DXO test 1 Nikkor objectieven
Geen echte verrassingen met de hoogste scores voor de 18.5 en dan de 10 en 6.7-13. De 30-110 scoort wat lager dan ik verwacht had.
Onderwerp:
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn
Onderwerp:
Re: DXO test 1 Nikkor objectieven
Ik zit al een tijdje te twijfelen de 18.5 mm aan te schaffen maar ik als ik deze uitkomst zie valt het me eerlijk gezegd een beetje tegen......
D800, D90 & 1 V1
Onderwerp:
Wat valt je tegen dan, dat hij minder scoort dan een Sigma 30mm f2.8 op een NEX-7? Dat is logisch en appels met peren vergelijken (gezien de meer dan dubbele resolutie van de NEX-7 t.o.v. de V1).
In de praktijk een prima objectiefje dat eerder te scherp is vol open, hij laat details zien, die je misschien niet eens wilt zien....
Het is mijn meest gebruikte objectief op de V1 en lekker lichtsterk.
In de praktijk een prima objectiefje dat eerder te scherp is vol open, hij laat details zien, die je misschien niet eens wilt zien....
Het is mijn meest gebruikte objectief op de V1 en lekker lichtsterk.
Groeten - Arend / flickr
Onderwerp:
Het blijft wonderlijk. Bedoel het verschil tussen wat de dxo testers melden en de prima resultaten in de praktijk van de 18,5 op een nikon 1 cam. Ben zelf in elk geval blij met m'n spulletje.
-
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Onderwerp:
Ik heb inmiddels ook de 18.5 mm enige tijd in mijn bezit en de praktijk bewijst meer dan eens lijnrecht tegenover de theorie te staan. Superleuk objectief wat erg leuke foto's schiet, ik zal binnenkort wat concrete voorbeelden uploaden. De tegenvallende score doet dit objectief absoluut geen recht aan.
D800, D90 & 1 V1
Terug naar “Serie 1 objectieven”