Panasonic Lumix LX5

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met niet-Nikon digitale fotocamera's.

Onderwerp:

Panasonic Lumix LX5

Berichtdoor evertfoto » wo jun 22 2011 5:33 pm

Regelmatig maak ik tegenwoordig korte filmpjes met de LumixLX5 om op you-tube te plaatsen.
Het vergt nogal wat dicipline om de camera stil te houden tijdens het filmen.
Je bent snel geneigd om heen en weer te bewegen zoals je met je fotocamera doet.
Het plaatsen op you-tube gaat vrij gemakkelijk en de kwaliteit is ook niet verkeerd.
evertfoto



Onderwerp:

Re: Panasonic Lumix LX5

Berichtdoor Patrick » wo jun 22 2011 8:57 pm

Ik vind het eigenlijk erg makkelijk om goed te filmen met deze camera, mede dankzij het OIS anti-schudsysteem. Het gaat in ieder geval een stuk eenvoudiger dan iets als een D300s met MB-D10 en AFS 24-70 f2.8. Als was het alleen al het verschil in gewicht!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26795


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panasonic Lumix LX5

Berichtdoor Jaap Driest » wo jun 22 2011 10:13 pm

Ik vind het ook leuk om te doen.
Laatst was ik met vakantie op de Canarische eilanden.
Ik wou het filmen eens uitproberen. Ik had mee een echte Panasonic HD-videocamera, een Flip-HD, een Nikon D3100 en een Lumix LX5.
Na een paar dagen uitproberen heb ik alleen nog met de Lumix gefilmd. Goede kwaliteit, prettig in de hand, compact en maakt ook nog eens topfoto's. Ik ben echt Lumix-fan. Altijd mij me.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
Gebruikersavatar
Jaap Driest

Forumlid
Berichten: 1129


Locatie: Amersfoort
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Panasonic Lumix LX5

Berichtdoor evertfoto » za jun 25 2011 3:55 pm

Zoals Patrick al vermeldde is het OIS-systeem voldoende om voor een goede stabilisatie te zorgen.
Ben te lui om een statief mee te zeulen en mijn echtgenote wil hem ook al niet tillen. :wink:
Gewoon de camera stil houden, onderwerp het werk laten doen. Filmpjes beetje bewerken met iMovie en dan op You-tube zetten.
evertfoto




Terug naar “Filmen met een niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten