Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus) *geannuleerd

Plaats hier je oproep als je een foto wandeling organiseert voor de forumleden.

Onderwerp:

Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus) *geannuleerd

Berichtdoor DannySan » di jul 12 2016 10:48 am

Hoi allemaal,

de Gamma Racing Days is een evenement waar ik altijd nog wel eens naar toe wilde gaan; volgens mij vrije toegang behalve als je ook echt de paddock/pits van dichtbij wil bekijken (kosten op de zaterdag van 15 euro).
Het is dichtbij (voor mij) en niet al te duur, wellicht leuk om wat af te spreken die kant op?

Groet Danny
Laatst gewijzigd door DannySan op ma jul 18 2016 2:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus)

Berichtdoor AlexB » di jul 12 2016 6:49 pm

Goed idee. Assen is ook een mooi circuit om te fotograferen. Ik fotografeer nooit auto's, maar vorige week reed daar een kennis om een auto te testen en ben ik wat plaatjes gaan schieten. Ik heb niet veel rondgelopen, maar een paar locatie tips:

- op hoofdtribune met uitzicht op de Geert Timmer bocht. Dat is de chicane voor het lange rechte stuk. Daarvoor ligt ook een lang recht stuk, dus de auto's komen met veel snelheid of de chicane af, moeten dan in de remmen om de dubbele bocht door te gaan. Hier is dan mooi de gewichtsverplaatsing van de auto's te zien (voorwiel in de lucht bv)
- het lange rechte stuk voor de chicane, als een groep auto's op de bocht afkomt en het het manouvreren voor de juiste positie begint. Op de tribune helemaal doorlopen naar het einde zodat je het rechte stuk in beeld krijgt
- vanaf de VIP boxen met uitzicht op de chicane, maar dan vanaf de binnenkant

Zit me net te beseffen dat ik me met een bocht (OK, twee, het is een chicane) toch ruim twee uur vermaakt heb. Dit was trouwens tijdens een trackday, een soort vrij rijden dag zeg maar. Voordeel is dat er geen publiek is, dus dat overal bij kan. Bijna overal dan. Mij was het vooral te doen om het uitproberen van verschillende autofocus standen, maar ik vond het verassend leuk om te doen. En Assen heeft van die kleurrijke en brede curbstones :) Zal wel komen omdat het van oorsprong een motor circuit is.

Chicane op de achtergrond.

Afbeelding

Treintje voor de chicane

Afbeelding

Echt leuk om te doen, zeker ook als je ander heel andere dingen fotografeert.
Gebruikersavatar
AlexB

Forumlid
Berichten: 40


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus)

Berichtdoor Bert vD » di jul 12 2016 7:14 pm

Met motoren is dat ook een prima plek. Paar maal bij de superbike-races geweest. De voorbandjes gaan daar inderdaad omhoog.


Groet Bert
Groet Bert
Gebruikersavatar
Bert vD

Nieuwsbrief Redactie
Berichten: 1464


Locatie: Salland Overijssel
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus) *geannuleerd

Berichtdoor DannySan » ma jul 18 2016 2:48 pm

Wegens omstandigheden is dit idee van mij niet meer van toepassing.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Gebruikersavatar
DannySan

Forumlid
Berichten: 3766


Locatie: Het Noord'n
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Gamma Racing Days (5, 6 en 7 augustus) *geannuleerd

Berichtdoor Peter » ma jul 18 2016 4:19 pm

Eveneens dan maar dicht
Gebruikersavatar
Peter

Clublid
Berichten: 7741


Locatie: Ameland / Enschede
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Foto wandelingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten