Nikon 1

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Re: Nikon 1

Berichtdoor Mark Meisner » ma jan 23 2012 9:50 am

Ik zit ook een beetje te neuzen naar de V1 met de 10mm pancake, ik lees er erg goede reviews over en hij is lekker compact!

Maar ik zit met 1 ding en dat is de hotshoe/accesoire port.. Kan hier ook gewoon een normale flitser/trigger op voor een remote flash of past ENKEL de dedicated flitser van de V1 en de GPS module erop?
Mark Meisner



Onderwerp:

Re: Nikon 1

Berichtdoor ArendV » ma jan 23 2012 10:24 am

@ Mark, op deze multi-accessoirepoort passen vooralsnog alleen "dedicated" Nikon 1 accessoires zoals de GPS-module en SB-N5 flitser.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd tot de eerste adapters voor andere flitsers en triggers/kabels op de markt komen, maar hier op rekenen kun je nu niet.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 1

Berichtdoor Bob42 » ma jan 23 2012 10:49 am

Ik was een paar dagen op vakantie, liep binnen bij een fotozaak en zag een V1 in de vitrine staan. Ik heb er een half uurtje mee in mijn handen gestaan en wat proefopnames gemaakt en ik was behoorlijk onder de indruk van de bouw en de snelheid van het ding. Ik denk er hard over om er een te kopen voor mijn vogelfotografie en wacht nog even wat ervaringen af met de combinatie V1 en de langere SLR-objectieven. Als dat echt werkt zou dat geweldig zijn.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nikon 1

Berichtdoor Mark Meisner » ma jan 23 2012 11:39 am

ArendV schreef:@ Mark, op deze multi-accessoirepoort passen vooralsnog alleen "dedicated" Nikon 1 accessoires zoals de GPS-module en SB-N5 flitser.

Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd tot de eerste adapters voor andere flitsers en triggers/kabels op de markt komen, maar hier op rekenen kun je nu niet.


Hmm, dat is zonde.

Ik zit te kijken voor een goede compact cam om mijn D300 te vervangen, de X100 en de V1 staan beide bovenaan maar missen beide 1 goed onderdeel. De X100 de snelle focus, ik hoor er goede maar ook erg slechte verhalen over en de V1 heeft geen normale hot-shoe die ik wel wens als ik eventueel gebruik wil maken van losse flitsers :(

Toch maar eens kijken wat de GX1 van Panasonic doet met de 20mm 1.7 lens.
Mark Meisner




Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten