geld terug

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor J.Hoes » di jun 05 2012 1:17 pm

Aan Remoss z'n Zoetermeer-foto's te zien loopt het wel los met de zgn "mindere" beeldkwaliteit.
Het zure met een nieuw systeem is dat prijzen nog niet stabiliseren. Ik kocht eind maart mijn 1V1, 3-4 weken later zakt de prijs met 70 euro, ook bij dezelfde winkel.

Mijn overweging om te kopen was dat ik 'm wou hebben. Punt.
Anno 2012 maak ik me niet zoveel zorgen meer over verschilletjes tussen merken/ modellen gegeven een bepaalde prijs en systeem.

Ik ben nog aangenaam verrast van het gemak waarme ik de 1V1 om mijn nek hang en meeneem; flitsertje in mijn linkerjaszak, microfoon in de rechterjaszak. Uitstekende zoeker ook trouwens, ik gebruik niet anders.

Groet Hans.
Laatst gewijzigd door J.Hoes op di jun 05 2012 3:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
J.Hoes

Forumlid
Berichten: 1167


Locatie: Lisse

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor yzf1kr » di jun 05 2012 2:09 pm

Er wordt hier toch wel met 2 maten gemeten.

Van de ene kant wordt FX zwaar superieur geacht tov van DX, omdat het een grotere sensor heeft.
Maar bij een Nikon1 met een cropfactor van 2,7 wordt het verschil tov bijvoorbeeld een gelijkgeprijsde Sony Nex 5 gebagataliseerd.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor Patrick » di jun 05 2012 2:59 pm

yzf1kr schreef:Van de ene kant wordt FX zwaar superieur geacht tov van DX, omdat het een grotere sensor heeft.

Dat valt toch wel mee. :roll: Ik dacht dat we het er wel over eens waren dat ze beide zo hun voor en nadelen hebben en dat de hemel niet ineens opengaat zodra je een FX camera hebt...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon D700 + Z6, Fujifilm X spullen en een point-and-shoot camera
Gebruikersavatar
Patrick

Clublid
Berichten: 26847


Locatie: Velserbroek
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor yzf1kr » di jun 05 2012 3:12 pm

Wij wel, maar lees het betreffende topic nog maar eens door want er zijn genoeg forumleden die een andere mening hebben.
Maar die discussie wil ik hier niet opnieuw starten.
yzf1kr

Forumlid
Berichten: 2112


Locatie: Uttendorf (AT)
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor roel » di jun 05 2012 3:59 pm

Ik ben het niet eens met het idee dat de technische/optische kwaliteit enkel samen zou hangen met de hoeveelheid ruis. De (ver)tekening van de lens, de interpretatie van kleuren en de lichtafval spelen mijns inziens een grotere rol dan de (hysterie rondom) ruis. Dit natuurlijk helemaal los van de kwaliteit van de fotograaf. Als ik dan naar foto's kijk van de verschillende cameramerken, spreekt Nikon mij vaak het meeste aan. En... zo'n Nikon 1 is wel een heel kek dingetje... :-)
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor Bob42 » di jun 05 2012 5:59 pm

Ik heb ook veel plezier van mijn V1. Dus ik begrijp niet waarom er zo nodig zo fel tegenaan geschopt moet worden.
Bob42

Forumlid
Berichten: 1157


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor meraba » wo jun 27 2012 5:45 pm

Leuke actie, vooral als je met 1 juni met vakantie bent gegaan en vlak daarvoor de v1 kit met gps en flitser gekocht hebt. Natuurlijk heb ik niet alle dozen bewaard. En dat uitknippen van de barcodes is echt prietpraat in de orde van 'U spaart toch ook zegeltjes, meneer.'
meraba



Onderwerp:

Re: geld terug

Berichtdoor Ocram » wo jun 27 2012 7:49 pm

Zeker een leuke actie. Vooral tijdens de Saturn BTW (15,95%) terug actie week of MM Foto Mania week werden al flinke kortingen gegeven en dan krijg je nog 50 Euro extra terug van Nikon. :D
Dan is het toch moeilijk te weerstaan om een V1 te kopen.
Soms loont het om te wachten.

Overgens bleek dat de 50 Euro cashback al eerder in België is geweest. Nu krijg je een Fatboy -> http://www.iamyournikonpromotion.be/
In de UK is trouwens ook een cashback actie. http://www.nikon.co.uk/sites/cashback/default.html
En ook Duitsland doet mee aan de 50 Euro cashback actie.

Ik ben wel blij dat wij net als onze buren ook een cashback actie hebben. :D
Ocram

Forumlid
Berichten: 145




Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten