Nikon GmbH - prijsverhogingen.

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Nikon GmbH - prijsverhogingen.

Berichtdoor Harrie Gerrits » do aug 24 2006 7:48 am

Met verbazing sla ik gade wat er gebeurd met de prijzen van Nikon apparatuur.

De prijsverhogingen opgelegd door Nikon GmbH zijn buitensporig.

Nikon apparatuur wordt op deze wijze voor een grote groep onbereikbaar en ik denk dat Nikon GmbH zich in de vingers snijdt, met andere woorden deze exorbitante prijsverhogingen zullen averechts gaan werken.

Import apparatuur via de bekende dozenschuivers zal sterk winnen aan populariteit of men schaft de apparatuur zelf aan in de VS (lage dollarkoers en fatsoenlijke prijsniveau's).

Ik kocht reeds het meerendeel van mijn apparatuur in de VS en nu weet ik het zeker - alle toekomstige aankopen worden daar gedaan.

Het wordt zelfs aantrekkelijk om je huidige apparatuur te koop aan te bieden, je krijgt er nu meer geld voor dan wat je er ooit voor hebt betaald en met de opbrengst koop je nieuwe apparatuur in de VS :idea: :idea: :idea: .

Het blijkt maar weer eens dat niet alle verandering een verbetering is.

Het bewijs wordt geleverd door Nikon GmbH.

Wat zullen we Inca B.V. nog node gaan missen in de toekomst!
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » do aug 24 2006 9:46 am

Mijn laatste aanschaf in Nederland van een Nikon produkt was de:

AF 85 f/1.4 D - Inca import

- datum van aanschaf: 12 november 2005
- prijs: € 919,00

Vandaag even onderzoek gedaan en nu wordt voor dit objectief een prijs gevraagd van € 1369,00.

Voor de rekenwonders onder ons, dit is een prijsstijging van ruim 48%.

Dit soort prijsstijgingen zijn voor mij totaal ongeloofwaardig en ik ben blij dat ik mijn verlanglijst zo goed als zeker heb afgewerkt.
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » do aug 24 2006 12:28 pm

Dit is werkelijk waar niet te geloven. Je zou denken dat vanwege het wegvallen van "tussen schijven" de prijs iets daalt. Ik vind het sowieso onacceptabel dat er zo'n immens prijs verschil is tussen de VS en Europa. :evil: :evil: :evil: :evil:
Onne-Floris Broekema



Onderwerp:

Berichtdoor Ed Post » do aug 24 2006 3:31 pm

Ik moet alleen nog een SB600 hebben, mag ik wel opschieten.... :shock:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....
Gebruikersavatar
Ed Post

Clublid
Berichten: 2341


Locatie: Tweede Exlöermond
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

De prijsstijging van Nikon Nederland

Berichtdoor Nikkortje » do aug 24 2006 5:02 pm

Is de prijsstijging ook in andere landen in Europa ?
Is de prijsstijging tijdelijk omdat Nikon de vraag,van nieuw materiaal niet aan kan bij de produktie ?
Nikkortje



Onderwerp:

prijsstijgingen

Berichtdoor Mak » do aug 24 2006 5:16 pm

Ik denk dat het voor de meeste produkten wel geld, zolang er vraag naar is zal men deze produkten blijven aanschaffen.

Zo verbaas ik me over de brandstofprijzen toch blijf ik autorijden. Het is misschien een cliché maar het is toch nog nooit goed??

En zo denk ik erover: Hobby mag geld kosten.
Groeten Marcel
Gebruikersavatar
Mak

Forumlid
Berichten: 1410


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do aug 24 2006 10:00 pm

Ed Post schreef:Ik moet alleen nog een SB600 hebben, mag ik wel opschieten.... :shock:


Daar is de prijs van gedaald € 199.- ( € 219 nederlands)
de SB 800 € 399 nederlands
Bij Kamera express.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do aug 24 2006 10:08 pm

Maar de prijzen van de Nikon body's zijn niet gestegen in prijs.

Maar het is te gek voor woorden dat de prijzen van het glaswerk zo zijn gestegen.

Een ander merk (C) lach zich (tenzij ze gaan volgen) krom.

Zo zag twee weken terug een AF 50/1.8D in de winkel voor € 99.-
nu kost dit glaswerkje € 129.-

Ik ben benieuwd of deze prijsstijging ook voor andere merken gelden.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Digi Nik » do aug 24 2006 10:21 pm

In mijn ogen blijft het een kwestie van jagen naar de goedkoopste aanbieding. Ik ben jarenlang groot fan geweest van een plaatselijk wel bekende fotozaak (Camex), maar ik weiger om de hoofdprijs te betalen. Tegen beter weten in heb ik Cameranu al eens aanbevolen. Dit kwam me slecht te staan, want er werd me gelijk verweten dat ik naar gerookte paling stink. Toch kom ik uit de Zaanstreek dus moet de geur van cacao en linoleum om me heen hangen. En toch kost de lens, waar het hier in eerste instantie om ging, bij Cameranu vandaag € 899,=.

Een avontuur in de VS durf ik niet aan. Ik heb overwogen mijn zus, die daar woont, vanuit Nederland een camera te sturen. Dit is me ten sterkste afgeraden vanwege de problemen die kunnen ontstaan als een claim wordt gedaan op de garantie (advies van een eerlijke Nederlandse verkoper). Daarom heb ik uiteindelijk voor haar in Amerika gekocht en was in vergelijking met Nederland stukken goedkoper uit, mede dankzij de valutawinst. In Amerika kopen voor gebruik hier durf ik dus, vanwege de garantie, niet aan.

Daarnaast is het wijzen naar andere goedkope landen enigszins kortzichtig, want we weten met z'n alle de "kale" prijs niet. Dit soort luxe artikelen zijn, net als auto's, een gouden melkkoe voor de belastingontvanger (kortweg de Nederlandse staat), omdat over dit soort artikelen mogelijkerwijs een flinke importheffing wordt geheven die ons als klant niet ten goede komt en tevens een negatief beeld kan vormen betreffende de detailhandel. Voor de goede orde: ik werk niet in deze detailhandel.
Als het maar Nikon is.
Gebruikersavatar
Digi Nik

Clublid
Berichten: 83


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Harrie Gerrits » do aug 24 2006 11:24 pm

Daarom heb ik uiteindelijk voor haar in Amerika gekocht en was in vergelijking met Nederland stukken goedkoper uit, mede dankzij de valutawinst.

Daarnaast is het wijzen naar andere goedkope landen enigszins kortzichtig, want we weten met z'n alle de "kale" prijs niet.

omdat over dit soort artikelen mogelijkerwijs een flinke importheffing wordt geheven


Je bent veel goedkoper uit en geloof me ik ben ervaringsdeskundige.

Ik importeer mijn apparatuur legaal en je wordt gekieteld door de belastingdienst / douane.

Je betaalt invoerrechten en omzetbelasting en zelfs dan is het verschil in sommige gevallen extreem.

Mijn AFS 200-400 / 4.0 VR was na deze import constructie nog altijd zo'n € 1500,00 goedkoper.

Garantie is voor mij geen issue - sterker nog in Amerika krijg je standaard 5 jaar garantie en daar kunnen ze in Europa een voorbeeld aan nemen.

Ik ben voor mijn werk zeer regelmatig in Amerika (12x per jaar) en indien ik een garantie claim heb neem ik het betreffende objectief, camera of accessoire gewoon mee, bied het ter reparatie aan en neem het de volgende keer gerepareerd mee terug.
Harrie Gerrits



Onderwerp:

Berichtdoor Dirk Wisman » vr aug 25 2006 9:18 am

Dat zijn nog eens verschilbedragen. Ik heb gisteren eens zitten surfen op Amerikaanse sites en het verschil is inderdaad zeer groot. Dit geldt uiteraard niet voor 1 klein item. Maar als je wat duurder spul nodig hebt of wat meer tegelijk dan is de VS veel goedkoper.

Volgende keer koop ik ook in de VS (en idd ook nog eens 5 jaar garantie). Het feit dat er een keer een miskoop tussenzit of dat ik wat garantieperikelen heb (ben jurist, los ze zelf wel op) neem ik wel voor lief voor deze verschilbedragen
Dirk Wisman



Onderwerp:

Berichtdoor Onne-Floris Broekema » vr aug 25 2006 10:25 am

Bizar, vind je niet hoe groot het verschil soms is? Dat valt toch niet meer recht te praten? :evil:
Onne-Floris Broekema



Onderwerp:

Berichtdoor Jur » vr aug 25 2006 8:12 pm

Tot nu toe kocht ik alle Nikon apparatuur via de normale Nederlandse import (tot voor kort INCA dus). Ik bezit in totaal 13 nieuwgekochte Nikkors. Mijn meest recente objectieven (sedert 2004) zijn resp. de AFS 2.8/28-70, AFS 4/12-24DX en de AFS 2.8/70-200 VR. Indien ik deze objectieven vandaag opnieuw zou moeten kopen, zou ik (bij Foto Konijnenberg) € 790,- meer kwijt zijn. Alleen al de 70-200 is sinds mijn aankoop eind mei 2006 exact € 380,- in prijs gestegen! Tamelijk absurd toch?
Jur
Gebruikersavatar
Jur

Forumlid
Berichten: 2675


Locatie: Haren Gn
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » vr aug 25 2006 8:16 pm

Ik vind het ook echt belachelijk! Ik heb dus deze set volledig bij mijn baas aangeschaft, met nog al wat korting en dan nog ben ik duurder uit.... :evil: :evil: :evil:

Garantie of geen garantie, ik ga via internet importeren vanuit de VS... Zo kan ik mijn gespaarde geld waarschijnlijk aan meer dingen uitgeven dan aan 1 lens...

Geld dan ook de vijf jaar garantie btw? En wat zijn gerenomeerde VS inkoops sites?!
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor rjoemman » vr aug 25 2006 8:47 pm

Joost Wouters schreef:... En wat zijn gerenomeerde VS inkoops sites?!


Precies, die zoek ik dus ook.

Raoul
rjoemman




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten