filmen met d3100en autofocus

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

filmen met d3100en autofocus

Berichtdoor CoenK » za okt 22 2011 7:41 pm

Ik probeer mijn camera zo in te stellen dat hij continu scherp stelt tijdens het filmen (dat zou nl moeten kunnen). Volgens de handleiding moet je dan voor live view de instelling AF-F voor full time servo selecteren. Probleem is echter dat mijn camera dan nog steeds niet continu scherp stelt tijdens het filmen, de camera zoekt even een focus punt als je de instelling hebt ingeschakeld maar doet verder niks aan het scherp stellen tijdens het filmen. Ik kan wel steeds de ontspan knop half indrukken als het beeld niet scherp is, maar dit is niet echt handig of efficiënt. Doe ik iets verkeerd of doet de camera het op een of andere manier niet naar behoren?

Alvast bedankt voor de hulp!

Coen
CoenK



Onderwerp:

Re: filmen met d3100en autofocus

Berichtdoor Goodje » za dec 10 2011 4:18 pm

Weet niet of het kan maar als het zou kunnen wil ik het denk niet omdat het scherpstellen veel herrie maakt kan je beter met de hand scherpstellen door aan de lens te draaien.
Staat ook een uitleg hoe je het beste kan doen.
Goodje



Onderwerp:

Re: filmen met d3100en autofocus

Berichtdoor Patrick » za dec 10 2011 6:50 pm

Nikon heeft de autofocus nog niet helemaal voor elkaar in de huidige generatie camera's. Dus heel goed wordt het sowieso niet. Om deze reden (o.a.) is Sony onlangs met een halfdoorlatende spiegel gekomen om dit beter te kunnen.

Ik ken de D3100 niet dus kan je daar niet echt mee helpen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26851


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: filmen met d3100en autofocus

Berichtdoor kaj180 » do dec 22 2011 7:53 pm

Autofocus kan niet in de auto-programmastanden (dus alleen M/A/S/P) en je moet dan AF-C selecteren, dan werkt het.
kaj180




Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten