Nikon1 AW 1

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Nikon1 AW 1

Berichtdoor Loeky » ma mei 05 2014 11:55 am

Is een compact camera met verwisselbare lenzen. De bijgeleverde lens in op zich erg goed. Persoonlijk ben ik in het bezit ban beide AW lenzen.
Een beetje hard om,lenzen te wisselen, maar dat kan niet anders wil,je het onder water gebruiken.
Grootste nadeel is de batterij. Wel erg klein. Wel jammer. De coolpix P7800 heeft een mooie grote, begrijp niet goed om welke reden deze niet over dezelfde batterij kon beschikken. Zeker erg voelbaar als je begint te filmen.
Voor gewoon gebruik is ie groot genoeg.
Nadeel vind ik ook het ontbreken van de zoeker, maar ik denk dat je er eentje apart kunt aanschaffen.
Heb ik wel nog niet gedaan omdat bij erg goed weer ik met de coolpix gaat wandelen.
Een apart aan te kopen tussenringen maakt het mogelijk,om je andere lenzen te gebruike, maar dan moet je wel beseffen dat je apparaat niet meer waterdicht is.
De camerainstellingsprogramma's zijn ook totaal anders dan bij al de vorige camera's.
Is niet heel logisch doch echt niet moeilijk in gebruik, dus je went er vlug aan. Maar het zeer snel wisselen zit er wel niet bij. Dat kun je dan in mijn ogen sneller met de coolpix P7700 en p7800. Want een tijdje ook over de p7700 beschikt. Zoeker ontbrak bij de 7700 dus daarom de volgende aangeschaft. Maar qua inhoud zijn beiden evenwaardig.

Bij de 1aw1 zijn een paar voorgeprogrammeerde instellingen weggevallen, maar andere handige instellingen hebben het overgenomen. Ze werken zeer goed.

Bij onvast en regenweer neem ik deze fototoestel ter hand. Handig omdat ze beiden niet zwaar wegen en je mist niet vaker een foto dan meteen groter toestel vind ik.

Wel nieuwsgierig naar de 1V3.
Loeky



Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten