waarom zo moeilijk?

Discussies over ons favoriete merk

Onderwerp:

waarom zo moeilijk?

Berichtdoor roboduck » ma jan 29 2007 12:37 pm

Ik zie zo even geen directe geschikte topic voor dit onderwerp,dus plaats ik het maar hier.
Ik ben nu een paar maanden geregeld bezoeker van deze site,en verbaas me eigenlijk nog steeds over het volgende.
Waarom is het zo allemachtig lastig om op uitgerekend een site waar je je creatieve ei met anderen kan delen je foto`s te plaatsen?
Ik zal wel weer veel te naief zijn,maar we promoten (meestal wel) hier een wereldmerk camera.Zou het dan niet meer dan een goeie beurt van de importeur zijn als die een finaciele bijdrage doet zodat de webmaster een forum kan aanschaffen zoals b.v. www.scoutingforum.com Als je kijkt hoe doodsimpel het is om daar een foto te plaatsen zonder dat je allerlij kunstgrepen uit moet halen,vraag ik me wel eens af waar we hier mee bezig zijn .Ik wil dolgraag mijn creaties met jullie delen,maar ik zou met geen mogelijkheid weten hoe je dat doet .
Het scoutingforum is overigens een gewoon particulier initiatief zonder grote sponsors.
roboduck



Onderwerp:

Berichtdoor Macosx » ma jan 29 2007 1:07 pm

je zet je foto's ergens op een website en dan gebruik je de volgende code:

[*img]http://www.denaamdesite.nl/naamvandefoto.jpg[/img*]

de * teken moet je weg laten is alleen maar om de code te laten zien 8)
Macosx



Onderwerp:

Berichtdoor roboduck » ma jan 29 2007 1:32 pm

Ja..dit bedoel ik dus.Waarom eerst op een andere site zetten,en niet gelijk op deze? Zo gelijk vanf "mijn bestanden"op dit forum werkt toch veel sneller en makkelijker? (en als je naar het voorbeeld forum kijkt,zie je dat het mogelijk is)
roboduck



Onderwerp:

Berichtdoor Macosx » ma jan 29 2007 1:42 pm

roboduck schreef:Ja..dit bedoel ik dus.Waarom eerst op een andere site zetten,en niet gelijk op deze? Zo gelijk vanf "mijn bestanden"op dit forum werkt toch veel sneller en makkelijker? (en als je naar het voorbeeld forum kijkt,zie je dat het mogelijk is)


Ik denk dat dan het data verkeer te veel zal toenemen om nog maar te zwijgen van de opslag capaciteit.

Tenminste dat kan ik mij zo voorstellen 8)
Macosx



Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » ma jan 29 2007 1:46 pm

Idd, je foto's hierhosten kan niet, want dan is er idd een paar terabyte voor nodig. Maar Dutchphotozone hanteert dit ook en fredmiranda ook en digireflex ook etc etc. allemaal fotosites, dus ik denk dat je niet veel mensen meekrijgt.

Bovendien krijg je van je internetprovider gratis internetruimte waar je je foto's kan dumpen :)
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Rogier » ma jan 29 2007 2:09 pm

Heel kort door de bocht vraag je Nikon Club Nederland eigenlijk om een hele hoop extra kosten te maken omdat jij niet een heel klein beetje meer moeite wilt doen voor het plaatsen van een foto. Zoals hierboven al gemeld krijg je meestal van je internet provider een stukje webruimte waar je je foto's kwijt kunt en er zijn zat sites waar je gratis foto's kunt uploaden om ze vervolgens hier weer te kunnen tonen. Dit is slechts enkele handelingen meer dan dat je ze direct hier kunt plaatsen. Extra bandbreedte en opslagruimte is misschien wel betaalbaar te maken met sponsoring, maar bedenk wel even dat er ook een hele hoop tijd gaat zitten in het werven en behouden van sponsoren, meer dan dat het nu kost om foto's te plaatsen ;)
Rogier



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » ma jan 29 2007 2:53 pm

Ik kan me wel vinden in de vraagsteller.
Het is een beetje omslachtig.
Maar vergeet niet dat NCN niet door Nikon wordt gesponsort.
Nikon is wat dat betreft een beetje oudbollig en doet niet zoveel aan PR.

Als je dit zelf wilt doen kost je dat vele Gb's aan opslag en dataverkeer.
En dat gaat in de papieren lopen.

Ik zie bij Scoutingforum overigens ook alleen maar phpBB (het forum) en geen aparte foto upload functie.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor BUG322 » ma jan 29 2007 3:56 pm

Als je er een beetje in verdiept is het niet moeilijk.
Zelf heb ik een pbase account en heb er 1200 op staan die die zijn zeer simpel door gelinkt naar naar welk forum je maar wilt.

Maar dan nog er zijn een hoop gratis sites die in principe het zelfde werken.

Als je dan een beetje moeite wilt nemen om de foto op deze site direct te plaatsen.

Dan is het 1 stap extra moeite, om hem naar deze site via een andere te linken.

Ik vind je stelling dan een van het type onvoldoende geinformeerd en te laks om het even uit te zoeken.

groetjes
BUG322



Onderwerp:

Berichtdoor alje » ma jan 29 2007 4:24 pm

Kijk dit zou nu een vraag kunnen zijn bij de rondvraag van de ledenvergadering.
Dan moet je natuurlijk wel lid zijn of willen worden.
Het valt we overigens wel op dat sommige reacties onmiddellijk zo bijterig zijn. Ik heb daar wat moeite mee.
alje



Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » ma jan 29 2007 4:41 pm

Veel "gratis" foto sites mogen zonder jou toestemming jou foto's verkopen aan derden. Noem dat nou maar eens gratis.

Lees de kleine lettertjes maar eens.
Overigens weet ik niet of flikr (of Yahoo) dit ook doet.
Laatst gewijzigd door Brenzef op ma jan 29 2007 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor M.Oorthuis » ma jan 29 2007 4:42 pm

Brenzef schreef:Veel "gratis" foto sites mogen zonder jou toestemming jou foto's verkopen aan derden. Noem dat nou maar eens gratis.

Lees de kleine lettertjes maar eens.


Hoe kom je nou weer bij die informatie :
Gebruikersavatar
M.Oorthuis

Forumlid
Berichten: 3996


Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor The-Boss » ma jan 29 2007 4:50 pm

Opgezetfan schreef:Hoe kom je nou weer bij die informatie :


http://www.nikon-club-nederland.nl/forum/viewtopic.php?t=2260

even doorlezen staat een paar posts verder...
Laatst gewijzigd door The-Boss op ma jan 29 2007 4:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl
Gebruikersavatar
The-Boss

Clublid
Berichten: 1383


Locatie: Hoogvliet
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Onderwerp:

Berichtdoor Brenzef » ma jan 29 2007 4:51 pm

Gewoon de "terms of use" lezen.
Iets wat bijna niemand doet (en dat weten ze).
Je denkt toch niet dat Yahoo (eigenaar van Flickr) de honderden Terabytes voor noppes en voor niks ter beschikking stelt?

Heb je enig idee wat alleen het storage systeem ala flickr kost? :wink:
Gebruikersavatar
Brenzef

Forumlid
Berichten: 1801


Locatie: ISS Spacestation
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Onderwerp:

Berichtdoor Gino » ma jan 29 2007 4:55 pm

BUG322 schreef:

Ik vind je stelling dan een van het type onvoldoende geinformeerd en te laks om het even uit te zoeken.

groetjes


Hallo Bug322,

Ik ben het niet helemaal met je eens want niet iedereen is nu eenmaal handig met computers.
Ik snap zelf ook helemaal niets van dat op een andere site zetten en dan doorlinken naar hier.
Zo heeft iedereen weer zijn kwaliteiten en wat voor de 1 gesneden koek is kan voor iemand anders echt wel abracadabra zijn.
Niet te snel oordelen is mijn mening.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Gebruikersavatar
Gino

Forumlid
Berichten: 3154


Locatie: Chapelle le Pont
Contacteer:

Onderwerp:

Laks? aan m'n r ...........................

Berichtdoor George Fennes » ma jan 29 2007 5:05 pm

Gino schreef,

Code: Selecteer alles

[code]BUG322 schreef:



Ik vind je stelling dan een van het type onvoldoende geinformeerd en te laks om het even uit te zoeken.

groetjes [/code]

Hallo Bug322,

Ik ben het niet helemaal met je eens want niet iedereen is nu eenmaal handig met computers.
Ik snap zelf ook helemaal niets van dat op een andere site zetten en dan doorlinken naar hier.
Zo heeft iedereen weer zijn kwaliteiten en wat voor de 1 gesneden koek is kan voor iemand anders echt wel abracadabra zijn.
Niet te snel oordelen is mijn mening.

Mvg, Gino


Helaas Bug322, voor de een is het gesneden koek en voor de ander de een of andere vreemde taal.

Zelf ben ik aan het worstelen met Picasa, om mijn foto's daar te plaatsen en ook weer zo te regelen dat een ander of ik ze weer kan zien.

Mij is het nog niet gelukt en ik doe er echt moeite voor om enig inzicht te krijgen in deze materie.

Heb ik gelukkig een mede Nikoniaan, die aangeboden heeft om te helpen als ik er niet uitkom.

Maar eerst nog even zelf tobben :oops: en zweten :oops: en dan Arjan bellen (Arjan, dan weet je het alvast :P ).

Dus niet te snel oordelen :evil:

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken
George Fennes

Clublid
Berichten: 8094


Locatie: Ergens
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja


Terug naar “Nikon”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten