Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Alleen de redactie kan locaties plaatsen. Reageren in topics kan wel.
Stuur locaties in per email naar fotolocaties@nikon-club-nederland.nl

Onderwerp:

Algemeen topic voor vragen en opmerkingen + Update

Berichtdoor MarileenK » ma jan 24 2011 2:43 pm

Heb je vragen of opmerkingen die niet bij een bepaalde locatie horen... stel ze hier!
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor SuzieQ » ma mei 23 2011 7:59 pm

Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag... Weet eigenlijk ook niet waar ik hem anders moet plaatsen.

In Zeeburg is een voormalige joodse begraafplaats, Op wikipedia staat dat deze afgesloten is. Maar weet iemand van jullie of deze echt afgesloten is voor publiek doordat er een hek omheen staat of bedoelen ze in dit geval afgesloten in de zin van dat ze er niks meer doen.

Ik zie op internet wel overal foto's van deze plek, en denk zelf ook dat je hier (met respect natuurlijk) mooi kan fotograferen.

Weet iemand hier of je er dus vrij op kan of niet?
SuzieQ



Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor voorhammr » vr mei 27 2011 5:36 pm

SuzieQ schreef:Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag... Weet eigenlijk ook niet waar ik hem anders moet plaatsen.

In Zeeburg is een voormalige joodse begraafplaats, Op wikipedia staat dat deze afgesloten is. Maar weet iemand van jullie of deze echt afgesloten is voor publiek doordat er een hek omheen staat of bedoelen ze in dit geval afgesloten in de zin van dat ze er niks meer doen.

Ik zie op internet wel overal foto's van deze plek, en denk zelf ook dat je hier (met respect natuurlijk) mooi kan fotograferen.

Weet iemand hier of je er dus vrij op kan of niet?

Zo te zien is deze plek niet vrij begaanbaar. Althans niet volgens het volgende artikel https://www.joodsamsterdam.nl/strbegrzeeburg.htm
Bestuurslid ICT
=====================================
Nikon Z8
NIKKOR Z 50mm f/1.8 S
NIKKOR Z 14-24mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 24-70mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 70-200mm f/2.8 VR S
NIKKOR Z 180-600mm f/5.6-6.3 VR
Gebruikersavatar
voorhammr

Bestuurslid
Berichten: 1323


Locatie: Weesp
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor MR Bart » za jun 04 2011 1:11 pm

SuzieQ schreef:Ik hoop dat ik hier goed zit met mijn vraag... Weet eigenlijk ook niet waar ik hem anders moet plaatsen.

In Zeeburg is een voormalige joodse begraafplaats, Op wikipedia staat dat deze afgesloten is. Maar weet iemand van jullie of deze echt afgesloten is voor publiek doordat er een hek omheen staat of bedoelen ze in dit geval afgesloten in de zin van dat ze er niks meer doen.

Ik zie op internet wel overal foto's van deze plek, en denk zelf ook dat je hier (met respect natuurlijk) mooi kan fotograferen.

Weet iemand hier of je er dus vrij op kan of niet?



Hoi Suzie,

Ik woon er vlak bij in de buurt en loop er regelmatig langs als ik ga fotograferen in het Flevopark (daar ligt ook de begraafplaats). Helaas is die helemaal afgesloten. Ik heb er ook al eens naar zitten te kijken of ik er niet op zou kunnen maar dat leek mij een onmogelijke opgave.... misschien maar beter ook.

Groetjes Bart
MR Bart



Onderwerp:

Notatie van locaties

Berichtdoor gijs sandberg » vr jul 08 2011 12:14 pm

LS,
Afgezien van duplicatie door NikonSpots.

Waarom staan locaties in graden vermeld?
In Nederland is een RIjksdriehoekmeting (RD) die locaties aanduidt. (net als op vele atlassen en stafkaarten).

Groeten, Gijs
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Notatie van locaties

Berichtdoor Onno » ma jul 11 2011 9:48 am

gijs sandberg schreef:Waarom staan locaties in graden vermeld?

Dat kan je zo intypen op je Tomtom. :-)
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor gijs sandberg » di jul 12 2011 12:34 pm

Beste Onno,

Ik dacht dat we een Nederlandstalige club waren, waarom dan een buitenlands locatie-systeem gebruiken?
Op mijn NL topografische kaart staan RD coordinaten, zo is mijn Garmin ook ingesteld...
(Vraag me niet hoe onze Vlaamse taalgenoten e.e,a, doen)
Groeten, Gijs
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Onno » wo jul 13 2011 12:12 am

De GPS coördinaten zijn er om in een TomTom of ander autorouteding in te tikken. Die snappen de notatie niet die jij aanhaalt. Als je er eenmaal bent kun je natuurlijk los met stafkaarten e.d.
Met wat Googlen is er vast een tooltje te vinden waarmee je kunt omrekenen naar de notatie van jouw voorkeur.
Gebruikersavatar
Onno

Clublid
Berichten: 3274


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Bob42 » wo jul 13 2011 9:32 am

gijs sandberg schreef:Beste Onno,

Ik dacht dat we een Nederlandstalige club waren, waarom dan een buitenlands locatie-systeem gebruiken?
Op mijn NL topografische kaart staan RD coordinaten, zo is mijn Garmin ook ingesteld...
(Vraag me niet hoe onze Vlaamse taalgenoten e.e,a, doen)
Groeten, Gijs

Graden, minuten en seconden (tegenwoordig vaker 1000sten van minuten) is geen " buitenlands lokatiesysteem", maar universeel en al eeuwen in gebruik, ook door onze voorvaderen en zeevaarders. Daarmee kun je elke lokatie op aarde weergeven.
RD daarentegen is een lokaal systeem, dat alleen in Nederland wordt gebruikt voor stafkaarten e.d. Dat heeft het voordeel dat je op de meter nauwkeurig werkt.
Maar RD werkt dus niet zo gauw je de grens overgaat, en dus staat mijn Garmin daar ook niet op ingesteld, want dat is niet bepaald handig. Want als je bijv. een lokatie wilt opzoeken op Google Earth om die te kunnen invoeren in je systeem kun je ook niet met RD werken, wel met graden en minuten.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Tom » wo jul 13 2011 9:40 am

gijs sandberg schreef:Beste Onno,

Ik dacht dat we een Nederlandstalige club waren, waarom dan een buitenlands locatie-systeem gebruiken?
Op mijn NL topografische kaart staan RD coordinaten, zo is mijn Garmin ook ingesteld...
(Vraag me niet hoe onze Vlaamse taalgenoten e.e,a, doen)
Groeten, Gijs

Garmin is geen Nederlands bedrijf!
Tom

Forumlid
Berichten: 2622



Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor gijs sandberg » wo jul 13 2011 10:10 am

Beste TOm,

Je hebt gelijk, maar de amerikanen die Garmin ontworpen laten een keuze toe, zodat je zonder conversie kan wisselen tussen Nederlandse topoigrafische kaarten en het kastje (of kaarten op de PC).
Oftewel: de keuze is aan de gebruiker, als de beschikbare papieren kaarten de RD coordinaten vermelden is het handig om het kastje ook op RD (DutchGrid) in te stellen.
Groeten, Gijs
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6804


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor nielsmans » do mar 08 2012 10:30 pm

Ik ben al een aantal keer foto's tegen gekomen van een bos in de buurt van Antwerpen vol met wilde hyacinten.
Is iemand daar wel eens geweest, en wat is ongeveer de periode dat deze in bloei staan. Lijkt mij de moeite waard om daar eens te gaan kijken
nielsmans

Forumlid
Berichten: 36


Locatie: Rijswijk
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Arthur Mol » do mar 08 2012 10:34 pm

Dat is in het Hallerbos, zie DIT topic. Daar staat ook de exacte lokatie in.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Gebruikersavatar
Arthur Mol

Forumlid
Berichten: 3403


Locatie: R'dam Zuid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Autofan1985 » di apr 25 2017 11:29 am

In het informatietopic over de fotolocaties werkt de link naar de kaart niet meer. Denk dat het nu deze moet zijn. Tevens kan je geen categorie meer selecteren zo te zien?
Nikon D300, Tokina AT-X 11-20 f/2.8 PRO DX, Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR, Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD, Nikon MB-D10, Nikon SB-700
Gebruikersavatar
Autofan1985

Clublid
Berichten: 212


Locatie: Ridderkerk
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Algemeen topic voor vragen en opmerkingen

Berichtdoor Ronald53 » do dec 19 2019 8:08 pm

Wordt het overzicht van fotolocaties op de NCN site nog bijgewerkt, of moeten we voor een compleet overzicht gebruik maken van het forum?
Groet,
Ronald
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “NCN Fotolocaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten