Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Discussies over fotografie met 1 serie.

Onderwerp:

Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor Marten » do apr 02 2015 8:36 am

http://www.nikon.nl/nl_NL/product/digital-cameras/nikon-1/everyday/nikon-1-j5

Beeldsensor: CX, CMOS, 13,2 mm x 8,8 mm
Afbeelding

Overzicht van belangrijke kenmerken

• Grote en snelle 20,8-megapixel CMOS-sensor met belichting via de achterzijde: profiteer van een ongekend hoge beeldkwaliteit bij elk beeld, van beelden met zeer weinig licht tot beelden met een artistiek onscherp gemaakte achtergrond.
• Schitterende opnamen bij weinig licht: ISO 160-12.800 met handmatige en automatische ISO-instelling. Geavanceerde ruisonderdrukking zorgt voor scherpere beelden met minder ruis bij een hoge ISO-gevoeligheid.
• EXPEED 5A: Nikon's beeldprocessor van de volgende generatie. Zorgt dat u met hoge snelheid spectaculaire foto's en films kunt blijven maken.
• Razendsnelle bps: maak met continue AF opnamen met een wereldklasse snelheid van 20 bps of profiteer van een snelheid tot 60 bps als de scherpstelling is vastgezet in het eerste beeld.
• Stand Sport: biedt direct toegang tot de standen voor serieopnamen van de camera en laat u een reeks snelle actieopnamen weergeven als één groep opnamen.³
• Geavanceerde hybride AF: 171-punts AF-systeem. Heeft 105 fasedetectiepunten die snel en nauwkeurig op de actie scherpstellen.
• Spannende films: leg beelden vast in ultrascherpe 4K/15p of neem Full HD-films van 1080/60p op. Leg tijdens het filmen foto's met een hoge resolutie vast en bekijk HD-films die met 120 bps zijn opgenomen in extreme slow motion.
• Intervalfilm: creëer schitterende Full HD-intervalfilmclips die bestaan uit maximaal 300 foto's.
• Handmatige bediening: de camera beschikt over PSAM-standen, een instelschijf en een Fn-knop die gemakkelijk toegankelijk zijn.
• Kantelbare monitor met touchscreen: de bediening is eenvoudig op de gevoelige lcd-monitor van 7,5 cm (3,0 inch) met 1.037.000 beeldpunten, zelfs als de monitor is gekanteld.
• Wi-Fi- en NFC-functie: deel elke fraaie opname gemakkelijk via een smartapparaat. Een speciale knop biedt direct toegang tot de Wi-Fi-functies van de camera.⁵
• Directe beeldaanpassing met Creatief palet: via het touchscreen van de camera kunt u foto's en films in allerlei standen snel en intuïtief verfraaien voordat u de opnamen maakt.
• Stand Creatief: u hebt gemakkelijk toegang tot 14 effecten voor foto's en films en vijf verschillende onderwerpstanden. De camera biedt zeven nieuwe effecten, zoals Pop, Huid verzachten en Retro.
• Beste moment vastleggen: met Slimme fotoselectie, Actieve selectie en Trage weergave kunt u de magie van een fractie van een seconde vastleggen.
• Eigen stijl: de Nikon 1 J5 is verkrijgbaar in drie kleurcombinaties. U kunt kiezen uit een zwarte camerabody en een zwart objectief, een zilverkleurige/witte camerabody en een zilverkleurig objectief of een zilverkleurige/zwarte camerabody en een zilverkleurig objectief.
• 1 NIKKOR-kitobjectief: breng de actie scherp in beeld met het 1 NIKKOR VR 10–30mm f/3.5–5.6 PD-ZOOM-objectief.
• Gratis software en opslag: met Nikon's gratis ViewNX-i Image Hub en ViewNX-Movie Editor kunt u gemakkelijk foto's, filmclips en bewegingssnapshots importeren, ordenen, bewerken en delen. Profiteer van 20 GB gratis opslagruimte op NIKON IMAGE SPACE.


http://www.dpreview.com/articles/5577838490/nikon-1-j5-what-you-need-to-know
Marten

Forumlid
Berichten: 6933


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Re: Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ArendV » do apr 02 2015 9:50 am

Ik ben vooral benieuwd hoe de nieuwe 1 inch BSI sensor het doet. Misschien dat de V4 met dezelfde sensor ooit mijn V1 gaat opvolgen (als hij tenminste weer een ingebouwde zoeker heeft).

De prijsstelling, de verkoopadviesprijs van de Nikon 1 J5 kit + 10-30mm PD-Zoom ligt op € 549,-, wordt in ieder geval realistischer.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:

Onderwerp:

Re: Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor jvdme » do apr 02 2015 11:40 am

Ik ben een enthousiast gebruiker van de 1J1.
Maar op betere video zit ik echt niet te wachten, en daar dan ook nog veel geld voor te moeten betalen ......
Wanneer komt die kamera met goede ingebouwde EVF voor een redelijke prijs?
Toch maar een Fuji of Olympus kopen .....? John.
jvdme

Forumlid
Berichten: 447



Onderwerp:

Re: Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor Ocram » do apr 02 2015 12:25 pm

Waar blijven de objectieven voor de Nikon 1 camera's?
Nikon poept de ene na de andere camera uit, maar op het gebied van NIKKOR-1 objectieven (*) gebeurt er maar bar weinig. Zeker in vergelijking met die andere welbekende mirrorless camera system.

(*) Er zijn iets van 13 NIKKOR-1 objectieven, lees ik op de 1 NIKKOR LENSES webpagina van Nikon Nederland.
Ocram

Forumlid
Berichten: 145



Onderwerp:

Re: Nieuw: Nikon 1 J5 spiegelloze systeemcamera

Berichtdoor ArendV » do apr 02 2015 1:11 pm

Wat objectieven betreft ben ik redelijk tevreden en als ik op pad ga met de groothoek zoom (6.7-13), lichtsterke prime (18.5) en telezoom (30-110) mis ik weinig (de 10 en 10-30 blijven meestal thuis). En meer tele is ook beschikbaar (70-300), maar heeft wel zijn prijs.
Lichtsterkere alternatieven voor de huidige objectieven worden toch snel te duur en/of te zwaar wat mij betreft (zou ik in ieder geval niet aanschaffen) en voor meer bereik gebruik ik "gewone" Nikkors via de FT1 adapter (compact is het dan wel niet meer).
Er zal nog wel een macro objectief volgen.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Gebruikersavatar
ArendV

Forumlid
Berichten: 2463


Locatie: Omgeving Breda
Contacteer:


Terug naar “1 serie”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten