeling rondom brouwerij

Berichtdoor erikcreugers » ma sep 07 2015 6:04 pm

Afbeelding

Zaterdag 31 oktober organiseer ik bij voldoende deelname een wandeling rondom de Alfa Bierbrouwerij in Schinnen in combinatie met een wandeling in het natuurgebied waar de brouwerij is gelegen.
Het lekkerste bier van Nederland wordt in het hart van Zuid-Limburg gebrouwen.
U bent van harte welkom in het proeflokaal van de Alfa Bierbrouwerij gelegen bij de opwellende bronnen waar Joseph Meens in 1870 de brouwerij stichtte. Proef hier de smaak van de verschillende Alfa Bieren. De brouwerij ligt in een prachtige lommerrijke en heuvelachtige omgeving. In het sfeervolle proeflokaal beleeft u de Limburgse gemoedelijkheid op z’n best en ervaart u de verfijnde kwaliteit en de unieke smaak van onze Alfa Bieren; Edel Pils, Super Dortmunder, Oud Bruin, Bokbier en Lentebok. In het museum komt de oude brouwerij tot leven. Tijdens de rondleiding in het brouwerijmuseum maakt u onder meer kennis met historische apparatuur, brouwerij materiaal én het eerste lagervat uit 1870. Historische beelden over de Alfa Brouwerij en het huidige bereidingsproces van het Alfa Bier kunt u zien op een 7 mtr. breed scherm in de bioscoop bij het museum. De kosten van deze excursie bedragen € 9,75 (incl. koffie met vlaai, proeven met hartige hapjes)

Het brouwerij programma van 2,5 uur:

•Ontvangst met koffie/thee en Limburgse vlaai in ons proeflokaal.
•Nieuwste film met historische beelden over de Alfa Brouwerij en het huidige bereidingsproces van het Alfa Bier kunt u zien op een 7 meter breed scherm in de bioscoop bij het museum.
•Korte uiteenzetting van de historie van de brouwerij met een bezoek aan de Alfa Bron.
•Rondleiding door diverse afdelingen met uitleg over het brouwproces.
•Proeverij van onze Alfa Bieren met hartige hapjes.
•Leuke attentie bij het vertrek.

Voor het bezoek gaan we ruim 2 - 3 uur wandelen in het natuurgebied rondom de brouwerij. Tijdens deze wandeling krijg je een indruk van de vorming van het landschap dat miljoenen jaren oud is. Tegelijk komen we ook op plekken waar het moderne Limburg nadrukkelijk aanwezig is: de goed verzorgde wegkruizen en kapelletjes, de ambachtelijke bierbrouwerij en de stroopfabriek. Dit midden in de liefdevol gekoesterde natuur met zijn voor Nederland unieke flora en fauna.

De rondleiding in de brouwerij is gepland om 16.30 uur. En de wandeling om 12.30 uur. Dus de activiteit duurt van 12.30 tot 18.30 uur.

Aanmelden kan via een PB maar de voorkeur geniet via mijn website (zodat ik alle aanmeldingen, ook van diegene die geen lid zijn van de NCN in goede orde kan verwerken) Ga hiervoor naar: http://www.erikcreugers.nl/agenda/31-oktober-2015-excursie-alfa-brouwerij/

Afbeelding
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 31-10: Excursie Alfa Brouwerij en wandeling rondom brouw

Berichtdoor John Hoenen » ma sep 07 2015 7:09 pm

Hoi Erik,

Dit is een leuke wandeling en excursie.
Ik heb even zitten rondkijken op jouw site en bijbehorende agenda.
Het viel mij op dat jij in jouw agenda het clubuitje van Maastricht hebt staan, ik weet niet of je meer uitjes van de Nikon Club Nederland er in heb staan, want ik kan niet verder kijken dan september.

Hierdoor kunnen misverstanden ontstaan en zouden mensen (niet clubleden) onaangemeld op de NCN uitjes kunnen verschijnen.
Persoonlijk vind ik dit ook niet correct naar de NCN en regiocoördinator toe, als ik niet beter zou weten, zou ik denken dat jij dit georganiseerd hebt.
Ook is de informatie niet compleet en up to date.

Ere aan diegene die het toekomt, niet?

Ik zou het dan ook op prijs stellen dat jij jouw website niet koppelt aan onze activiteiten.

M.vr.gr.

John Hoenen.
Gebruikersavatar
John Hoenen

Forumlid
Berichten: 4510


Locatie: Heerlen
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: 31-10: Excursie Alfa Brouwerij en wandeling rondom brouw

Berichtdoor Highlander » ma sep 07 2015 8:08 pm

Leuk initiatief, maar wat me niet helemaal duidelijk is, kunnen we tijdens de rondleiding in de brouwerij ook fotograferen ?
En zo ja, is daar extra tijd voor ingeplant, een normale rondleiding gaat, is mijn ervaring te snel om leuke foto`s te maken.
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6485


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: 31-10: Excursie Alfa Brouwerij en wandeling rondom brouw

Berichtdoor erikcreugers » ma sep 07 2015 10:36 pm

Highlander schreef:Leuk initiatief, maar wat me niet helemaal duidelijk is, kunnen we tijdens de rondleiding in de brouwerij ook fotograferen ?
En zo ja, is daar extra tijd voor ingeplant, een normale rondleiding gaat, is mijn ervaring te snel om leuke foto`s te maken.


Ja, je kunt er ook fotograferen. Daar zal zeker tijd voor worden ingeplant. Zodra ik weet hoeveel mensen er meegaan, zal ik ervoor zorgen dat er alleen mensen van "onze" eigen groep meegaan, en dat men ook graag de fotogenieke plekjes op de gevoelige plaat wil zetten.
Bovendien zal ik in overleg met de brouwerij vragen of de groep, bij voldoende deelnemers, niet beter in twee groepen gesplitst kan worden zodat iedereen ook ruimte heeft om te fotograferen zonder elkaar in de weg te lopen.
Nikon D610 | Tamron SP AF 28-75 f/2.8 XR DI | Nikkor AF 85mm f/1.8D | Nikkor AF-S 50 mm f/1.8G | Nikkor 70-300mm f/4-5.6G| SB700
Website: http://www.erikcreugers.nl
Gebruikersavatar
erikcreugers

Forumlid
Berichten: 294


Locatie: Geleen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten