Filmen met de D7100

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

Filmen met de D7100

Berichtdoor JJG » vr jul 10 2015 7:22 pm

Volgend weekend en het weekend erop ga ik met de band waar ik de fotografie voor doe naar 2 festivals in Duitsland. 2-3 dagen weg.

Ik wil die dagen gaan filmen ipv fotograferen. Een keer wat anders en het lijkt me superleuk! Ooit met een groep vrienden hetzelfde gedaan maar toen met de D90. De kwaliteit van de D7100 is nu al beter gezien de paar test filmpjes die ik gemaakt heb.

Het plan is om alles te monteren in Premiere en daarna te bewerken in After Effects.

Maar eerst maar eens goede shots maken uiteraard. :D

Nu heb ik Youtube al gezocht naar tutorials en ook wel gevonden ( en bruikbaar ) maar meer info is welkom.

Ik ga in manual filmen. Maar het schijnt ook mogelijk te zijn om je focus te locken ( AF-L ) ( dat kan uiteraard niet in manual ) maar ik krijg dat niet voor elkaar. In de manual kom ik er niet achter en ook online vind ik het niet... Iemand een uitleg?

De microfoon van de D7100 is bagger en ik heb er een HAMA RMZ14 voor in de plaats gekocht. Ik weet, een RODE is beter maar te duur. En deze schijnt te voldoen.

Hoor graag!
https://www.jelmergremmen.nl

Nikon F3 (en Olympus)
Gebruikersavatar
JJG

Forumlid
Berichten: 1404


Locatie: Deventer.
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten