trailer Carmina Burana

Deze sectie is bedoeld voor vragen en discussies betreffende het filmen met niet-Nikon digitale fotocamera's.

Onderwerp:

trailer Carmina Burana

Berichtdoor annoh » wo nov 01 2023 12:06 am

Tijdens repetitie filmmateriaal gemaakt voor een trailer:
https://youtu.be/bRxwOu4s0XU

Ik heb veel een supergroothoek, 14-35mm gebruikt. Hierdoor kruip je als het ware in de muziek, waanzinnig om de muziek zo te beleven!
Wat digitale spulletjes en een analoog setje bestaande uit Nikon F2A en een Nikkor 50mm/1.4.
https://www.annohuidekoper.nl/
annoh

Forumlid
Berichten: 369


Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: trailer Carmina Burana

Berichtdoor keenoncoolstuff » wo nov 01 2023 3:18 am

Tja. Heel eerlijk? Dit is het bewijs dat een goede fotograaf niet ook automatisch goed hoeft te zijn met video. Slordige overgangen, vooral in het audio, en de passie waarmee je je creatie omschrijft zie ik helaas in het eindproduct niet terug. Ronduit slecht geluid bij het interview, storende blikken in de camera van de jongedame terwijl ze speelt en het in mijn ogen belangeloze shot van de strijkstok over de snaren van de cello.
Bij passie denk ik aan close ups van gezichten met zweetdruppels omdat het zo'n intens werk is om uit te voeren. Vingers die een vibrato spelen op de toets, vuur in de ogen bij het zingen, noem het maar op.
En dan sneller en meer afwisselend gemonteerd dan nu.

Zou deze trailer mij overhalen om te gaan luisteren?
Mij persoonlijk niet. Sorry.

Met vriendelijke groet,
Rob (die al 25+ jaar zijn brood verdient met video-editing en al meer dan 30 jaar ervaring heeft met audiovisuele techniek in het algemeen)
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr
Gebruikersavatar
keenoncoolstuff

Clublid
Berichten: 650


Locatie: Kerkrade
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: trailer Carmina Burana

Berichtdoor henkk » wo nov 01 2023 9:38 am

Goed video maken is héél moeilijk. Met respect daarom voor het resultaat - en voor de reactie van Rob - is mijn aanvullende reactie dat de belichting te contrastrijk is. Dus of een aparte belichter meenemen om de schaduwen in te lichten (erg storend voor de omgeving) of proberen de contrasten te verlagen (nabewerking?). Geïnterviewde had eigen mic moeten hebben om omgevingsgeluid te vermijden. De geluidskwaliteit kan ik op m'n laptop niet goed beoordelen maar ook daarvoor heb je eigenlijk aparte microfoons nodig.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
Gebruikersavatar
henkk

Clublid
Berichten: 4944


Locatie: Zuidwest Veluwe hoog en droog
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: trailer Carmina Burana

Berichtdoor ad1952 » wo nov 01 2023 11:13 am

Ik maak ook video met mijn Z5 en in het verleden met mijn D750. Ik heb wel gemerkt dat video maken een stuk moeilijker is. Een foto hoeft alleen maar tijdens die splitsecond juist te zijn. Bij video gedurende het hele shot.
En geluid is ook erg lastig, dat ben je als fotograaf helemaal niet gewend. En dat moet je ook aandacht hebben voor een fijn beeld, technisch en compositie. Ik snap de opmerkingen wel maar ik wil ook even kwijt dat de video zeker het aanzien waard is.
Nikon Z5, Nikon Coolpix W300
Nikon Z 24-200 mm
Nikon ME-1
GoPro Hero 3+ black
DJI Mavic Air
Gebruikersavatar
ad1952

Clublid
Berichten: 170


Locatie: Waalwijk
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Filmen met een niet-Nikon camera”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten