Nikon - Canon

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » do dec 28 2006 12:59 pm

MvBoetzelaer schreef:
SPIKE schreef:En de traagheid voordat ze echt met iets nieuws komen…ik heb nog niets nieuws voorbij zien komen.


Mag ik je er even wijzen op dat op de recentheid van de digitale body's:
D50 en D70s geïntroduceerd in 2005 en inmiddels aan het einde van hun commerciële leven.
D2Hs uit 2005.
D200, D2Xs, D80 en D40 geïntroduceerd dit jaar. Hoeveel meer nieuws wil je nog hebben?

Ook op objectief gebied wordt er regelmatig nieuwe producten uitgerold en soms ook van goede kwaliteit (nieuwe 70-300 VR), dus ook daar begrijp ik jouw stelling "niets nieuws" helemaal niet.

Wat wel een chronisch Nikonprobleem vormt is de enorme tijd tussen aankondiging van een nieuw product en het moment dat het werkelijk beschikbaar is.

Groeten,
Marnix



De D70 is uitgekomen in 2004, maar dit terzijde.

Dat Nikon met nieuwe camera’s zijn gekomen, is mij niet ontgaan, buitenom wat nieuwe software en een andere sensor is er niet iets nieuws uitgekomen. Kijkend naar andere merken.
Neem bijvoorbeeld de niet meer bestaande Minolta 7D, deze camera kwam in 2004 op markt, met zo’n anti shake, deze camera liep mijn inziens ver vooruit op andere merken. Nu is de 7D van Minolta gekopieerd door Canon.
Ik heb ook duidelijk aangeven dat het met de kwaliteit van Nikon wel goed zit, en dat Nikon met een feature komt als het pas echt goed werkt.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Joost Wouters » do dec 28 2006 1:32 pm

Wat is dan de kopie van Canon?! Ze hebben er toch geen met anti-shake? Of bedoel je Sony(ka minolta)?!?! De Alpha is een 5/7D van Minolta...
Joost Wouters



Onderwerp:

Berichtdoor MvBoetzelaer » do dec 28 2006 2:56 pm

SPIKE schreef:De D70 is uitgekomen in 2004, maar dit terzijde.

Ik schreef ook de D70s.
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Gebruikersavatar
MvBoetzelaer

Clublid
Berichten: 1255


Locatie: Hilversum
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » vr dec 29 2006 2:05 pm

Joost Wouters schreef:Wat is dan de kopie van Canon?! Ze hebben er toch geen met anti-shake? Of bedoel je Sony(ka minolta)?!?! De Alpha is een 5/7D van Minolta...


Sorry, vergeten te melden, ik bedoel de Canon 400D.
O.a. de Koninca Minolta 7D is uitgevoerd met zo'n anti-shake, op deze camera zat geen info lcd boven op de camera, deze mis je niet want deze gegevens zijn zichtbaar op het lcd achterop de camera.
Als je deze 7D naast de huidige 400D van Canon zet, dan zie je het kopieerwerk van Canon.
Het nu ook niet de bedoeling om Canon naar beneden te halen, maar ze doen overkomen of het wiel opnieuw is uitgevonden.
Zie o.a. http://ca.konicaminolta.com/products/co ... 7d/03.html
Het enige verschil is, dat de 7D velen malen ruim bemeten was met zijn knoppen arsenaal. Vergelijkbaar met de D2xxx serie van Nikon. Jammer dat dit merk niet meer bestaat.
Maar het was te voorzien, alles op het gebied van digitale fotografie is gebaseerd op Nikon en Canon, zie het aanbod van lenzen en flitsers van andere merken, en niet te vergeten de lectuur.

De digitale fotografie is mijn inziens de doodsteek geweest voor andere Dslr merken, Minolta was een voorbeeld. Volgens het nieuwe tijdschrift CHIP FOTO-VIDEO digitaal, is de nieuwe telg van Pentax de D80 voorbij gestrevend, waarop gebaseerd weet ik niet, maar goed, bij het lezen ervan dacht ik hoe lang nog voor Pentax .
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » za dec 30 2006 9:49 pm

Ik las trouwens ergens dat canon zijn prijzen met 10% verhoogd. Ingaande 1 januari...
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » zo dec 31 2006 1:10 am

Leeuwarden schreef:Ik las trouwens ergens dat canon zijn prijzen met 10% verhoogd. Ingaande 1 januari...


Graag even noemen waar deze info vandaan komt, graag even de bron vermelden.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 31 2006 9:20 am

Was een opmerking op een of ander vliegtuigforum, weet niet meer waar...

Misschien moet je even zoeken op Canon forums.
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor Roelof » zo dec 31 2006 4:14 pm

Of Canon de prijzen met 10% verhoogt weet ik niet, maar dit zegt Konijnenberg:

----------------------
Laatst gewijzigd: 31-12-2006, 13:30

Canon verhoogt prijzen van groot aantal producten!
Canon heeft besloten om, in het kader van de Europese prijsharmonisatie, per 1 januari 2007 een groot aantal fotografische producten in prijs te verhogen. Vooral de professionele L lens van Canon zal onderhevig zijn aan deze prijsstijging. Daarentegen wordt een beperkt aantal producten in prijs verlaagd.

Met deze prijswijzigingen wil Canon in heel Europa één geheel krijgen in de prijsstructuur van de Canon producten.

---------------------

http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=215
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Gebruikersavatar
Roelof

Clublid
Berichten: 5390


Locatie: Hoogeveen
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 31 2006 4:28 pm

Goed gekeken naar Nikon 8)
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor D. Haaksma » zo dec 31 2006 4:41 pm

Ik heb even gekeken naar de prijzen van de Canonlenzen.\
Een groot bos van omhooggerichte rode pijlen bij Konijn. :shock:
Zullen de Canonboys blij mee zijn :evil:

Zijn de Nikon's nu ineens aanvaardbaarder in prijs ? :oops:
Om afstand te houden moeten die natuurlijk ook weer in prijs omhoog.
Hopelijk l*l in nu uit mijn nek :?

Bladmos
D. Haaksma

Forumlid
Berichten: 1320


Locatie: Boxtel
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo dec 31 2006 8:28 pm

Weet je wat een 80-200 2,8 voor sony kost??

jawel 2400 eurootjes.
blijf maar lekker bij nikon

VR lensen zijn zeker weten de weg te gaan.

Wat zeker weten het beleid is achter spiegel reflexen bij echte camera bouwers zoals Canon en Nikon.
maw het resultaat zie je voor je ogen met vr lensen achter je ogen met body stabilisatie.
Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat het er nooit komt zeker niet voor de serieuzere camera.

Het zou ook nog heel goed kunnen dat sensor op body de VR lensen incompatible maakt(overbodig)

groetjes

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 31 2006 9:14 pm

BUG322 schreef:Wat zeker weten het beleid is achter spiegel reflexen bij echte camera bouwers zoals Canon en Nikon.
maw het resultaat zie je voor je ogen met vr lensen achter je ogen met body stabilisatie.
Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat het er nooit komt zeker niet voor de serieuzere camera.

Het zou ook nog heel goed kunnen dat sensor op body de VR lensen incompatible maakt(overbodig)

groetjes

groetjes


Huh... :?:
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » zo dec 31 2006 9:26 pm

Bij spiegel reflexen heb je het voordeel dat je ziet wat je doet je kijkt door de lens.

Je hebt direct contact met het doel.
Met VR lensen kijk je door de gestabiliseerde lens.

Met sensor stabilisatie zie je niet wat er gebeurd want je kijkt niet via je sensor.

Mede daardoor lijkt mij het dat canon en nikon bewust voor een bepaalde richting hebben gekozen.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor Leeuwarden » zo dec 31 2006 9:28 pm

Ja! Nu snap ik je!
Leeuwarden

Forumlid
Berichten: 938



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » di jan 02 2007 12:32 am

BUG322 schreef:Bij spiegel reflexen heb je het voordeel dat je ziet wat je doet je kijkt door de lens.

Je hebt direct contact met het doel.
Met VR lensen kijk je door de gestabiliseerde lens.

Met sensor stabilisatie zie je niet wat er gebeurd want je kijkt niet via je sensor.

Mede daardoor lijkt mij het dat canon en nikon bewust voor een bepaalde richting hebben gekozen.

groetjes


Allereerst iedereen een Goed en Gezond Nikon jaar toegewenst.
Beste Bug, ik ben heet deels met je eens, Canon heeft nu ook ze beeld stabilisator in huis, en wel met de Eos 400D.
Mijn zwager heeft een Minolta 7D met ook zo stabilisator ingebouwd in de body, inderdaad je ziet niet voor het maken van de foto wat het resultaat gaat worden, hoe dit zit met een VR lens geen idee, dus kan ik geen uitspraak doen.
Wel kan ik je zeggen, dat wij beide ( mijn zwager en ik) de zelfde foto hebben genomen, in de avond in Praag, met de camera op statief. Ik kan je verzekeren dat de foto genomen met de 7D, mes scherp was. Met de D70, ook op statief, gebruik makend van de afstandbediening, zag je bij mij wel beweging op de foto, vraag me niet hoe of wat…ik weet het niet.
Overigens de foto was van een kerk, dus geen bewegend onderwerp.
Ik kan geen uitspraken doen welke constructie beter is, een trilmechanisme in de camera of in de lens…ik ga er van uit dat beide door b.v. door stoten defect kan raken.

En Sony heeft een aantal mannen overgenomen van Minolta, en Minolta was zeer zeker geen kleine jongen op het gebied van het bouwen van camera’s. Ze liepen mijn inziens soms ver vooruit op andere merken. Denk aan de eerste AF camera, en wat hierboven is beschreven.
SPIKE




Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten