Nikon cashback actie zet trouwe gebruikers in de kou

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Nikon cashback actie zet trouwe gebruikers in de kou

Berichtdoor Digi Nik » wo okt 18 2006 12:54 pm

Gisteren zag ik heel even de aankondiging van een Nikon cashback actie door de D200 op het forum, inmiddels is hij er blijkbaar weer afgehaald, want ik vind hem niet meer terug.

In ieder geval wordt er geld teruggegeven bij aankoop van bepaalde objectieven etc na aankoop van een D200. De aanschafdatum van de camera moet na 1 oktober liggen.

Ik heb mijn camera in januari gekocht en in de periode daarna een lens en een flitser die, volgens de actie, recht hebben op cashback, mits de camera gekocht is na 1 oktober.

Ik heb via de nikonsite gevraagd of ik ook niet in aanmerking kon komen voor de actie. Leek me een aardige tegemoetkoming voor een trouwe Nikon fan. Het antwoord kwam per ommegaande en luidde NEE!.

De aankoopdatum ligt onomstotelijk vast. Net als bij andere aanbiedingen wordt blijkbaar alleen jacht gemaakt op new business en heeft men weinig waardering voor trouwe fans.

De keuze voor een D200 van Nikon staat hier absoluut niet ter discussie, want ik vind het een geweldig apparaat waar ik volledig achter sta.
De reactie van Nikon valt me uiteraard wel zeer tegen.
Als het maar Nikon is.
Gebruikersavatar
Digi Nik

Clublid
Berichten: 83


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor hjanssen » wo okt 18 2006 1:58 pm

Dan zou Nikon dus nooit meer een aktie kunnen voeren, omdat alle oude kopers daar recht op zouden moeten hebben. Dit is toch overal zo. Volgens mij heb je alleen enig recht van spreken als een winkelier weert dat er morgen een aktie komt en nu niets zegt en je met de camera weg laat lopen.
hjanssen



Onderwerp:

d200 actie

Berichtdoor twan » wo okt 18 2006 4:03 pm

mag ik je vragen naar welk email adres je dat hebt gestuurd om te vragen, want ik heb mijn d200 op vrijdag de 13 october gekocht en daarna zag ik pas van de actie. er zit dus ook geen couponnenboekje bij hmmmmmmmm :cry:

ik heb al eens naar info@nikon-nl.nl gemaild maar tot op heden nog geen reactie helaas.

k hoop nog snel wat te horen

mvg
twan
twan



Onderwerp:

Berichtdoor Digi Nik » wo okt 18 2006 4:15 pm

Ik heb me geregistreerd op de online support van de Nikon site. Daar kun je de diverse artikelen registreren; updates en handleidingen downloaden en ook vragen stellen aan Nikon.
Als het maar Nikon is.
Gebruikersavatar
Digi Nik

Clublid
Berichten: 83


Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Re: Nikon cashback actie zet trouwe gebruikers in de kou

Berichtdoor wil » wo okt 18 2006 8:45 pm

Digi Nik schreef:Gisteren zag ik heel even de aankondiging van een Nikon cashback actie door de D200 op het forum, inmiddels is hij er blijkbaar weer afgehaald, want ik vind hem niet meer terug.

de aktie staat nog steeds(of opnieuw) op de website
wil

Clublid
Berichten: 1336


Locatie: Heemstede
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Cashback D200

Berichtdoor E.Verwoerd » wo okt 18 2006 9:22 pm

Beste Twan,een week geleden heb ik een D200 gekocht.Na overleg met
Nikon Nederland kreeg ik een mail waarin aangegeven werd dat de boek-
jes met de actiecoupons binnenkort naar de verkooppunten worden ge-
stuurt.Wanneer je bij Nikon staat geregistreerd en de camera na 1 okt.
2006 hebt gekocht ga dan binnenkort langs bij je dealer. Eric
E.Verwoerd



Onderwerp:

Berichtdoor yoyo » do okt 19 2006 3:03 pm

Nou snap ik waarom de prijzen van veel lenzen omhoog zijn geschoten. Samen met een cashback actie is dit de manier om grijze import tegen te gaan.

Alleen moet de cashback dan wel meer zijn dan wat ze nu teruggeven. Anders werkt het nog niet...
(een onbetaalbaar geworden lens blijft ook met 100,- aftrek onbetaalbaar...). Zeker als hij in de rest van de wereld maar de helft kost. (en wel betaalbaar is...)
yoyo



Onderwerp:

Re: d200 actie

Berichtdoor Brian » di okt 24 2006 1:46 pm

twan schreef:ik heb al eens naar info@nikon-nl.nl gemaild maar tot op heden nog geen reactie helaas.

Het lijkt wel of alle email verkeer naar dat email adres gewoon in de prullebak terecht komt. Ik heb ook al meerdere keren naar ze geschreven, maar ook nog nooit antwoord gehad.
Brian



Onderwerp:

Re: d200 actie

Berichtdoor SPIKE » wo okt 25 2006 12:30 am

Brian schreef:
twan schreef:ik heb al eens naar info@nikon-nl.nl gemaild maar tot op heden nog geen reactie helaas.

Het lijkt wel of alle email verkeer naar dat email adres gewoon in de prullebak terecht komt. Ik heb ook al meerdere keren naar ze geschreven, maar ook nog nooit antwoord gehad.



Misschien even de telefoon pakken...gaat stukken sneller :shock:

http://www.europe-nikon.com/footer/nl_N ... tacts.html
SPIKE



Onderwerp:

Re: Cashback D200

Berichtdoor twan » wo nov 01 2006 12:19 pm

E.Verwoerd schreef:Beste Twan,een week geleden heb ik een D200 gekocht.Na overleg met
Nikon Nederland kreeg ik een mail waarin aangegeven werd dat de boek-
jes met de actiecoupons binnenkort naar de verkooppunten worden ge-
stuurt.Wanneer je bij Nikon staat geregistreerd en de camera na 1 okt.
2006 hebt gekocht ga dan binnenkort langs bij je dealer. Eric


inderdaad, mijn leverancier heeft de couponnen binnen gekregen. ze worden meteen opgestuurd

bedankt :twisted:
twan



Onderwerp:

Berichtdoor Frans » ma nov 06 2006 7:03 pm

Nikon laat mij in ieder geval niet in de kou staan.

Ik heb net een mail van nikon.nl gehad met de volgende mededeling.

"Hartelijk dank voor u mail d.d 24-10 Waarin u vraagt om enige coulance betreffende de cashback actie met betrekking tot de Nikon D200.
U heeft uw camera op 14-09 gekocht. Dit, terwijl de actie begon op 01-10-06.
Deze korte periode geeft ons daarom aanleiding voor om u alsnog een chequeboek toe te sturen.
Indien u mij uw adresgegevens mailt zal ik u deze zo spoedig mogelijk toe sturen."


Wat mij betreft een "warme douche" voor Nikon

Groeten Frans
Gebruikersavatar
Frans

Clublid
Berichten: 131


Locatie: Echt
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor mac » za nov 11 2006 11:44 am

yoyo schreef:Nou snap ik waarom de prijzen van veel lenzen omhoog zijn geschoten. Samen met een cashback actie is dit de manier om grijze import tegen te gaan.

Bij: www.cornevaniperen.nl zijn de Nikon-objectieven niet duurder geworden.
mac



Onderwerp:

Berichtdoor Brian » ma nov 20 2006 9:54 am

Frans schreef:Nikon laat mij in ieder geval niet in de kou staan.

Ik heb net een mail van nikon.nl gehad met de volgende mededeling.

"Hartelijk dank voor u mail d.d 24-10 Waarin u vraagt om enige coulance betreffende de cashback actie met betrekking tot de Nikon D200.
U heeft uw camera op 14-09 gekocht. Dit, terwijl de actie begon op 01-10-06.
Deze korte periode geeft ons daarom aanleiding voor om u alsnog een chequeboek toe te sturen.
Indien u mij uw adresgegevens mailt zal ik u deze zo spoedig mogelijk toe sturen."


Wat mij betreft een "warme douche" voor Nikon

Groeten Frans



Zet dan nu de koude douche maar weer aan. Mijn Nikon D200 is één dag jonger dan die van jou dus ik dacht, ik probeer het ook.
Zie hieronder de reactie van Nikon.

Geachte heer,

Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met Nikon-Support.

Helaas moeten wij meedelen dat het voor ons niet mogelijk is u te voorzien van de kortingscheques voor de Cashback actie. Deze worden alleen gegeven aan de consumenten die de camera in de juiste periode hebben aangeschaft. Wij bieden onze verontschuldigingen aan voor dit ongemak.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen hebben aarzelt u dan niet weer contact met ons op te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Johan Zondag
Nikon Europe Support
www.europe-nikon.com/support

En dan te bedenken dat ik ze ook de factuur heb meegezonden waarin te zien is dat ik er ook nog een setje lenzen bij gekocht heb voor in totaal 6000 euro. GEEN warme douche dus, doe maar ijsblokjes in hun bad.
Brian



Onderwerp:

Berichtdoor Pancarans » ma nov 20 2006 5:33 pm

Misschien kun je refereren aan de mail die Frans heeft gekregen. Misschien dat Frans jou de mail wil doorsturen.

Succes en ik begrijp dat je not amused :( bent.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................


http://www.fotono.nl"
Gebruikersavatar
Pancarans

Forumlid
Berichten: 2019


Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor roel » ma nov 20 2006 10:48 pm

Maar aan de andere kant, als een actie op 1 oktober ingaat en je hebt de camera eerder gekocht, dan valt die buiten de actieperiode. Dus je hebt niks om rechten aan te ontlenen, ook niet als een ander die mazzel heeft gehad. 8)
Laatst gewijzigd door roel op di nov 21 2006 6:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
roel

Forumlid
Berichten: 1611


Locatie: Arnhem
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten