Nieuwtje: Nikon D40

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

Nieuwtje: Nikon D40

Berichtdoor rvdb » do nov 02 2006 7:50 pm

Op DPZ staat informatie + een foto van de nieuwe Nikon D40.. Een nieuw instapmodel wat voor een lage prijs in de markt gezet schijnt te gaan worden. Voor meer info verwijs ik naar www.dutchphotozone.com onder Nieuws.. Wilde het alleen even meegeven aan jullie :)

Edit: typfout in de URL gewijzigd.. + technische gegevens toegevoegd:

neckerman duitsland schreef:Auflösung 6,1 Megapixel

Maße BxHxT: 94x126x64 mm

Aufnahmeformat NEF (RAW): 12-Bit-Komprimierung, JPEG: kompatibel zu JPEG Baseline

Autofokus 3 Messfelder (inkl. Kreuzsensor),
Autofokusfunktion nur mit AF-Objektiven vom Typ AF-S

Display Niedertemperatur-Polysilizium-TFT-Display mit 230.000 Bildpunkten;
Bilddiagonale 2,5 Zoll

Farbe schwarz

Akkusystem Lithium-Ionen Akku EN-EL9

Belichtungssteuerung TTL-Offenblendmessung (ISO 200-1600 und Versärkungsstufe Hi1) mit 3 Belichtungsmessarten:
1. 3D-Colour-Matrixmessung II
2. Mittenbetonte Messung: Messschwerpunkt mit einer Gewichtung von 75% auf mittlerem Messfeld;
3. Kreisdurchmesser wählbar (8mm)

5 Belichtungsprogramme: u.a. Automatik mit/ohne Blitzzuschaltung, Blendenautomatik
6 Motivprogramme: Porträt, Landschaft, nahaufnahme, Sport, Kinder, Nachtporträt

Bildsensor RGB-CCD-Sensor; Größe: 23,7 x 15,6 mm; Gesamtpixelanzahl 6,24 Millionen

Blitz TTL Blitzsteuerung mit 420-Pixel-RGB-Sensor; 1/500s Synchronzeit integriertes Blitzgerät: i-TTL-aufhellblitz und Standard-i-TTL-Blicht für digitale Spiegelreflexkameras

Gewicht ca. 475g (ohne Akku, Speicherkarte, Gehäusedeckel und Monitorabdeckung)

Lieferumfang Lithium Ionen Akku EN-EL9, Schnellladegerät MH-23, USB 2.0Kabel UC-E4, Trageriemen, Gehäusedeckel BF-1A, Okularabdeckung DK-5, Gummi-Augenmuschel DK-16, Blitzschuabdeckung BS-1, CD-rom mit Picture Project,
Schnittstellen USB 2.0 (High-Speed)
Software Picture-Project
Speichermedien SD-Card, SD-HC-Card
Laatst gewijzigd door rvdb op vr nov 03 2006 8:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor Martijn de Vries » do nov 02 2006 8:02 pm

Eeeh die link doet het niet..

en de nikon D50 is nu ook al erg goedkoop....
Martijn de Vries



Onderwerp:

Re: Nieuwtje: Nikon D40

Berichtdoor Toines » do nov 02 2006 8:16 pm

rvdb schreef:Op DPZ staat informatie + een foto van de nieuwe Nikon D40.. Een nieuw instapmodel wat voor een lage prijs in de markt gezet schijnt te gaan worden. Voor meer info verwijs ik naar www.dutchphonezone.com onder Nieuws.. Wilde het alleen even meegeven aan jullie :)


Melde ik op 12 oktober al, alleen was toen het ongeloof erg groot.

http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... php?t=1429

Toine
Toines



Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » do nov 02 2006 9:12 pm

hmmmmm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zo ff de plaatjes erbij opgezocht
:D
hij ziet er niet slecht uit
er is wel meer op beknibbeld
er is o.a. nog steeds geen lcd verlichting
want die is eruit gehaald
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor rvdb » vr nov 03 2006 8:29 am

Ik had een typfout gemaakt in de URL.. Oops. Is gecorrigeerd en heb meteen de technische gegevens in de startpost gezet...

Op de foto's ziet het er wel ok uit. Prijs onder de 500 euro is wel errug netjes als dat gaat lukken. Dan is zo'n D80 maar een duur ding ineens. Toch ben ik wel blij met mijn D80 gezien wat je moet inleveren: focusmotor, iso instel standen + knoppie, top LCD, 4MP.. En dat zijn dan de dingen die ik zo kan achterhalen natuurlijk.

Wat ik niet precies begrijp is of er nu nog een D60 komt en hoe die een passende plek kan vinden tussen de D40 en de D80..
rvdb



Onderwerp:

Berichtdoor tintin » vr nov 03 2006 8:50 am

Het is een slimme zet van Nikon, de doelgroep van de camera zijn de mensen die het echt niet uitmaakt of ze 6 of 10 miljoen pixels hebben maar puur naar de prijs kijken. Door ze aan een merk te binden hoopt Nikon dat ze veel Nikon objectieven kopen en in de toekomst een uitgebreidere en dus duurdere camera kopen. De D60 ligt ook allang klaar alleen zal het nog een jaartje duren ben ik bang. Eerst de D80 nog wat uitmelken en dan mag in September 2007 de D60 ten tonele verschijnen.

Hopelijk volgen er nu snel nieuwe AF-S en VR vastbrandpunt objectieven, want daar zit ik op te wachten. Ik heb genoeg van alle superzoom objectieven die een jaar later nog niet goed leverbaar zijn.
tintin



Onderwerp:

D40?????????????????

Berichtdoor George Fennes » vr nov 03 2006 10:33 am

Nee voor mij hoeft het niet zo'n uitgekleed ding, maar voor degene die van een digicompact overwegen over te stappen op een simpele digireflex, dat zou een optie kunnen zijn.
Ik zou me in ieder geval flink gehandicapt voelen met zo'n camera, nee geen verrijking van ons Nikon assortiment, alleen een drempelverlaging om mensen over de streep te trekken om met Nikon in zee te gaan, maar dan moet ie niet boven de 350 euro uitkomen incl. kitlens.
Anders zie ik dit als een doodgeboren kindje.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » vr nov 03 2006 4:59 pm

Mwa, uitgekleed ding, de foto's moet je zelf maken hoor. Ik ken genoeg voorbeelden van mensen die een duur toestel hebben, maar er geen goede foto's mee kunnen maken. Andersom trouwens ook.

Ik heb naast mijn D70s ook een nieuwe S9 gekocht zodat ik altijd een camera bij me heb voor de "shit heb ik geen camera bij me" momenten. Maar met een beetje creativiteit kun je zelfs daar prima foto's uithalen.

En ook met die 6MP krijg ik toch hele mooie 50x75 platen aan de wand.
En voor deze D40 is ook een markt hoor. Ik verwacht dat Canon ook wel zal volgen.
Matchless



Onderwerp:

Re: D40?????????????????

Berichtdoor SPIKE » za nov 04 2006 12:46 pm

George Fennes schreef:Nee voor mij hoeft het niet zo'n uitgekleed ding, maar voor degene die van een digicompact overwegen over te stappen op een simpele digireflex, dat zou een optie kunnen zijn.
Ik zou me in ieder geval flink gehandicapt voelen met zo'n camera, nee geen verrijking van ons Nikon assortiment, alleen een drempelverlaging om mensen over de streep te trekken om met Nikon in zee te gaan, maar dan moet ie niet boven de 350 euro uitkomen incl. kitlens.
Anders zie ik dit als een doodgeboren kindje.

Groetjes George :D


Helemaal mee eens, ik had gehoopt op een stap voorwaarts met b.v. een D60 of een D90, maar als dit waar blijkt te zijn, is het juist het tegenovergestelde. Maar misschien worden wij om de tuin geleid.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor SPIKE » za nov 04 2006 1:00 pm

Matchless schreef:Ik heb naast mijn D70s ook een nieuwe S9 gekocht zodat ik altijd een camera bij me heb voor de "shit heb ik geen camera bij me" momenten. Maar met een beetje creativiteit kun je zelfs daar prima foto's uithalen.

En ook met die 6MP krijg ik toch hele mooie 50x75 platen aan de wand.
En voor deze D40 is ook een markt hoor. Ik verwacht dat Canon ook wel zal volgen.


Als het waar zou zijn, zie ik de D40 niet als een: "shit heb ik geen camera bij me" tenzij je grote zakken in je overhemd je hebt zitten.

En ik denk niet dat Canon zal volgen, Canon daar in tegen is juist bezig met stapjes voorwaarts te maken, zie o.a. de 400D
Al is het onderwerp gestolen van de Konica Minolta 5 en de 7D, ze komen met iets nieuws. Dus lijkt het mij om een paar stappen terug te doen niet voor de hand liggend.
Neem nu de D80, heeft een betere Sensor dan b.v. de D70(s) de zoeker is groter….maar dan???? Foto’s bewerken op de camera en dat op een 2.5 inch lcd-tje????

Nikon moet echt aan de weg gaan timmeren, en met echt iets nieuws gaan komen.

Misschien kom ik over als zeer negatief t.o.v. Nikon….verre van dat….ik draag Nikon juist een warm hart toe, en ik hoop dat Nikon niet Konica Minolta achterna gaat.
SPIKE



Onderwerp:

Berichtdoor Amadeus Gould » zo nov 05 2006 4:00 am

Dag Nikonvrienden,

Ken Rockwell schrijft er ook iets over op zijn site.

http://www.kenrockwell.com/nikon/d40.htm


AG
Amadeus Gould



Onderwerp:

Berichtdoor Matchless » zo nov 05 2006 7:38 pm

Beste Spike, volgens mij heb je mijn bericht niet begrepen. Mijn S9 is een camera om altijd op zak te hebben, niet die D40 natuurlijk. Maar ik denk wel dat er mensen zijn die een spiegelreflex willen, maar, maar 2 x per jaar een foto maken op vakantie of zo. En voor die mensen is een goedkopere D40 misschien wel de camera.

Ach en het Nikon/Canon verhaal. Deze 2 lopen altijd achter elkaar aan, dan is de een weer eerder, dan de andere weer. Dus ik verwacht dat ook in dit geval.
Matchless



Onderwerp:

Berichtdoor martijn01 » ma nov 06 2006 7:52 pm

Nou dat canon niet zal volgen snap ik niet helemaal dat stapje voorwaarts zeker niet nikon heeft toch ook een d80 en die heet bij canon de 400d
ik denk dat canon hier ook zeker met een simpele spiegelr... zal komen!
martijn01



Onderwerp:

Berichtdoor Cees » zo nov 12 2006 6:51 pm

De D40 staat al te koop op http://www.geheugenkaart.be/Nederlands/ ... tegory=646

Groeten, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Gebruikersavatar
Cees

Forumlid
Berichten: 15279


Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Jammer van dat stukje afbraak

Berichtdoor George Fennes » zo nov 12 2006 9:40 pm

Voor mij is de D40 een doodgeboren kindje.
De prijzen liegen er niet om 499 euro voor de Body alleen.
Voor 120 euro meer konden we de D70s body kopen.
De D70s is een body met mogelijkheden, maar de D40 is een zielige vertoning.
Deze body had niet meer mogen kosten dan 300-350 euro.
Als de prijzen niet snel naar beneden worden bijgesteld, zullen er maar weinig van verkocht worden.
Tenzij men het gat tussen de volgende camera groter gaat maken.
Nee slechte zet van Nikon.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten