Kerstsfeer: Filmen met D5600 bij weinig licht

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met Nikon digitale spiegelreflex camera's.

Onderwerp:

Kerstsfeer: Filmen met D5600 bij weinig licht

Berichtdoor Ronald53 » wo dec 25 2019 11:20 am


youtu.be/X3-g4TztAPo

youtu.be/Dq7e52OvZOA
Hier een bij de Kerstsfeer passende impressie van het filmen met de D5600[/url] in een slecht verlichte kerk. De ISO waarden lagen meest dik boven de 10.000. Ik had een plaatsje bij het orgel, achterin de kerk (in Monster). Het objectief was de AF-P 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR op bijna volle opening, en meest in de 300 mm stand. 25 fps, 1/40 of 1/50 s sluitertijd, enkelvoudige scherpstelling. Op statief en met VR, want ik was ook regelmatig aan het pannen (niet in deze opname). Ik gebruik een externe microfoon, de Rode Stero Videomic. Niet geheel toevallig is de sopraan ook een lid van dit forum en de NCN! Misschien herken je haar van de clubdag.

Prettige Kerst verder!
Groet,
Ronald
Laatst gewijzigd door Ronald53 op zo mar 22 2020 2:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kerstsfeer: Filmen met D5600 bij weinig licht

Berichtdoor Patrick » wo dec 25 2019 11:45 am

Dit lijkt me geen handig objectief onder dit soort omstandigheden... Totaal niet lichtsterk! Gelukkig is filmen redelijk vergevingsgezind en kom je met veel weg.

Beeld ziet er wat mij betreft prima uit!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Kerstsfeer: Filmen met D5600 bij weinig licht

Berichtdoor Ronald53 » wo dec 25 2019 11:51 am

Patrick schreef:Dit lijkt me geen handig objectief onder dit soort omstandigheden... Totaal niet lichtsterk! Gelukkig is filmen redelijk vergevingsgezind en kom je met veel weg.
Maar er lag dit jaar weer geen lichtsterke telezoom onder de Kerstboom! :(
Beeld ziet er wat mij betreft prima uit!
Ja, ben zelf ook niet ontevreden. En meestal zijn de koorleden en de soliste ook tevreden, de andere opnamen zijn meestal met een telefoon gemaakt!
Mijn plek op Flickr.
Ik fotografeer, dus ik ben.
Gebruikersavatar
Ronald53

Clublid
Berichten: 1537


Locatie: Groet
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Filmen met een Nikon DSLR”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten