Nikon introduceert de D80

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor hans1956 » vr aug 11 2006 4:23 pm

De volgende link geeft de brochure, in het engels, http://www.nikon.ca/pdf/D80.pdf

Deze link kun je hem draaien! http://www.nikon-d80.com/explore.html
Gr. Hans

Semi amateur met Mooie pro camera's, een Coolpix P7100 en een analoge F80 met mooi Nikon glaswerk! 

Facebook Flickr
Gebruikersavatar
hans1956

Regiocoördinator
Berichten: 3489


Locatie: NL
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » ma aug 28 2006 11:32 pm

SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Bram66 » ma nov 06 2006 1:26 am

Goede stap van Nikon om deze camera op de markt te brengen. Hij is het broertje geworden van de D200. Zelfde aantal MP en vele handige en creatieve instellingen. Alleen jammer dat de body niet waterbestendig is. Dat was ook de reden waarom ik een D200 heb aangeschaft. Qua uitstraling is het echt een Nikon; sober en robuust en goed afgewerkt.

Canon probeert nu terug te slaan met de 400d maar dat vind ik persoonlijk een speeltje vergeleken met de D80. Veel te klein en mensen met gemiddelde handen hebben weinig ruimte om de body stevig vast te pakken. Maarja dat is altijd al het probleem van Canaon geweest, behave de duurdere types die liggen wel goed in de hand.
Bram66



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo nov 12 2006 12:29 pm

Bram66 schreef:Goede stap van Nikon om deze camera op de markt te brengen. Hij is het broertje geworden van de D200. Zelfde aantal MP en vele handige en creatieve instellingen. Alleen jammer dat de body niet waterbestendig is. Dat was ook de reden waarom ik een D200 heb aangeschaft. Qua uitstraling is het echt een Nikon; sober en robuust en goed afgewerkt.

Canon probeert nu terug te slaan met de 400d maar dat vind ik persoonlijk een speeltje vergeleken met de D80. Veel te klein en mensen met gemiddelde handen hebben weinig ruimte om de body stevig vast te pakken. Maarja dat is altijd al het probleem van Canaon geweest, behave de duurdere types die liggen wel goed in de hand.


Beste Bram,
Dat de D200 is voorzien van diversen afsluitrubbertjes, zodat bij de D200 geen stof kan binnen dringen, en een spatje nattigheid kan hebben. MAAR waterbestendig????

En heerlijk om te lezen dat je zo objectief bent…vooral t.o.v. Canon
:roll:
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Bram66 » vr nov 24 2006 8:57 pm

Dank je ! Tja het is niet anders. Ik heb zelf een Eos 30d geprobeerd, geen goedkope jongen (1300 euro), maar ik kon hem gewoon niet vasthouden. De body is veel te klein ! Nu met m'n D200 is dat wel anders, tjonge wat houd dat ding geweldig vast zeg....

Ik zal wel altijd een Nikonian blijven ! :)

Groetjes en veel fotografie plezier !

Bram.
Bram66




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten