Nikon blauw

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor dre » vr dec 08 2006 9:53 pm

jmfotografie schreef:Een mede fotograaf die veel natuur foto's maakt van wild op de veluwe werkt met een Nikon d1 en ik vind zijn foto's wel blauwig overkomen. Of dat komt door de instellingen of niet dat weet ik niet. Jammer is het wel. Mijn oude d50 heb ik 30.000 shots mee gemaakt en geen 1 blauwe foto te bespeuren. Nu heb ik de d80 sinds een paar weken en ook geen blauwe foto's te bespeuren.
Ik vind het een onzin verhaal. De kleuren kun je gewoon regelen en naar je smaak instellen. Maar de meeste bezitters van spiegelreflex camera's werken op de automaat. Ook freelange en persfotografen. En waarom? Ik snap het niet. Ik werk manual en half automaat zodat ik kan ingrijpen als het moet. Trouwens de d80 ben ik zeer tevreden over! En heb weer zin in om lekker veel shots te maken.

Jan
hallo ik ben aan het twijffelen 400d of een d80 kit
ik maak geregeld foto's voor geld dus alles moet top zijn bij mij.
ik maak nu nog "gewoon" analoge foto's en ga nu er bij een d80 aanschaffen. nu heb ik een paar reviews gelezen en dan kom ik tot de conclusie dat idd de nikon meer blauw is dan bv de canon 400d. dit lees ik in een review
http://www.dcviews.com/reviews/Canon-Re ... sharp1.JPG

http://www.dcviews.com/reviews/Canon-Re ... sharp3.JPG

(citaat)De meeste Nikon camera's geven over het algemeen donkere (blauw?) foto's. Nikon doet dat express. Een overbelichte foto is moeilijker te corrigeren dan een iets te donkere foto. Een maal uitgevreten wit, blijft wit. (/citaat)

das leuk maar ik vind de blauwe kleur niet echt een mooie vrolijke kleur. meer somber eerder

vergelijk deze twee foto's ik heb speciaal op de streep conus gelet en dan vind ik de d80 blauw en minder gedetaileerd. Deze twee foto's zijn allebij met de zelfde lens en 100 iso gemaakt
maar dit is 1 test wat vinden jullie. ik hoop dat jullie proberen objectief willen oordelen. misschien weten jullie nog een ander goede review www pagina met foto's waar het tegendeel word bewezen gr.Dre
dre



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » za dec 09 2006 11:30 am

dre schreef:
jmfotografie schreef:Een mede fotograaf die veel natuur foto's maakt van wild op de veluwe werkt met een Nikon d1 en ik vind zijn foto's wel blauwig overkomen. Of dat komt door de instellingen of niet dat weet ik niet. Jammer is het wel. Mijn oude d50 heb ik 30.000 shots mee gemaakt en geen 1 blauwe foto te bespeuren. Nu heb ik de d80 sinds een paar weken en ook geen blauwe foto's te bespeuren.
Ik vind het een onzin verhaal. De kleuren kun je gewoon regelen en naar je smaak instellen. Maar de meeste bezitters van spiegelreflex camera's werken op de automaat. Ook freelange en persfotografen. En waarom? Ik snap het niet. Ik werk manual en half automaat zodat ik kan ingrijpen als het moet. Trouwens de d80 ben ik zeer tevreden over! En heb weer zin in om lekker veel shots te maken.

Jan
hallo ik ben aan het twijffelen 400d of een d80 kit
ik maak geregeld foto's voor geld dus alles moet top zijn bij mij.


Ik ben het helemaal met je eens, maar kijk eens goed na de afbeelding van de Canon, dan zie je dat deze camera te veel Rood heeft.
Zo hebben beide merken de voor en de nadelen. Dit euvel trad ook op bij de analoge camera, maar dan bij de film die er in ging, Fuji had ook een iets blauwe gloed, en Kodak een rode gloed.
Mijn ervaring met de D70 , foto’s te donker, maar door wat instellingen te veranderen, of te bewerken wat niet echt een hobby van mij is, trek je het allemaal weer recht.

En die blauwe en de rode gloed….vaak zal je het geen eens zien, tenzij je een doorgewinterde fotograaf bent. Maar dan zit je niet bij deze twee merken en type’s te kijken, dan zal het een heel andere prijsklasse zijn.
Ik maak altijd een lijstje met min en plus punten van twee camera’s (merken).
Dan zie je dat de Canon t.o.v. de D80 meer te bieden heeft, noem; een anti tril functie, voordeel je hoeft geen achterlijke duren lenzen te kopen, een stoftril functie.

Maar belangrijker is het gevoel, en daar kan je achter komen bij het vasthouden van beide merken, en door wat foto’s te maken, ik durf te wedden dat je bij de D80 nagenoeg geen blauwe zweem te zien krijgt.
Nog een belangrijk punt is de bediening, bij mijn keuze ( in 2004) won de D70 het van de 300D van Canon. Ik vind het helemaal niets om door zo menu te moeten vechten om een vaak voorkomende instelling te moeten veranderen.
Ik vind het gevoel belangrijker dan een camera met 80.000 functie’s.

Laat even weten wat jou keuze is geworden…ben benieuwd


ik maak nu nog "gewoon" analoge foto's en ga nu er bij een d80 aanschaffen. nu heb ik een paar reviews gelezen en dan kom ik tot de conclusie dat idd de nikon meer blauw is dan bv de canon 400d. dit lees ik in een review
http://www.dcviews.com/reviews/Canon-Re ... sharp1.JPG

http://www.dcviews.com/reviews/Canon-Re ... sharp3.JPG

(citaat)De meeste Nikon camera's geven over het algemeen donkere (blauw?) foto's. Nikon doet dat express. Een overbelichte foto is moeilijker te corrigeren dan een iets te donkere foto. Een maal uitgevreten wit, blijft wit. (/citaat)

das leuk maar ik vind de blauwe kleur niet echt een mooie vrolijke kleur. meer somber eerder

vergelijk deze twee foto's ik heb speciaal op de streep conus gelet en dan vind ik de d80 blauw en minder gedetaileerd. Deze twee foto's zijn allebij met de zelfde lens en 100 iso gemaakt
maar dit is 1 test wat vinden jullie. ik hoop dat jullie proberen objectief willen oordelen. misschien weten jullie nog een ander goede review www pagina met foto's waar het tegendeel word bewezen gr.Dre
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor dre » di dec 19 2006 12:29 am

SPIKE schreef:
spike schreef:


Ik ben het helemaal met je eens, maar kijk eens goed na de afbeelding van de Canon, dan zie je dat deze camera te veel Rood heeft.
Zo hebben beide merken de voor en de nadelen. Dit euvel trad ook op bij de analoge camera, maar dan bij de film die er in ging, Fuji had ook een iets blauwe gloed, en Kodak een rode gloed.
Mijn ervaring met de D70 , foto’s te donker, maar door wat instellingen te veranderen, of te bewerken wat niet echt een hobby van mij is, trek je het allemaal weer recht.

En die blauwe en de rode gloed….vaak zal je het geen eens zien, tenzij je een doorgewinterde fotograaf bent. Maar dan zit je niet bij deze twee merken en type’s te kijken, dan zal het een heel andere prijsklasse zijn.
Ik maak altijd een lijstje met min en plus punten van twee camera’s (merken).
Dan zie je dat de Canon t.o.v. de D80 meer te bieden heeft, noem; een anti tril functie, voordeel je hoeft geen achterlijke duren lenzen te kopen, een stoftril functie.

Maar belangrijker is het gevoel, en daar kan je achter komen bij het vasthouden van beide merken, en door wat foto’s te maken, ik durf te wedden dat je bij de D80 nagenoeg geen blauwe zweem te zien krijgt.
Nog een belangrijk punt is de bediening, bij mijn keuze ( in 2004) won de D70 het van de 300D van Canon. Ik vind het helemaal niets om door zo menu te moeten vechten om een vaak voorkomende instelling te moeten veranderen.
Ik vind het gevoel belangrijker dan een camera met 80.000 functie’s.

Laat even weten wat jou keuze is geworden…ben benieuwd


[/quote]

Hoi spike bedankt voor je visie op allebij de camera's ik heb de d80 gekozen omdat ik denk dat de kopers van mijn foto's het verschil niet zien. Slecht he als ik het zo zeg(ik heb ook nog een paar telelenzen die ik ook wil blijven gebruiken) ik zie het wel degelijk maar ja clienten kunnen het verschil niet zien tussen d80 en 400d met zicht opreverentie. Als je mij zou vragen wat doe je als je verder helemaal niets aan foto apparatuur heb dan, zou ik zeggen koop een 400d van canon om dat ik de kleuren vrolijker vind, en gedetaileerd aangezien ik het verschil wel degelijk zie tussen deze twee camera's hun kleuren en details, maar ik ben een zeikerd ik weet het. offtopic maar ik zie ook op tv het verschil in beeldkleur als iets uit duitsland komt of uit spanje. de rest in mijn ongeving is dat nog nooit opgevallen en vinden het vreemd als ik er over begin te zeuren dat de kleur niet mooi is. dus ik denk dat het mee gaat vallen, je had het ook over menu's maar vind eigelijk dat alleen het reseltaat telt en anders verkoop ik hem gewoon weer en koop ik als nog een canon 400d deze keer ben ik wel makkelijk hoor. ook al moet ik helemaal op nieuwe beginnen. dan zal ik wel een nieuw topic starten. gr Dre
dre



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » di dec 19 2006 12:59 am

Beste Dre

Gefeliciteerd met je keuze, ook al had het een 400D geweest. Beide merken hebben een zeer goede reputatie hoog te houden, en dat doen ze ook. En zoals ik al aan gaf, het draait om gevoel, en bij mij ook nog eens om gebruiks gemak. En voor mij komt dan de D200 om de hoek kijken, mede door zijn gebruikers gemak, belangrijker instellingen kunnen bediend worden door middel van een rits knopjes. Maar ik heb ook even met de 30D mogen spelen, en sommige vergelijken deze met de D70, in prijs zeer zeker niet vooral bij uitkomen van beide camera’s niet. Maar het plaatje wat dit toestel tevoorschijn tovert zonder een bewerking erop toe te passen, is gewoon om stil van te worden, echt geweldig.
Maar ik doe het komende jaren nog gewoon met de D70, bevalt beste goed, al zal ik deze geen 10 geven.
En de kleuren….ik let meestal op de kleur wit, in de meeste gevallen ( ik spreek voor me zelf) vind ik dit belangrijker als al die andere kleuren. Bij sommige merken is wit niet echt wit, maar een beetje goor van kleur.

En nogmaals het gaat er om wat jij mooi vindt, en niet wat een ander er van vindt.
En heel veel suc6 met deze nieuwe telg.
SPIKE




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten