basis instelling voor D7200

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

basis instelling voor D7200

Berichtdoor eddy1949 » wo apr 22 2015 12:23 pm

Hallo mijn naam is eddy van herk en in het bezit van een D7200 en wil daarmee video's maken.. de vraag die ik heb wat zijn de beste basis instellingen om mee te beginnen... uit het handboekje van nikon word ik niet veel wijzer wellicht is er hier iemand die al meer ervaring heeft en dit zou willen delen. of weet iemand een goed boek over deze materie .. alvast bedankt voor de eventuele reacties..
eddy1949

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: basis instelling voor D7200

Berichtdoor M@rcel » wo apr 22 2015 1:25 pm

Hallo Eddy,

mijn advies is speur Youtube af naar filmpjes over het filmen met een DSLR, niet specifiek voor de D7200, want de richtlijnen zijn niet camera specifiek. Je krijgt dan een idee wat je wel en niet moet doen. De sluitertijd moet je bijvoorbeeld instellen op het aantal fps waarmee je wilt (meestel kom je dan uit op 1/50). Dat houdt direct in dat het filmen bij veel daglicht een probleem kan worden als je geen ND filter gebruikt.
M@rcel

Forumlid
Berichten: 500


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: basis instelling voor D7200

Berichtdoor eddy1949 » wo apr 22 2015 3:24 pm

Dank je Marcel, ik ga dat vanavond maar eens doen en kijken of ik er verder mee kom.
eddy1949

Forumlid
Berichten: 2


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten