Nikon 1 firmware updates

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Nikon 1 firmware updates

Berichtdoor Jur » di jun 11 2013 9:43 am

Er zijn firmware updates beschikbaar voor de Nikon 1 modellen.

S1 1.10
V1 1.30
V2 1.10
J1 1.30
J2 1.10
J3 1.10
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 1 firmware updates

Berichtdoor ArendV » di jun 11 2013 10:11 am

Bedankt voor het melden Jur, ik zie dat AF-C nu ondersteund wordt, vanavond maar eens uittesten !
De scherpstelstand AF-C (continue AF) wordt nu ondersteund als de vattingadapter FT1 wordt gebruikt met AF-S-objectieven.
Voor gebruik van deze functie moet de vattingadapter FT1 firmwareversie 1.10 gebruiken, die deze functie ondersteunt.


Dan moet je ook de firmware van de FT1 updaten
FT1 1.10

(verzoek aan mods, graag even naar Nikon 1 folder verplaatsen, bedankt !).
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nikon 1 firmware updates

Berichtdoor ArendV » di jun 11 2013 7:53 pm

Zojuist de firmware geïnstalleerd en AF-C werkt snel, wel alleen nog steeds op het centrale autofocuspunt. Dus tracking is niet mogelijk, dat kun je wel met een Nikkor 1 objectief doen (en dan werkt het best goed).

Een waarschuwing: er zijn al gebruikers die problemen hebben met de herkenning van 3rd party objectieven na deze firmware update, zoals de Tamron 70-300VC (lijkt tot nu toe vooral een Tamron issue, Sigma's hebben nog geen problemen, ook niet mijn Sigma 150/2.8 macro en mijn Tokina 12-24 wordt ook zonder problemen herkend).
Teruggaan naar een eerdere firmware versie lukt niet en het is de vraag of Nikon dit op korte termijn zal herstellen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten