AS-N1000

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 4:43 pm

Hoi,

Ik lees her en der wat over dit "verloopstuk" voor de "accesoire-aanluiting" (ik vind het een flitsschoen).

Kent iemand dit ding? Waarvoor is het en wat doet het? Ik kom er op nikon.nl niet echt achter. Aangeraden wordt daar om op "verwante accesoires" te kijken, maar die kan ik niet vinden.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor jan » di dec 06 2011 4:48 pm

wblink schreef:Hoi,

Ik lees her en der wat over dit "verloopstuk" voor de "accesoire-aanluiting" (ik vind het een flitsschoen).

Kent iemand dit ding? Waarvoor is het en wat doet het? Ik kom er op nikon.nl niet echt achter. Aangeraden wordt daar om op "verwante accesoires" te kijken, maar die kan ik niet vinden.


http://www.studio73.be/photo/flash-accessories/nikon-as-n1000-multi-accessory-port-adapter
http://www.redcoon.nl/B328842-Nikon-AS-N1000_Spiegelreflexcameras
Adapter voor multi-accessoirepoort. Kan op bepaalde Nikon 1-camera´s worden bevestigd, zodat u de ME-1 externe stereomicrofoon op de multi-accessoirepoort van de camera kunt aansluiten. Met de ME-1
Met dank aan Google :wink:
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 4:57 pm

Ja, nee, da's duidelijk.

Maar daar staat exact hetzelfde wat overal van de nikonsite gekopiëerd is, geen nieuwe info dus, en geen antwoord op mijn vraag. (Met dank aan zelf denken) :wink:
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor jan » di dec 06 2011 5:02 pm

wblink schreef:Ja, nee, da's duidelijk.

Maar daar staat exact hetzelfde wat overal van de nikonsite gekopiëerd is, geen nieuwe info dus, en geen antwoord op mijn vraag. (Met dank aan zelf denken) :wink:


Kan op bepaalde Nikon 1-camera´s worden bevestigd, zodat u de ME-1 externe stereomicrofoon op de multi-accessoirepoort van de camera kunt aansluiten.

Ik weet niet hoeveel duidelijker je het wilt hebben :wink2:

http://www.europe-nikon.com/en_GB/product/accessories/nikon-1/power/ac-adapters/multi-accessory-port-adapter-as-n1000. Blijkt dus bij de Nikon 1-V1 te behoren
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 5:18 pm

jan schreef:Ik weet niet hoeveel duidelijker je het wilt hebben :wink2:

Ik zou graag willen weten wat het ding IS en DOET. Is het een soort "verloopstekker" om de aansluitingen van de N1 gelijk te maken aan die van de andere nikons? (Nee, niet denk ik, anders zou je bv de SB900 kunnen gebruiken), of is het een correctie op verkeerde aansluitpunten waardoor de microfoon achteraf gezien niet paste? Of is het gewoon een mechanisch andere aansluiting? Ik weet het niet, vertel ....

Als jij de verwijzing van Nikon naar die andere accessoires kunt vinden hoor ik het graag.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor Roelof » di dec 06 2011 5:51 pm

't Staat er heel simpel. Het is een verloopstuk om de ME-1 op de multi-accessoirepoort te zetten.
Op die poort past nu alleen maar een dedicated flitser of een gps, als je de ME-1 wilt gebruiken, die al uit was voor de Nikon 1 dan moet je dus een verloopstuk gebruiken, gezien het feit dat er niet staat dat je dan ook andere flitsers kunt gebruiken, zou ik daar ook maar niet van uitgaan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor jan » di dec 06 2011 5:53 pm

Jacks, Ports & Plugs

The Nikon V1 offers mini-HDMI and USB/AV output. The USB/AV port is proprietary, so standard mini-USB cables will not fit into the port. The V1 includes a built-in stereo mic, but it also includes a 3.5mm microphone input. The V1’s accessory port allows for the use of Nikon’s ME-1 stereo microphone attachment, though that requires the multi-accessory port adapter AS-N1000, so it’s a bit unwieldy of a system as a whole.
http://www.digitalcamerainfo.com/content/Nikon-V1-First-Impressions-Review/Hardware.htm#jacks,ports&plugs

Volgens de handleiding plaats je hier ook de flitser (vlgs handleiding kunnen er geen andere flitsers worden gebruikt dan de SB-N5) en nu met een adapter kun je ook een microfoon plaatsen en deze zal daar dan ook wel zijn voeding vandaan halen via de adapter. De microfoon was er natuurlijk eerder dan de v1. Dan is het makkelijker een adapter te maken dan een nieuwe microfoon. Lijkt mij, toch.... :|
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Gebruikersavatar
jan

Bestuurslid
Berichten: 4319


Locatie: Vaassen
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor jpdejong » di dec 06 2011 5:58 pm

hoi,

as-n1000 past in de flitsaansluiting van de nikon 1, die anders is als gewone nikon camera's. als je nou wil werken met de mircofoon past deze niet in de flitsschoen van de Nikon 1. met deze adapter dus wel. is gewoon een verloopstuk en doet verder niks.

welke accessoires heb je bij de nikon 1? zit zelf te wachten op de gps en de adapter om de ander nikon lenzen te gebruiken.

groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Gebruikersavatar
jpdejong

Forumlid
Berichten: 477


Locatie: weeze
Contacteer:

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 6:11 pm

jpdejong schreef:hoi,

as-n1000 past in de flitsaansluiting van de nikon 1, die anders is als gewone nikon camera's. als je nou wil werken met de mircofoon past deze niet in de flitsschoen van de Nikon 1. met deze adapter dus wel. is gewoon een verloopstuk en doet verder niks.

welke accessoires heb je bij de nikon 1? zit zelf te wachten op de gps en de adapter om de ander nikon lenzen te gebruiken.

groeten jan-peter



Dank, da's een duidelijk antwoord wat ik zocht.

Ik heb de GPS en de flitser. Ik wacht de adaptor af.

Geen idee of ik weer in die kilozware race wil mee gaan doen. Vanwege het gewicht (1) en de grootte (2) heb ik mijn D3X en aanhang de deur gewezen.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor D. Haaksma » di dec 06 2011 6:19 pm

Ik wacht de adaptor af.
Geen idee of ik weer in die kilozware race wil mee gaan doen. Vanwege het gewicht (1) en de grootte (2) heb ik mijn D3X en aanhang de deur gewezen


:roll:
Dat wordt weer een grotere rugzak :lol:
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor jpdejong » di dec 06 2011 6:20 pm

hier trouwens een plaatje:

Afbeelding

komt van de site van camera.nu
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
Gebruikersavatar
jpdejong

Forumlid
Berichten: 477


Locatie: weeze
Contacteer:

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 6:34 pm

D. Haaksma schreef:Ik wacht de adaptor af.
Geen idee of ik weer in die kilozware race wil mee gaan doen. Vanwege het gewicht (1) en de grootte (2) heb ik mijn D3X en aanhang de deur gewezen


:roll:
Dat wordt weer een grotere rugzak :lol:


Nee, ik heb besloten (in overleg met de mij behandelende psycholoog) dat mijn huidige rugzak de hoeveelheid apparatuur bepaalt.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: AS-N1000

Berichtdoor wblink » di dec 06 2011 6:36 pm

jpdejong schreef:hier trouwens een plaatje:

Afbeelding

komt van de site van camera.nu


Ahhh, hierop zie inderdaad duidelijk dat het ding niets anders is dan eeb flitsvoetje zonder, of met weinig extra.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten