Video of filmlamp LED

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

Video of filmlamp LED

Berichtdoor jacobus » zo feb 05 2017 6:41 pm

Voor mijn D7100 zou ik graag een video of filmlamp willen aanschaffen. De bedoeling is binnenshuis en niet zo duur. Heeft iemand een idee welke lamp ik moet hebben en wat voor sterkte. Alle tips zijn welkom

Marcel
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Video of filmlamp LED

Berichtdoor Hans Braakhuis » ma feb 06 2017 7:52 am

Zelf ooit eens (3 jaar geleden) zo'n LED-lamp aangeschaft. Niet om mee te filmen maar om bij macro foto's wat invullicht te hebben. Voordeel van zo'n LED-lamp, veel breder licht dan met een flitser. Breder = groter = zachter licht. Er gaan 8 AA accu's in en op de camping geven die de hele lange nacht licht op de halve stand. Want je kunt bij veel exemplaren de hoeveelheid licht regelen. Van belang was ook dat er een statiefaansluiting op zit. Meegenomen was het gele voorzetfilter als andere lampen ook van het gloeilamp type zijn. Met de camera maak je er dan weer daglicht van. Vergeleken met andere exemplaren, redelijk stevig plastic, geen rammelende onderdelen. Het type dat ik heb is een Godox LED126. Zie dat de matsprijs die ik heb betaald toen goedkoper was dan de huidige winkelprijs. Toch wel handig dat de zoon van een fotograaf waar ik veel kwam, nu verkoper is bij een grote fotowinkel waar ook met de NCN lidmaatschapskaart voordeliger kan worden gekocht.
Gebruikersavatar
Hans Braakhuis

Forumlid
Berichten: 6051


Locatie: Gelderland
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Video of filmlamp LED

Berichtdoor jacobus » ma feb 06 2017 3:24 pm

Hans, Ik ben blij met je advies, even kijken of er nog andere adviezen komen anders wordt het een Godox
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Video of filmlamp LED

Berichtdoor Highlander » ma feb 06 2017 4:14 pm

Verplaatst naar de film afdeling
Met vriendelijke groet,
Chris

Plaatjes kieken van Duncen McLeod kan HIER
Gebruikersavatar
Highlander

Forumbeheerder
Berichten: 6479


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Video of filmlamp LED

Berichtdoor jacobus » vr feb 10 2017 2:11 pm

Hans , ik heb de lamp gekocht en ben er zeer tevreden over. Binnenshuis presteert de lamp uitstekend. Soms zelfs de LED een beetje temperen. Nog bedankt voor je tip
Sony RX100 Mark4
Gebruikersavatar
jacobus

Forumlid
Berichten: 511


Locatie: Delft
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee


Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten