the magic lantern

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met niet-Nikon digitale fotocamera's.

Onderwerp:

the magic lantern

Berichtdoor thom » ma nov 05 2012 1:28 pm

Dag allen!

Ik ben benieuwd of jullie de The Magic Lantern filmware 2.3 al hebben uitgeprobeerd. Heb het net zelf op mijn Canon 550d geinstalleerd en het ziet er in iedergeval Pro uit. Als het goed is werk de nieuwe versie ook op de Nikon's (?)


Groet, Thom
thom



Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor Léon Obers » ma nov 05 2012 1:54 pm

Op de website van The Magic Lantern is er niets te vinden wat wijst op het werken van de firmware hack t.b.v. Nikon camera's.
http://www.magiclantern.fm/newmodelsstatus
Vriendelijke groet, Léon Obers
Gebruikersavatar
Léon Obers

Forumlid
Berichten: 14887


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: *****

Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor Pjerry » ma nov 05 2012 1:55 pm

Dat zou nieuws zijn als het op een Nikon werkt. Heb je een linkje naar de Nikon versie?
P.S. Die andere camera (of is het iets anders :twisted: ) niet meer noemen hier hè :wink2: :lol: .

Ik sta eigenlijk wel te kijken van je uitdrukking dat het "Pro-uitziet". Bij FotoVideo.nu heb ik ook al een hele discussie dat de camera plotseling een Pro-camera is geworden. Alsof dat bepaald wordt door een kleine firmware hack.....
Gebruikersavatar
Pjerry

Clublid
Berichten: 1153


Locatie: Houten
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor mqaa » ma nov 05 2012 2:02 pm

Lijkt me niet dat firmware voor een C.... ook op een Nikon kan worden gebruikt. Dat is net zoiets als het BIOS van de PC flashen naar een Mac...
mqaa

Forumlid
Berichten: 427


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor thom » ma nov 05 2012 2:04 pm

Sorry voor de verwarring, werkt inderdaad nog niet op de Nikon, jammer.

En mijn excuses voor het noemen van de C woord. (ik gebruik dat stuk plastic echt alleen maar om mee te filmen, zou er geen foto's mee durven maken!)

Hoe dan ook, voor de filmmakers onder ons, de LM werk goed.

Groet
thom



Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor thom » ma nov 05 2012 2:07 pm

En met Pro uitzien bedoel ik dat er ineens veel meer mogelijkheden zijn met de camera tijdens het filmen. Je moet 'Pro' dan ook niet al te letterlijk nemen
thom



Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor Frederix » ma nov 05 2012 2:11 pm

Léon Obers schreef:Op de website van The Magic Lantern is er niets te vinden wat wijst op het werken van de firmware hack t.b.v. Nikon camera's.
http://www.magiclantern.fm/newmodelsstatus

Ik heb nog nooit zoveel Canon-camera's gezien als onder deze link. En dat op een Nikon forum LOL
:mrgreen:
Frederix



Onderwerp:

Re: the magic lantern

Berichtdoor Kees D3s » ma nov 05 2012 10:26 pm

Er is ook helemaal niets mis met filmbeelden uit een 5D Mark III met Magic Lantern op de SD kaart. :wink:
Kees D3s

Forumlid
Berichten: 67




Terug naar “Filmen met een niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten