Nikon 1 vs D90

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Re: Nikon 1 vs D90

Berichtdoor RaphD90 » do okt 24 2013 9:11 am

Ik ben zelf in het bezit van een D90, 1 J1 en een GoPro, heb tijdens mijn vakantie alleen de 1 J1 en GoPro meegenomen en heb met beide foto's en films gemaakt. Als je jouw foto's niet uitvergroot is de kwaliteit van de 1 J1 prima, in weinig licht loop je echter wel tegen de beperkingen van de kleinere sensor aan en zie je wel degelijk verschil met een D90 (of andere dx camera). Dit is eventueel op te lossen door een (compact) statief te gebruiken als je stilstaande dingen fotografeert.

Kort samengevat: persoonlijk vind ik de D90 te groot om mee te slepen op vakantie en ben ik erg blij met de Nikon 1 J1 ondanks zijn kleine beperkingen. De filmkwaliteit vind ik ook meer dan prima van de Nikon 1.
D800, D90 & 1 V1
RaphD90

Forumlid
Berichten: 11


Locatie: Uitgeest
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon 1 vs D90

Berichtdoor joost » za okt 26 2013 4:02 pm

Bedankt mensen! Ik weet denk ik genoeg. De D90 ga ik verkopen en er komt een Nikon J2 of J3 of misschien een AW1 voor in de plaats.
Persoonlijk vind ik de AW1 wel erg duur..
joost



Onderwerp:

Re: Nikon 1 vs D90

Berichtdoor FoTek » zo okt 27 2013 7:59 am

Weet iemand hoe het zit met de scherpstelpunten van de J3/ V2 ? Kun je die ook selecteren net als bij de D90 ?
I AM trying
FoTek

Forumlid
Berichten: 66


Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon 1 vs D90

Berichtdoor ArendV » ma okt 28 2013 4:22 pm

FoTek schreef:Weet iemand hoe het zit met de scherpstelpunten van de J3/ V2 ? Kun je die ook selecteren net als bij de D90 ?


Ja, je kunt het scherpstelpunt over het hele scherm verplaatsen (dus zelfs over een groter gebied dan bij de D90).

@ Joost, Ik zou twee keer nadenken voor je de D90 verkoopt. Ik heb een V1 en ben daar heel tevreden over binnen zijn beperkingen, maar voor kritisch werk en als ik snel met de juiste instellingen moet werken gebruik ik toch echt mijn D300. Zie ook DXOMark.
Voor die D90 krijg je waarschijnlijk niet zo heel veel meer terug en die Nikon 1 is leuk om naast een DSLR te gebruiken, maar hij gaat hem niet vervangen (wat mij betreft dan).

Ook heb ik bewust voor een Nikon 1 met zoeker gekozen, omdat hij juist veel meegaat op vakantie en bij goed weer en dan blijft het toch lastig om alleen met het scherm achterop te werken.
De V2 is nog erg duur maar en de V1 is bijna alleen tweedehands te krijgen, maar dat zou nu nog steeds mijn mijn keuze als tweede camera zijn.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten