Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor meraba » vr apr 20 2012 3:19 pm

Ik heb nog maar net mijn Nikon 1V1 met GPS unit en flitser. Als ik de flitser op de camera schuif en vastklik zit er beweging in de flitser. Het wiebelt iets en dat is geen fijn gevoel bij het fotograferen. De GPS unit zit wel solide op de camera. Daarom denk ik dat de flitser ook solide op de camera hoort te zitten en dat er iets fout is met de flitser.
Hoe is het bij juliie?
Hoort het te wiebelen?
meraba



Onderwerp:

Re: Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor a vgastel » vr apr 20 2012 3:51 pm

Lijkt mij niet te moeten wiebelen op mijn toestel staat hij gewoon vast.
Je zegt de gps zit wel vast en de flits wiebelt wat voor verschil zit hier in de aansluiting.
Pak eens een schuifmaat en meet dit eens na bij alle drie.
Laatst gewijzigd door a vgastel op ma jun 25 2012 7:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Gebruikersavatar
a vgastel

Forumlid
Berichten: 4707


Locatie: Eindhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor J.Hoes » vr apr 20 2012 5:40 pm

De flitser staat met een heel klein beetje speling op m'n V1. De accessoireschoen bevat geen aandrukveer zoals bv op een DSLR. Ik denk dat het wat meer opvalt bij de flitser omdat deze wat groter en zwaarder is. Ik heb nog geen last gehad van slechte contacten.

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor meraba » za apr 21 2012 7:20 pm

J.Hoes schreef:De flitser staat met een heel klein beetje speling op m'n V1. De accessoireschoen bevat geen aandrukveer zoals bv op een DSLR. Ik denk dat het wat meer opvalt bij de flitser omdat deze wat groter en zwaarder is. Ik heb nog geen last gehad van slechte contacten.


Bert, ik ga opmeten waar de speling in flitsschoen en flitsvoet zet. En Jan, ik heb inderdaad geen last van een slecht contact, alles werkt goed.

Ik heb contact opgenomen met de leverancier (internet) die de indruk had dat het niet zou horen te wiebelen. Maar mij vroeg om naar een winkel van hun in de buurt te gaan en er naar te laten kijken. Doe ik aankomende week.
meraba



Onderwerp:

Re: Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor HHG75340 » ma jun 25 2012 12:02 am

Ik heb een paar weken de flitser voor mijn V1 aangeschaft en die wiebelde ook. Na een week gebruik meldde mijn schermpje dat de flitser niet goed was aangesloten en ik dat opnieuw moest doen. Na 50 keer met steeds dezelfde melding had ik daar schoon genoeg van en heb ik de flitser als defect geretourneerd naar de (internet)verkoper en overigens gewoon mijn geld teruggekregen.
HHG75340



Onderwerp:

Re: Flitser niet solide op Nikon 1V1 maar wiebelt

Berichtdoor meraba » wo jun 27 2012 5:48 pm

Nikon een tijd geleden gebeld waar men vertelde dat het normaal is dat de flitser wiebelt. Komt omdat je de flitser (en ook de gps) niet kunt vastdraaien. Problemen geeft het niet. Nieuw is dat ik met de GPS op de V1 soms de melding krijg dat de SpeedLight (de flitser) niet goed staat. Software storinkge?
meraba




Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten