Nikon - Canon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » di jan 02 2007 1:56 am

SPIKE schreef:Beste Bug, ik ben heet deels met je eens, Canon heeft nu ook ze beeld stabilisator in huis, en wel met de Eos 400D.


De 400D heeft geen beeldstabilisatie in de body. Wel een "integrated cleaning system" waarbij je iets voor de sensor kan laten trillen ofzo om stof te verwijderen
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » di jan 02 2007 9:36 am

Bij een spiegelreflex kijk je nooit via je sensor! Je kijkt bij een Sony/Minolta ook gewoon door de lens naar buiten via je zoeker. Je ziet dus wel gewoon direct wat je gaat fotograferen. De sensor wordt alleen gestabiliseerd en dat heeft dus pas bij het indrukken van de ontspanknop 'nut'. Bij een VR lens werkt alles het zelfde als met een 'gewone' lens, alleen worden dus ook trillingen tegen gegaan.

In de EOS 400D zit geen stabilisatie als in een Sony/Minolta. Het enige wat Canon heeft veranderd aan de sensor is dat alles van anti-statisch spul is gemaakt dat stof afstoot. Dit om dan uiteraard stof op de sensor tegen te gaan. Ook zit er voor de sensor nog iets... Wat dat is weet ik zo ff niet...

Sony's sensor heeft tegen stof ook een extra 'tril-functie'. Iedere keer als een Sony uitgeschakeld wordt, dan trilt hij zodat het eventuele stof van de sensor 'valt'.

Ciao!

Note: Had de opmerking van Rogier nog niet gelezen, sorry voor de dubbele info...
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » di jan 02 2007 9:41 am

Ja hehe tuurlijk zie je door de lens maar je ziet niks van het effect door de lens.
Met gestabiliseerde lensen dus wel.

dus je bent wel wat directer bezig.
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » wo jan 03 2007 12:09 am

Rogier schreef:
SPIKE schreef:Beste Bug, ik ben heet deels met je eens, Canon heeft nu ook ze beeld stabilisator in huis, en wel met de Eos 400D.


De 400D heeft geen beeldstabilisatie in de body. Wel een "integrated cleaning system" waarbij je iets voor de sensor kan laten trillen ofzo om stof te verwijderen


Je hebt helemaal gelijk. :oops: ...ik denk dat ik tijdens het afsteken van het vuurwerk te lang in de kruitdampen hebt gestaan.
SPIKE



Onderwerp:

Canon duurder !

Berichtdoor Bram66 » do jan 11 2007 12:59 am

Ja het is inderdaad waar, Canon gaat ook haar prijzer aanzienlijk verhogen. Ik werk in een fotozaak en ik heb het zelf gezien. De 30D zakt wel in prijs merkwaardig genoeg. Alhoewel er komt een opvolger.

Nogmaals, het is muggezifterij. Ik blijf bij Nikon vanwege de beeldkwalitiet en zijn robuuste bouw. Eens Nikon altijd Nikon !!! :D
Bram66



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do jan 11 2007 7:50 am

Het maakt natuurlijk niks uit maar canon camera's zijn in mijn ogen oerlelijk.
Ik zou mijn D50 nog nietruilen voor een 5D of andere uber canon camera.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » do jan 11 2007 6:58 pm

BUG322 schreef:Het maakt natuurlijk niks uit maar canon camera's zijn in mijn ogen oerlelijk.
Ik zou mijn D50 nog nietruilen voor een 5D of andere uber canon camera.

groetjes


Tuurlijk Afbeelding
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » do jan 11 2007 7:11 pm

Hé, Everkaik,

Jij mag niet meer meedoen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor foto-ed » do jan 11 2007 7:14 pm

@ bug322; Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak. Maar als je naar het uiterlijk kijkt van de camera en niet wat de prestaties van zo'n camera zijn, ben je niet goed bezig.
Eigenlijk hetzelfde als dat je een lada met een porche moter hebt en een porsche met een lada motor.... (uiterlijk zegt dus ook niet alles...).

Ik vindt het überaupt een rare discussie Nikon vs. Canon. Beide merken zijn gewoon goed en de prestaties zijn nagenoeg hetzelfde op de ruis bij hogere iso na... Maar zeg nou eerlijk; fotograferen jullie nou echt veel op bv. ISO 640 en hoger? Ik in elk geval héél weinig.
Als ik heel eerlijk mag oordelen heb ik wel het gevoel dat Canon wat op Nikon voorloopt qua techniek ed. Maar goed nogmaals, dat is mijn GEVOEL.
Gebruikersavatar
foto-ed

Forumlid
Berichten: 829


Locatie: Overijssel
Ervaringsniveau: *

Onderwerp:

Berichtdoor everkaik » do jan 11 2007 8:42 pm

chip54 schreef:Hé, Everkaik,

Jij mag niet meer meedoen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groet, Cees :D


Jawel! Morgen wordt mijn D200 pas opgehaald. En we hebben nog een Nikon D50 in huis, dus ik ben toch nog een beetje Nikoniaan :wink:
:D
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » do jan 11 2007 9:13 pm

Nou, vooruit......
Hoewel die D50 niet echt van jou is, als ik me goed herinner :wink: :mrgreen:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do jan 11 2007 9:54 pm

Tuurlijk Image

beet :)


maar toch het oog wil ook wat

heb wel evn gekeken naar de verschillen tussen D200 en 5D op dpreview en ik moet zeggen nihil.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Duopassagier

Berichtdoor George Fennes » do jan 11 2007 10:13 pm

Hallo Everkaik,

Van mij mag je nog steeds meedoen als duopassagier van je partner en van die fout die je gemaakt heb, dat zullen we maar vergeven en vergeten. :oops:

Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de resultaten en je ervaringen, dat laat je toch nog wel even weten?


Code: Selecteer alles

chip54 schreef:
Hé, Everkaik,

Jij mag niet meer meedoen!   

Groet, Cees 


Jawel! Morgen wordt mijn D200 pas opgehaald. En we hebben nog een Nikon D50 in huis, dus ik ben toch nog een beetje Nikoniaan 
 

_________________


Maar niet getreurd eens kom je tot bezinning of niet.
Als jij er maar gelukkig mee bent en mooie plaatjes kan maken!

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Duopassagier

Berichtdoor everkaik » do jan 11 2007 10:47 pm

beet
maar toch het oog wil ook wat
groetjes
BUG322


Je had me inderdaad te pakken :wink: Humor!

George Fennes schreef:Maar niet getreurd eens kom je tot bezinning of niet.
`

Ach ik vind het altijd zo overdreven dat het ene merk wel zou kunnen en het andere niet. Heb ik ook gehad met clubs van Harley-Davidson, Ducati, Corvette en Subaru Impreza. Er zijn altijd een flink aantal merkfreaks met oogkleppen op. Ikzelf heb dat gewoon niet (hoop ik) en voel me niet verheven t.o.v. een ander omdat ik toevallig een merk gebruik. Iedereen lijkt te vergeten dat je net zo goed het andere merk had kunnen kopen voor je geld. Ik vind het gewoon leuk om van alles wat te proberen en sta open voor meningen van anderen, maar heb een hekel aan arrogantie.
Ik heb eerst een Canon EOS 10D gehad, toen een Nikon D70, daarna een D200 en binnenkort waarschijnlijk een Canon EOS 5D. Maar misschien de volgende weer een Nikon? Wie weet, we zien het wel. Dat de een voorkeur heeft voor het ene merk en de volgende voor een ander merk zie ik als een kwestie van gevoel en smaak. Niet een gunst. :wink:

Als jij er maar gelukkig mee bent en mooie plaatjes kan maken!
Groetjes George


In de roos! Daar draait het uiteindelijk toch om? Het gaat toch om de mooie plaatjes en niet om het imago van het merk waarmee je dat realiseert? Dus geniet van het fotograferen en vooral van het resultaat. Deze disussie kan wat mij betreft gesloten worden. (Maar wie ben ik om dat te bepalen? :wink: )
everkaik



Onderwerp:

Berichtdoor pa0mrl » do jan 11 2007 11:23 pm

Ik heb Canon camera's maar ook Nikon's. Puike instrumenten. Discussie hoeft van mij niet. Het is wat je er zelf van vindt.
pa0mrl




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten