Help, wie heeft goed advies

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor vuurvlindertje » wo feb 29 2012 2:03 pm

Op dit moment (29-2 rond 14.00) ben ik bezig met een firmwareupdate voor mijn V1. Die is al zo'n half uur bezig. Dat lijkt me toch erg lang. Heeft iemand enig idee of dit gebruikelijk is en zo niet wat ik dan nu het best kan doen? :?:
D90+MB-D80, SB 600, Tamron 90mm Macro, Tamron 17-50 VC , Nikkor 70-300mm VR II, Nikon 1V1, 1 Nikkor 10-30
Gebruikersavatar
vuurvlindertje

Forumlid
Berichten: 57



Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor Marten » wo feb 29 2012 2:09 pm

NIET onderbreken. Desnoods een aantal uren wachten.
Heb je alles gedaan zoals NIKON het voorschrijft?
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor vuurvlindertje » wo feb 29 2012 2:27 pm

Nou ik heb gedaan wat in Snelle installatiehandleiding staat.
Zet de camera aan. Gebruik de lichtnetadapter of een volledig opgeladen batterij.
1.
Maak een nieuwe map op de vaste schijf van de computer en geef deze de gewenste naam.

2.
Download het Windows-bestand (.EXE) of het Macintosh-bestand (.DMG) via de koppelingen onderaan op deze pagina naar de map die u in stap 1 hebt gemaakt.

3.
Voer het gedownloade bestand uit om een map genaamd V1Update te maken die het bestand V1_0111.bin bevat.

4.
Gebruik een kaartlezer of een vergelijkbaar apparaat om het bestand V1_0111.bin naar de hoofddirectory van een geformatteerde SD-geheugenkaart te kopiëren.

5.
Plaats de geheugenkaart in de geheugenkaartsleuf van de camera en zet de camera aan.

6.
Selecteer Firmwareversie in het setup-menu van de camera en volg de weergegeven aanwijzingen om de update van de firmware uit te voeren.

7.
Nadat de update is voltooid, zet u de camera uit en verwijdert u de geheugenkaart.

8.
Selecteer de optie Firmwareversie in het setup-menu van de camera om te controleren of de update van de firmware is uitgevoerd.

ik zag later in de uitgebreide handleiding dat de kaart in de camera geformatteerd zou moeten zijn. Dat had ik niet gedaan
D90+MB-D80, SB 600, Tamron 90mm Macro, Tamron 17-50 VC , Nikkor 70-300mm VR II, Nikon 1V1, 1 Nikkor 10-30
Gebruikersavatar
vuurvlindertje

Forumlid
Berichten: 57



Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor Marten » wo feb 29 2012 2:49 pm

vuurvlindertje schreef:..ik zag later in de uitgebreide handleiding dat de kaart in de camera geformatteerd zou moeten zijn. Dat had ik niet gedaan
.

Stonden er nog meer bestanden op die kaart? Dat mag nl NIET. Alleen het BIN bestand mag er op staan,
Zo ja, even met "Beverwijk" bellen en vragen wat het beste is.
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor vuurvlindertje » wo feb 29 2012 2:51 pm

Probleem lijkt nu opgelost.
Gebeld met nikon, die had als advies de camera naar beverwijk te sturen.
Ik heb vervolgens de batterij er uit gehaald (aan en uitknopje reageerde niet)

Toch natuurlijk even gekeken of hij het deed en ja hoor hij werkte gewoon nog. Vervolgens nogmaals de update geprobeerd, maar nu met een in de camera geformateerde sd kaart en voila, het is gelukt. :D
D90+MB-D80, SB 600, Tamron 90mm Macro, Tamron 17-50 VC , Nikkor 70-300mm VR II, Nikon 1V1, 1 Nikkor 10-30
Gebruikersavatar
vuurvlindertje

Forumlid
Berichten: 57



Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor gijs sandberg » wo feb 29 2012 5:37 pm

Beste V,

Vergeet niet (evt per email) aan Nikon te melden dat en hoe je eea hebt opgelost, ze horen graag de uitkomst, zeker van een zo nieuw model.

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Gebruikersavatar
gijs sandberg

Clublid
Berichten: 6835


Locatie: Zuid Holland
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Help, wie heeft goed advies

Berichtdoor vuurvlindertje » do mar 01 2012 7:23 am

Oh, is er dan niet een Nikonmannetje (of vrouwtje) die als taak heeft alle relevante fora af te struinen op zoek naar gebruikerservaringen.
D90+MB-D80, SB 600, Tamron 90mm Macro, Tamron 17-50 VC , Nikkor 70-300mm VR II, Nikon 1V1, 1 Nikkor 10-30
Gebruikersavatar
vuurvlindertje

Forumlid
Berichten: 57




Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten