Best stoer, zo'n V1

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor remoss » vr apr 20 2012 7:25 pm

Niet zo groot maar best een stoer cameraatje :)

Afbeelding
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor Steven » vr apr 20 2012 7:43 pm

Geweldig is tie en op deze plaat helemaal! Mooi shot zeg :wink2:
Steven



Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor J.Hoes » vr apr 20 2012 7:59 pm

Mooie plaat!

En ook helemaal geen straf om door de zoeker te moeten kijken. (doe niet anders)

En een stuk gemakkelijker om om je nek te hangen als "loopcamera".

En je kunt de flitser een beetje oppeppen met een SB-80DX met een SU-4 adapter. Soms gebeurt het dan dat de SB-80 op volle kracht afgaat en het beeld geheel donker is. :shock:

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor remoss » za apr 21 2012 1:56 pm

Op een SU-4 kan ook mijn SB-900 als het moet :) Maar ja weer een dikke 100 euro voor de SU-4, dat dan weer wel....
Gebruikersavatar
remoss

Forumlid
Berichten: 3747


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor Rob in Brunssum » za apr 21 2012 2:09 pm

remoss schreef:Op een SU-4 kan ook mijn SB-900 als het moet :) Maar ja weer een dikke 100 euro voor de SU-4, dat dan weer wel....


Hallo Rene,

Even wat anders.......alles oke met jouw gezondheid?

Groeten,

Rob.
Rob in Brunssum



Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor Genster » za apr 21 2012 7:07 pm

Ziet er goed uit René
Genster

Clublid
Berichten: 3893


Contacteer:

Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor meraba » za apr 21 2012 7:26 pm

J.Hoes schreef:Mooie plaat!

En ook helemaal geen straf om door de zoeker te moeten kijken. (doe niet anders)

En een stuk gemakkelijker om om je nek te hangen als "loopcamera".

En je kunt de flitser een beetje oppeppen met een SB-80DX met een SU-4 adapter. Soms gebeurt het dan dat de SB-80 op volle kracht afgaat en het beeld geheel donker is. :shock:

Groet Hans.


Hans, bedoel je met oppeppen vervangen? Dat is dat toch jammer van het geld voor de flitser op de foto. En wat betekent het niet hebben van i-TTL?
SB-80DX: It was Nikon's top flash when introduced in 2002, however it doesn't have the latest i-TTL system needed for optimum
meraba



Onderwerp:

Re: Best stoer, zo'n V1

Berichtdoor J.Hoes » zo apr 22 2012 12:33 am

Richtgetal van de SB-N5 is vrij laag. Met een extra flitser heb je wat meer licht beschikbaar. De hardware is niet compatibel, de SB-5N levert wel voorflitsen. Ik probeerde op goed geluk of SU-4 adapter onder een SB-80DX ook goede resultaten geeft. De SB-80DX staat dan in "remote" mode en stand A. De SU-4 adapter kun je richten, de reflector van de SB-N5 ook, zodat ze naar elkaar wijzen.
Alleen onder sommige omstandigheden wordt de foto geheel donker, hoewel beide flitsers afgaan.
Ik kan die omstandigheden nog niet goed reproduceren, of verklaren.
Met een SB-800 in mode "remote SU-4" krijg ik slechtere resultaten. De flitser levert vol vermogen, hoewel in stand "A" en de foto's worden vaker geheel donker. De SB-800 op manueel vermogen, bv 1/16 levert ook slechtere resultaten.
Kortom, ik heb nog wat onderzoekwerk te doen.
De "iTTL" is mi. het moderne flitsprotocol (methode van voorflitsen en -meting), waarmee ook het CSV mogelijk is. Mogelijk dat het Nikon-1 flitsprotocol hier ook weer van afwijkt.

Groet Hans.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten