[Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcrest

Alleen de redactie kan locaties plaatsen. Reageren in topics kan wel.
Stuur locaties in per email naar fotolocaties@nikon-club-nederland.nl

Onderwerp:

[Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcrest

Berichtdoor MarileenK » wo mar 23 2011 4:39 pm

[Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcrest
Door: fotorolf

Adres of GPS coördinaten
Falconcrest
Bokt 18
5633 BG Eindhoven
040 2120111

Hoe kom je er?
Per auto, parkeergelegenheid voor de deur

Wat is er te doen?
Dit roofvogelpark is niet erg bekend maar ligt in een schitterende omgeving en heeft prachtige vogels. Er worden shows gegeven en de meeste roofvogels zijn heel erg goed te benaderen. Een ideale locatie voor ons foto vrienden. Woon zelf vlak in de buurt en heb dit park toch maar pas ontdekt en kom er sindsdien regelmatig. Een absolute aanrader. Veelal heb je in dierenparken e.d. zodanig veel publiek dat je amper de gelegenheid krijgt om goede plaatjes te schieten. In dit park is alle rust en je krijgt alle kansen. Vriendelijke mensen (heb de indruk familie bedrijfje) en zeer enthousiaste jonge lui die de dieren verzorgen.

Specifieke Tips
Er zijn shows als de dieren te eten krijgen. Dit wisselt nogal, dus even telefonisch informeren wanneer de beste tijd is. Dit zeker doen op zon- en feestdagen. Alhoewel ikzelf nog niet heb meegemaakt dat het er overdreven druk is. Ook in de winter een uitstekende locatie.

Interessante links
http://www.falconcrest.eu/Falconcrest-V ... lpark.aspx

Foto’s (door fotorolf)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: [Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcr

Berichtdoor André » wo mar 23 2011 5:32 pm

Ik ben er een paar maanden geleden ook geweest. Helaas met regen, dus dat was wel jammer. Verder vind ik dat je de omschrijving "Vogelpark" toch wel met een hele grote korrel zout moet nemen. De dieren zijn inderdaad prachtig, maar het "park" (eigenlijk een boerderij met een stuk weiland, een open loods, een grote vogelren en een paar losse kooien) stelt bar weinig voor. Maar eerlijk is eerlijk, de mensen zijn heel erg vriendelijk, nemen alle tijd en je kunt de dieren in alle rust fotograferen. Leuk dus voor "langs gaan" maar als je denkt je er een hele dag te kunnen vermaken, kom je van een koude kermis thuis.

Ik schrijf dit niet om dit park "af te zeiken" maar alleen maar om mensen die er ver voor moeten reizen te behoeden voor een tegenvaller. Ik ben er wel met een paar prachtige platen mee thuisgekomen, dus ik heb zeker geen spijt van mijn bezoek, ondanks dat ik er ruim 100 km voor moest rijden.
Gebruikersavatar
André

Forumlid
Berichten: 2603


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: [Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcr

Berichtdoor SwederD70 » wo mar 23 2011 5:40 pm

Hee, wist niet dat dit park er was??
Lees het nu pas voor het eerst. Leuk, komende maanden maar eens naar toe gaan op de fiets, lekker dichtbij.
Gebruikersavatar
SwederD70

Clublid
Berichten: 1820


Locatie: Best
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: [Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcr

Berichtdoor fpnigl1402 » wo jul 06 2011 11:14 am

Ben er in oktober geweest met m'n dochter (8)... We waren wel wat verrast toen we de hoek om liepen en daar allemaal mensen zagen zitten die met zo'n vogel op hun arm aan een tafel zaten... Heb me hier kostelijk vermaakt; het was alleen wat te koud om daar heel lang te blijven... Aangezien er ook een workshop was, kon je foto's maken tijdens de workshop... Deze sessie duurde behoorlijk lang... Zo'n 2uur zeker...

Het is geen gelikt pretpark en ook zijn er nagenoeg geen verdere faciliteiten... maar om te fotograferen vind je er meer dan genoeg vogels en je krijgt alle gelegenheid om daar foto's van te maken... Ik ga hier zeker nog 'n keer terug want een paar foto's konden beter... en verder is zo'n roofvogelworkshop/show altijd weer goed voor extra oefening...

Franc
fpnigl1402

Forumlid
Berichten: 32


Locatie: Arnhem
Contacteer:

Onderwerp:

Re: [Noord Brabant] [Dierentuin/Park] Roofvogelpark Falconcr

Berichtdoor MarileenK » wo jul 13 2011 7:54 pm

Ben er ook geweest., park is inderdaad een groot woord maar ben uiteindelijk erg blij dat ik er geweest ben!
Een beeld van mijn zijde:

Afbeelding

Uitgebreider verslag in het eerstvolgende magazine.
MarileenK

Forumlid
Berichten: 886


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “NCN Fotolocaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten