Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor wblink » zo jan 01 2012 7:54 pm

Steven schreef:Ik heb mijn strap altijd aan de 70-200 ipv aan de body omdat dit gewicht voor geen enkele body aan te raden is en idd zeker niet voor het priegeldingetje genaamd V1 :-)

Volgens mij is er ook niemand die dergelijke combinatie aan de J1/V1 vast zou houden toch? Zou wel heel onnatuurlijk voelen ook denk :mrgreen:


Ik ben door mijn verleden gewend om de camera als zwaarste onderdeel te beschouwen en daar ook zo mee om te gaan. (Afgezien van de zware tele, dat was toen een andere catagorie).
Met de N1 is dat radicaal anders. De hint in de review was voor mij (ik ben dom) een aardige eye-catcher. Ik had er zo NIET aan gedacht.

Jij wel blijkbaar: complimenten.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor Steven » zo jan 01 2012 8:09 pm

Ik geloof niet in het feit dat mensen dom zijn, dus die mag je voor eigen rekening nemen :wink2:

De 70-200 weegt 1,5 kilo, dan voelen die paar onsjes van de V1 al snel als een veertje aan. :mrgreen:
Steven



Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor wblink » zo jan 01 2012 8:13 pm

Lo,

Heb de FT1 inmiddels ontvangen.

Ik vind het (zelfs in Nikon-termen) veel geld voor een stukje mechanisch werk (wat overigens 1-class is uitgevoerd).

Mijn aangenomen verhouding camera-objectieven-software-accesoires is wat in de war denk ik.
Willem.
wblink

Forumlid
Berichten: 1325


Locatie: Gendt

Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor ArendV » di jan 03 2012 11:39 am

hier zie je de volledige review van Jason Odell.

De combinatie biedt zeker mogelijkheden, maar heeft ook zijn beperkingen:

Limitations of the FT1

As with all things, there are some significant limitations to using the FT1 with Nikkor lenses.

No support for D-type Nikkors. The V1 has no internal focus motor, so if you mount a D-type Nikkor on the FT1, you’re limited to manual focusing.
No continuous-servo AF. That’s going to be a huge problem for action or wildlife shooters. AF-S mode works well for static subjects, but you won’t be able to use continuous focus mode like you can with your DSLR (or 1-series lenses on a V1).
Center Point AF only. Sadly, you cannot change the AF point when using the FT1. That means you’ll need to focus and then recompose to get your final composition. Subject-tracking and Face-Priority AF are also disabled with the FT1.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor Steven » di jan 03 2012 11:51 am

ArendV schreef:hier zie je de volledige review van Jason Odell.

De combinatie biedt zeker mogelijkheden, maar heeft ook zijn beperkingen:

Limitations of the FT1

As with all things, there are some significant limitations to using the FT1 with Nikkor lenses.

No support for D-type Nikkors. The V1 has no internal focus motor, so if you mount a D-type Nikkor on the FT1, you’re limited to manual focusing.
No continuous-servo AF. That’s going to be a huge problem for action or wildlife shooters. AF-S mode works well for static subjects, but you won’t be able to use continuous focus mode like you can with your DSLR (or 1-series lenses on a V1).
Center Point AF only. Sadly, you cannot change the AF point when using the FT1. That means you’ll need to focus and then recompose to get your final composition. Subject-tracking and Face-Priority AF are also disabled with the FT1.


Beschouw de FT1 ook meer als een gimmick. Een leuk speledingetje en je moet dus ook wat geld over hebben wil je er een kopen want ik verwacht niet dat je hem veel zult gebruiken. Dit door de combinatie van camera en objectieven maar ook door de beperkingen. Ik wacht wel op een 2e handsje tzt al betwijfel ik dat die er veel zullen zijn aangezien er denk weinig verkocht worden.
Steven



Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor GTJ » wo jan 18 2012 11:24 am

Nog extremer, zie foto. Nikon V1, 400 mm f2,8 en converter 2.0 type III.

http://farm8.staticflickr.com/7028/6715320853_ca32bf610f_o_d.jpg
Gebruikersavatar
GTJ

Forumlid
Berichten: 3632


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor Steven » wo jan 18 2012 12:17 pm

GTJ schreef:Nog extremer, zie foto. Nikon V1, 400 mm f2,8 en converter 2.0 type III.

http://farm8.staticflickr.com/7028/6715320853_ca32bf610f_o_d.jpg


Daar had ik al een draadje over gestart :wink2:
Steven



Onderwerp:

Re: Nikon 1 V1 FT1 and 600 f/4

Berichtdoor GTJ » wo jan 18 2012 1:17 pm

okay, niet gezien!
Gebruikersavatar
GTJ

Forumlid
Berichten: 3632


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten